Autor Wątek: Instalacja BRC + lubryfikator  (Przeczytany 71712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Styczeń 2014, 12:31:51 »
Cytat: "marcin_i30"
Salon Hyundai sprzedał mi nowy samochód z gazem. Z salonu wyjechałem już na gazie. Otrzymałem 5-letnia gwarancje. Dlatego zapłaciłem prawie dwa razy więcej niż normalnie za lpg montując w ASO ale ważne było dla mnie utrzymanie gwarancji. Jak do tej pory przez 2,5 roku wszystko robili na gwarancji. Czy silnik czy amortyzatory czy sprzęgło itp. Teraz coś sprzedawca zaczyna kręcić. A dlaczego pojawił się problem? bo dowiedziałem się w opinii ponad 30 serwisów ASO, że niszczą się silniki. To samo potwierdził mi sprzedawca, który upiera się, że będą wszystko naprawiać(tylko co da mi naprawa jak za jakiś czas się skończy gwarancja a za naprawy będę musiał płacić z własnej kieszeni). Kupując samochód również wychodziłem z założenia by jeździć minimum te 7 lat bezawaryjnie a tu nie widzę tego w kolorach. Są różne opinie co do lpg w i30, natomiast to co otrzymałem od innych ASO wraz z opinią HMP jest dla mnie wystarczające i jazda samochodem teraz gdzie ciągle zastanawiam się czy nic się nie zepsuje do miłych nie należy (w chwili obecnej poszła uszczelka pod głowica, duszenia przy gwałt. wciskaniu gazu, brak mocy, kontrolka silnika itp.).
Wcześniej miałem na lpg VW Polo (prawie 300 tys. bez problemów)


Szczerze mówiąc w żadnym ze swoich wcześniejszych samochodów nie miałem (odpukać) żadnych poważnych problemów więc nawet nie wiem jakie są ewentualne koszty jeśli np. w wyniku jazdy na lpg uszkodzi się głowica czy zawory (jestem laikiem jeśli chodzi o samochody dlatego o cenach takich usług nie mam pojęcia). Jakie to są koszty jeśli uszkodzi się głowica, zawory lub wspomniana przez Ciebie uszczelka pod głowicą?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Styczeń 2014, 00:02:25 »
Starsze silniki lepiej znoszą gaz bo są robione z lepszych materiałów. A teraz mamy czasy oszczędności i wymyślania silników z zaworami ceramicznymi itp i wtedy kiepsko z żywotnością.
Brtu w ibizie 1.6 8v po 150tys na gazie poszła uszczelka bo puszczał olej. Koszt to sama uszczelka, planowanie 30zł plus robocizna własna.
Jednak w takim i30 czy focusie już regeneracj 12 zaworowej głowicy to pewnie koszt z minimum 1,5tys.
A czy coś daje ten sławny lubryfikator to szczerzę wątpię.Ale chyba lepiej naprawic głowicę i jeździć na gazie niż na benzynie.

marcin_i30

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #17 dnia: 31 Styczeń 2014, 21:13:28 »
Zrobiłem zbiór uszkodzeń wg. ASO Hyundai podczas jazdy na LPG:

- w jednym przypadku do wymiany głowica i katalizator, w drugim silnik
- W najlżejszym przypadku było to wypalenie gniazd zaworowych, a w najcięższym do zatarcia gładzi cylindrów
- wypalanie gniazd nawet po około 30 000 km
- Trwałość takiego silnika pracującego na LPG jest mocno ograniczona 60-80 tyś km
- bywało,  że głowica wytrzymywała 50 tyś
- zapiekanie się pierścieni tłokowych
- regulacja poprzez wymianę szklanek popychaczy, demontaż głowicy i szlifowanie gniazd zaworowych
- wymiany kompletu 16 sztuk “ szklaneczek “ zaworowych + niezbędne uszczelki i uszczelniacze  ok. 1 900 zł.

Cytat: "lotug"
Zastanawiam się nad dodatkowym montażem lubryfikatora? Czy jest on wskazany czy można go sobie darować?


Mi zamontowali w ASO już dłuższy czas po zakupie i30 z lpg bo pewnie się bali, że zaczną się szybko wypalać gniazda. Oczywiście musiałem za to zapłacić 250 zł. Wg. mojej opinii nie bierz takich z ręcznie ustawianym "kroplomierzem" co 400 km się sam mimo blokady przekręca i nie dozuje płynu. Ponadto pomimo zalecanej wysokości ilości płynu w zbiorniku, mam syf dookoła w wyniku uciekania tego oleju od góry przez odpowietrzenie. tragedia.
Co do efektywności opinie są podzielone na ten temat, na pewno nie zaszkodzi.

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Luty 2014, 07:31:33 »
Kolego Marcinie. Wciąż zastanawiam się skąd wzięły się u Ciebie ww. problemy z lpg. Ja osobiście przed montażem sugerowałem się opinią kolegi, który założył instalację w kia ceed (w końcu to ten sam silnik) i zrobił na chwile obecną już prawie 100kkm i nie ma najmniejszych problemów. Jeśli chodzi o lubryfikator to zakład montujący instalację poinformował, że w moim przypadku nie jest on potrzebny (to samo powiedzieli koledze od kia). Nie wiadomo zatem czy Twoje problemy spowodowane były tym, że akurat taki trafiłeś egzemplarz, że co chwila występowały usterki, czy winą jest zły montaż czy też może rzeczywiście nasze silniki nie bardzo tolerują gaz (tej teorii zaprzecza sytuacja kolegi z kia). Tak jak już wcześniej wspominałem czytałem na różnych forach opinie użytkowników hyundai zasilanych lpg i jednak większość jest pozytywnych choć podobne problemy do Twoich również się pojawiały. Obecnie jestem ponad 3 tygodnie po montażu i ciężko wyrokować jak sprawować się będzie mój silnik - liczę, że dobrze.

polo1979

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Luty 2014, 09:07:22 »
Witam
Dodam swoje 3 grosze do tematu
3 tygodnie temu odebrałem i30 kombi z fabrycznym LPG
instalacja BRC z funkcją VSR (mniej więcej pełni funkcję lubryfikatora)

"Funkcja VSR umożliwiającą dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma na celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem w samochodach borykających się z tym problemem."
Póki co mam przejechane 1300km wlałem 82l gazu co daje przyzwoite spalanie na poziomie 6,5l(komputer pokazuje tak samo), tylko jeden ból funkcja VSR i rozruch pochłonął 25l benzyny na owe 1300km
więc do spalania 6,5l trzeba dodać 2l benzyny na każde 100 km.

Zadzwoniłem do warsztatu w którym był montowany gaz i Pan serwisant wyśnił mi wszystko a minowce, ta funkcja jest włączana w tzw. słabszych silnikach do których Hyundai się zalicza.
Najbardziej mnie zaskoczył fakt, iż Pan powiedział czym większy moment obrotowy tym więcej VSR będzie dolewał benzyny na gniazda.
Rada była taka- Jak jest możliwość jeździć stabilnie i z obrotami ok. 2000( krótko czym większe obroty tym więcej benzyny będzie podawane na zawory)

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Luty 2014, 09:27:59 »
Póki co mam przejechane 1300km wlałem 82l gazu co daje przyzwoite spalanie na poziomie 6,5l(komputer pokazuje tak samo), tylko jeden ból funkcja VSR i rozruch pochłonął 25l benzyny na owe 1300km
więc do spalania 6,5l trzeba dodać 2l benzyny na każde 100 km.

Spalanie rzeczywiście rewelacyjne. Zapewne w trasie? Mój i30 spalił 40l/420km (9,5l/100km) w mieście na krótkich ok. 10km odcinkach przy niedawnych największych mrozach.

polo1979

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Luty 2014, 10:36:50 »
Tak można powiedzieć że w trasie, do pracy dojeżdżam 36km w jedną stronę, z czego 2/3 to zakopianka więc 6 bieg i 90-100km/h rano w Krakowie też bez korków, tylko na powrocie postoje z 15min. w sumie. Pewnie dlatego takie niskie spalanie.

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Luty 2014, 10:10:50 »
Mogę podzielić się trochę wrażeniami nt. instalacji BRC w hyundai i30 po przejechaniu 2000 km. Pierwszy 1000 przejechałem wyłącznie w mieście na krótkich dystansach przy kilku- kilkunastostopniowych mrozach. Spalanie wyszło około 9,5l / 100 km. Drugi 1000 przejechałem w trasie. przy prędkości 120-140 a czasem 160 na autostradzie spalił mi równiutko 10l / 100 km. Jadąc inną trasą przy prędkości 90 i wyhamowywaniu przed fotoradarami i w terenach zabudowanych wyszło niespełna 7,5l / 100 km. Co ciekawe po przeliczeniu ilości zatankowanego LPG wskazanie komputera pokazywało we wszystkich przypadkach rzeczywiste zużycie gazu.
Jedyny problem jaki dotychczas się pojawił zauważyłem przy drugim tankowaniu a mianowicie do 48-litrowej butli powinno wejść ok. 39-40l paliwa a wchodzi max. 30,5l. W sumie to nie żadna usterka ani wada lecz kwestia wyregulowania zaworu, na który zapewne wkrótce się udam.

marcin_i30

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Luty 2014, 21:10:04 »
Chciałem Was poinformować, że w dniu dzisiejszym otrzymałem od Hyundai oficjalne stanowisko dotyczące salonu i serwisu w Stalowej Woli gdzie kupiłem samochód z LPG:

Firma Auto-Service W. Polehojko Sp. J. utraciła Autoryzację z dniem 31.01.2014

Zniknęli również ze strony Hyundai oraz nie można u nich kupić już samochodów  tej marki.

p.s. Kolego Lotug, w/w przeze mnie awarie to zbiór wszystkich usterek z jakimi spotkały się ASO Hyundai w Polsce serwisujące i30 z lpg.

polo1979

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Luty 2014, 12:31:02 »
Drugie tankowanie benzyny weszło 35,84l przejechałem 2031km średnie zużycie 1,76 łącznie z rozruchem którego jest naprawdę nie wiele na 100km (na 100km odpalam auto na benzynie 3 razy).
Czy da się tak ustawić by dotrysk był od obrotów np: 2500 bo podobno fabrycznie od 2000 obrotów załącza się ta funkcja.
A w moim przypadku utrzymanie obrotów na poziomie 2000 = 70km/h na 6 biegu( trochę za wolno jak na jazdę na zakopiance)

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Luty 2014, 13:02:59 »
p.s. Kolego Lotug, w/w przeze mnie awarie to zbiór wszystkich usterek z jakimi spotkały się ASO Hyundai w Polsce serwisujące i30 z lpg.[/quote]

Myślę, że zdecydowana większość usterek związanych z LPG w i30 uzależnione są od tego, kto montuje instalację i jak ją wyreguluje, jak jest eksploatowana oraz serwisowana.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Marzec 2014, 14:12:05 »
Cytuj
Myślę, że zdecydowana większość usterek związanych z LPG w i30 uzależnione są od tego, kto montuje instalację i jak ją wyreguluje, jak jest eksploatowana oraz serwisowana.


Otóż to. Wszystko w temacie. I to bez względu na to czy to i30, ix20, i20....  :-)

marcin_i30

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Marzec 2014, 20:35:51 »
W dniu dzisiejszym była emisja programu TVN Turbo m.in. o moim problemie. Przez cały tydzień będzie można jeszcze oglądać.

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #28 dnia: 24 Marzec 2014, 07:29:16 »
Cytat: "marcin_i30"
W dniu dzisiejszym była emisja programu TVN Turbo m.in. o moim problemie. Przez cały tydzień będzie można jeszcze oglądać.


Jaki tytuł programu?

marcin_i30

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #29 dnia: 24 Marzec 2014, 13:39:27 »
TVN Turbo kamera. dzisiaj w TV powtórka o 18:20 lub na www.tvnplayer.pl ale jeszcze nie jest dostępny.