Autor Wątek: Instalacja BRC + lubryfikator  (Przeczytany 71713 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« dnia: 08 Styczeń 2014, 13:45:11 »
Witam.
Wkrótce zakładam instalacje LPG firmy BRC do i30 1,4, 109KM. Zastanawiam się nad dodatkowym montażem lubryfikatora? Czy jest on wskazany czy można go sobie darować? Z pewnością nie zaszkodzi silnikowi ale czy warto dokładać około 200-250PLN? (za tyle oferuje zakład, który będzie mi montował instalację)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Styczeń 2014, 16:58:01 »
A czy ten i30 ma wzmocnioną głowicę już przez fabrykę? Bo inaczej może być tak jak z tym kupionym nówką  z salonu prze zosobę co zamieściła ten tekst.
http://www.wykop.pl/ramka/1804852/czy-mozna-miec-zaufanie-do-autoryzowanych-salonow-hyundai/

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Styczeń 2014, 14:46:40 »
Troche sobie poczytalem, mimo wszystko gaz juz zalozony. Nie znam sie wiec nie wiem czy mam wzmacniana glowice czy tez nie. A jesli chodzi o salony Hyundaia to Kupilem samochod niedawno i akurat mial wyznaczony przeglad po 3 latach. Stwierdzono slizganie sprzegla a jako, ze samochod na gwarancji powinno zostac naprawione/wymienione w jej ramach. Niestety, sprzeglo nie podlega gwarancji. Wiec przepraszam, w takim razie co podlega? Zaplacilem za przeglad prawie 500PLN za wymiane oleju z filtrem (produkty moje), filtr powietrza i filtr kabinowy (produkty moje), filtr paliwa (produkt od hyundaia), wymiana zarowki. Takie rzeczy to ja moge zrobic sobie sam za darmo. OK, rozpisalem sie ntroche nie na temat. A wracajac do gazu, zalozylem poniewaz 3 znajomych jezdzi na gazie i nie narzekaja po przejechaniu 50kkm, 85kkm oraz 110kkm. Mam nadzieje, ze nie spotka mnie taka przygoda jak uzytkownika, o ktorym czytalem.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Styczeń 2014, 21:09:39 »
Na forach LPG piszą że lubryfikacja to takie placebo.
Jeśli masz instalację złożoną da dobrych komponentach, założoną wg sztuki i co najważniejsze wyregulowaną przez osobę która się na tym naprawdę zna to nie powinno być problemów (chodzi o użytkowanie, nie o utratę ewentualnej gwarancji).
Jeśli chcesz dowiedzieć się co myślą o Twojej instalacji "gazownicy"  - załóż temat np. na LPG-FORUM.

KAROL208

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Styczeń 2014, 21:41:12 »
JUż kiedyś Yaris musiała mieć lubryfikacje bo niby ceramiczne gniazda zaworów sypały się.
Wystarczy spojżeć ile yarisek jeździ bez lubryfikacji i nic się nie sypie.
Wszystko zależy od jakośći instalacji. Lubryfikacja kosztuje i olej też.
Do każdego silnika 4t a nawet wankla  da się wsadzić lpg tylko trzeba dobre komponenty dobrać.

lotug

  • Gość
Re: Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Styczeń 2014, 08:42:52 »
Zamontowałem tydzien temu, zobaczymy jak bedzie sie spisywala sama instalacja i oczywiscie silnik po jakims znaczacym przebiegu. Pierwsze obserwacje: nie zauwazylem spadku mocy i komfortu jazdy, przelaczanie z benz na gaz (przy temp. okolo +5'C) po okolo 150-180s podczas postoju oraz po okolo 90-120s podczas jazdy czyli tak naprawde po wyjechaniu z parkingu i z osiedla. Dalsze obserwacje umieszcze za jakis czas.

marcin_i30

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Styczeń 2014, 23:21:00 »
Kolego Lotug. Jestem autorem strony gdzie zamieszczono link z wykopu.
Uważam, że jeżeli to jest model z poprzedniej generacji to źle zrobiłeś. Prędzej czy później padnie Ci głowica. Mam prawie 30 opinii autoryzowanych serwisów.
A moje dodatkowe pytania są następujące: spróbuj stojąc na biegu jałowym oczywiście na lpg gwałtownie wcisnąć pedał gazu? (mi strzela w silniku i się dusi). Jak jest u Ciebie?
oraz czy nie masz problemów z kontrolką check engine? mi się świeci ciągle.

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Styczeń 2014, 07:09:57 »
marcin_i30

Mam przejechane dopiero 600km na gazie wiec jeszcze za wcześnie żeby coś mogło paść. Kontrolka mi się nie pali natomiast po południu sprawdzę tę sprawę z wciśnięciem pedału gazu - zobaczę co się stanie. Owszem, czytałem wiele opinii na temat gazu w hyundai/kia i były one podzielone. Dużo osób pisało, ze nie zakłada gazu ponieważ są problemy itp. ale tak naprawdę na własnej skórze przekonało się o tym zaledwie kilka osób z komentujących internautów. Równie wiele było komentarzy pozytywnych, w których internauci pisali, ze przejechali 50, 100 czy ponad 100kkm. Znajomy posiadający kia ceed 2009 zrobił na gazie 80kkm i nie narzeka. Myślę, ze to jest tak jak ze sprzętem agd/rtv, dwie osoby kupią np. ten sam telewizor i jednej osobie zepsuje się po miesiącu a drugiej będzie służył przez długie lata. Owszem, wiem, ze zaryzykowałem montując instalacje gazowa ale mam nadzieje, ze nic w krótkim czasie mi nie padnie.
P.S. Jak już wspomniałem wieczorem lub jutro rano umieszczę info dotyczące co dzieje się po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu.

[ Dodano: 2014-01-24, 07:10 ]
Cytat: "marcin_i30"
Kolego Lotug. Jestem autorem strony gdzie zamieszczono link z wykopu.
Uważam, że jeżeli to jest model z poprzedniej generacji to źle zrobiłeś. Prędzej czy później padnie Ci głowica. Mam prawie 30 opinii autoryzowanych serwisów.
A moje dodatkowe pytania są następujące: spróbuj stojąc na biegu jałowym oczywiście na lpg gwałtownie wcisnąć pedał gazu? (mi strzela w silniku i się dusi). Jak jest u Ciebie?
oraz czy nie masz problemów z kontrolką check engine? mi się świeci ciągle.


Zgodnie z obietnicą zrobiłem tak jak mi poradziłeś. Wczoraj na dobrze już rozgrzanym silniku wcisnąłem gwałtownie pedał gazu - żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. Powtórzyłem to dla pewności 3-4 razy w krótkich odstępach czasu - póki co wszystko OK.

Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla

marcin_i30

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Styczeń 2014, 12:17:42 »
Cytuj

Zgodnie z obietnicą zrobiłem tak jak mi poradziłeś. Wczoraj na dobrze już rozgrzanym silniku wcisnąłem gwałtownie pedał gazu - żadnych niepokojących objawów nie zauważyłem. Powtórzyłem to dla pewności 3-4 razy w krótkich odstępach czasu - póki co wszystko OK.


No to mi skopali w takim razie instalacje.  Dzięki za testy.

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Styczeń 2014, 12:20:21 »
marcin_i30, Gdzie zakładałeś?

Nie cytujemy całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku. Usunięcie cytatu. tekla

marcin_i30

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Styczeń 2014, 19:48:39 »
W ASO Hyundai Stalowa Wola. Wielokrotnie im to zgłaszałem. Niestety rozłożyli ręce. Najgorsze jest to na skrzyżowaniach jak chce szybko je opuścić a tu silnik dusi się. Musiałem nauczyć się z tym żyć. Zawsze trzymam silnik na wyższych obrotach.

Offline Robik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 180
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Styczeń 2014, 21:08:57 »
Instalacje lpg mialem zamontowane w kilku poprzednich pojazdach od roku 95 ubieglego wieku pamiętam  jeszcze cenę litra gazu na poziomie 19 groszy za litr i nasluchalem sie setek teorii o problemach z tym czy innym silnikiem z lpg.
W Poznaniu miałem szczęście trafić na wyjątkowego instalatora znającego sie jak mało kto na instalacjach i bez cienia wątpliwości zagazowalem tam hyundaika.
Jestem przekonany ze wiekszosc problemow ktore poruszaliscie w poscie wynikaja z blednej kalibracji, oszczednosciach zakladu instalujacego zestaw lub zle dobrane elementy składowe instalacji.
Dlugi czas reakcji na pedał gazu moze byc zwiazany ze zle dobranej mocy reduktora, zbyt wolne czasy wtryskiwaczy lub za male cisnienie robocze gazu ktory przechodzi na listwe wtryskowa zbyt wolno.
Koniecznie udaj sie do dobrego fachowca od BRC na regulacje i sprawdzenie komponentow bo najwyrazniej w czyms tkwi problem.
Jesli mozesz wrzuc fotki twojej instalacji plus zdjecia listwy wtryskowej i reduktora moze znajdziemy jakies niepokojace rozwiazania w twoim samochodzie.

Offline enigma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Styczeń 2014, 09:12:15 »
Cytat: "marcin_i30"
W ASO Hyundai Stalowa Wola. Wielokrotnie im to zgłaszałem. Niestety rozłożyli ręce. Najgorsze jest to na skrzyżowaniach jak chce szybko je opuścić a tu silnik dusi się. Musiałem nauczyć się z tym żyć. Zawsze trzymam silnik na wyższych obrotach.


Mam pytanie - Jak w Stalowej w ASO potraktowali LPG i jak z gwarancją? Robisz u nich full to nie widzą LPG?

lotug

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Styczeń 2014, 08:04:42 »
Cytat: "marcin_i30"
W ASO Hyundai Stalowa Wola. Wielokrotnie im to zgłaszałem. Niestety rozłożyli ręce. Najgorsze jest to na skrzyżowaniach jak chce szybko je opuścić a tu silnik dusi się. Musiałem nauczyć się z tym żyć. Zawsze trzymam silnik na wyższych obrotach.


ja zakładałem w EGP w Warszawie przy Ostrobramskiej. Tak jak już wspomniałem wierze, że jeżdżąc na gazie samochód będzie mi służył w miarę bezawaryjnie min. 7 lat (tak sobie założyłem, że pojeżdżę nim minimum tyle).
Wcześniej miałem 3 samochody (Polonez-hehe, Honda, Opel), każdy na LPG i z żadnym nie miałem problemów.

marcin_i30

  • Gość
Instalacja BRC + lubryfikator
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Styczeń 2014, 17:36:02 »
Salon Hyundai sprzedał mi nowy samochód z gazem. Z salonu wyjechałem już na gazie. Otrzymałem 5-letnia gwarancje. Dlatego zapłaciłem prawie dwa razy więcej niż normalnie za lpg montując w ASO ale ważne było dla mnie utrzymanie gwarancji. Jak do tej pory przez 2,5 roku wszystko robili na gwarancji. Czy silnik czy amortyzatory czy sprzęgło itp. Teraz coś sprzedawca zaczyna kręcić. A dlaczego pojawił się problem? bo dowiedziałem się w opinii ponad 30 serwisów ASO, że niszczą się silniki. To samo potwierdził mi sprzedawca, który upiera się, że będą wszystko naprawiać(tylko co da mi naprawa jak za jakiś czas się skończy gwarancja a za naprawy będę musiał płacić z własnej kieszeni). Kupując samochód również wychodziłem z założenia by jeździć minimum te 7 lat bezawaryjnie a tu nie widzę tego w kolorach. Są różne opinie co do lpg w i30, natomiast to co otrzymałem od innych ASO wraz z opinią HMP jest dla mnie wystarczające i jazda samochodem teraz gdzie ciągle zastanawiam się czy nic się nie zepsuje do miłych nie należy (w chwili obecnej poszła uszczelka pod głowica, duszenia przy gwałt. wciskaniu gazu, brak mocy, kontrolka silnika itp.).
Wcześniej miałem na lpg VW Polo (prawie 300 tys. bez problemów)