Autor Wątek: [ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne  (Przeczytany 217947 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #60 dnia: 13 Luty 2012, 15:07:13 »
Ja miałem przedtem Seata Ibize Cupra  1.9 TDi 180KM z 2008 roku.Mailem ja od nowości . Tam było sportowe zawieszenie , to teraz w hyundaiu mam komfortowe.
Miałem dziś przyjemność rano jechać po drodze gdzie była bardzo zniszczona oj bardzo to lekkie stuki słychać z zawieszenia . ale po klejeniu odbojników jest lepiej naprawdę robiłem to w Serwisie w Autokopex w Mysłowicach. Sami przyrzynają ze mieli już trochę aut ix20,ix35 z odbojnikami . Nawet występuje to w i30 ten co jest po modernizacji , a miało nie występować ta wada

[ Dodano: 2012-02-13, 20:37 ]
Tutaj użytkownicy z kia venga tez maja te same problemy , jeden napisał :resys:
U mnie przed tymi mrozami też wymienili te odbojniki tylko że ja pojechałem z mocno słyszalnym metalicznym stukiem z lewej strony. Panowie po jazdach próbnych stwierdzili że właśnie ta osłona odbojnika jest do wymiany. Zamówili wymienili podkleili i jest cisza. Natomiast twardość zawieszenia na tych mrozach to masakra. Jeżdżę już druga zimę i zastanawiało mnie to już przy pierwszym zimowym okresie ale tłumaczyłem sobie to tym że krótko przed mrozami umyłem auto i woda po prostu zamarzła i stwardniało zawieszenie.
http://mojavenga.pl/viewtopic.php?p=13767#13767

[ Dodano: 2012-02-14, 21:43 ]
Powiem tak , jadę znów do serwisu okleił  sie odbojnik i klepie na całego z lewej strony

grzegorz211

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #61 dnia: 20 Luty 2012, 21:16:44 »
Ja swojego ix20 mam od grudnia 2011 i jestem generalnie z niego zadowolony.

Na plus :

- bardzo bogate wyposażenie ( wersja Style ) jak za te pieniądze
- spalanie śmiech ( 1.6 benzyna 125km ) po mieście nie przekracza 7,4 l/100 a na
   trasie zadawala się zaledwie 6l/100 - dla mnie bomba
- dużo miejsca w środku no i spory bagażnik

Na minus :

- stuki w przednim zawieszeniu ( przy odbiorze miał 9km i w drodze na stacje
  po przejechaniu dosłownie kilkuset metrów dobiegły z przedniego
  zawieszenia dziwne stuki. Przy stanie licznika 600km byłem na serwisie i stwierdzili że to amortyzatory, wymienili kpl. przednich i dalej to samo. Nie dałem za wygraną i przebiegu 1800km byłem drugi raz, tym razem wymienili kpl. górnych mocowań amortyzatorów ale dalej bez zmian ! Zacząłem szukać w necie coś na temat stuków w zawieszeniu ix20 i tak dzieki bogu trafiłem na te forum ! Teraz przy stanie licznika 4100km robię 3 podejście i mam nadzieje że ostatnie z tymi stukami)


Mam tylko do Was Panowie prośbę abyście mogli mi dokładnie powiedzieć na czym polega te klejenie odbojników, ponieważ "specjaliści" z serwisu Hyundai'a nie mają chyba bladego pojęcia jak podejść do tematu z moim zawieszeniem. I tak podrukowałem sporo postów w których mowa jak można się tego pozbyć i mam nadzieje że pokazując je w/w "specjalistom" z serwisu w końcu wyciszą moje zawieszenie. Chyba że ktoś z Was mi powie gdzie mogę jechać do ASO Hyundai'a ( gdzie znają temat i mi pomogą ) na terenie Poznania lub okolic.

Z góry dziękuję za pomoc !

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #62 dnia: 20 Luty 2012, 21:53:27 »
Jeden z odbojników w sie odkleił w środę jadę na serwis. Powiem lewa strona jest oki nic nie stuka i puk ale prawa strona makabra, wzuć więcej fotek swego auta na stronę z fotkami .Naprawdę zachęcam do zgłoszenia sprawy w auto świat, bo hyundai polska olewa sprawę i niema żadnego kontaktu z nimi sami w serwisie to stwierdzają, w Katowicach w hyundaiu mieli już trzy sztuki ix20 z kłopotliwym zawieszeniem

grzegorz211

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #63 dnia: 20 Luty 2012, 22:01:16 »
Może powinniśmy się wszyscy skrzyknąć ( chodzi o zawieszenie ) i napisać do TVN do programu Turbo Kamera. Może jak sprawa nabierze rozgłosu to przedstawiciel Hyundai'a na Polskę coś zrobi z tym problemem. Im nas więcej tym lepiej !

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #64 dnia: 20 Luty 2012, 22:17:12 »
Ja jestem za , napisz pierw do auto świat http://www.auto-swiat.pl/interwencje ja pisałem i inne osoby tez ze ma kłopoty z zawieszeniem hyundai ix20 i ix35 i kia venga, ceed

grzegorz211

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #65 dnia: 20 Luty 2012, 22:50:58 »
Dzięki właśnie opisałem problem z jakim się spotkałem, mam nadzieję że są w stanie pomóc.

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 147
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #66 dnia: 21 Luty 2012, 13:57:28 »
Za pierwszy miesiąc tego roku Hyundai znalazł się w rankingu sprzedaży na siódmym miejscu   http://carmarket.com.pl/ranking.php  , a wśród nabywców indywidualnych na piątym,  http://carmarket.com.pl/ranking.php?rodzaj_pojazdu=0&rodzaj_wlasciciela=2&okres_analizy=2012&wojewodztwo=0&powiat=0&analiza=0&send=Poka%C5%BC
 Modelu ix20 sprzedano 234 sztuk http://carmarket.com.pl/ranking.php?pomoc=Hyundai&marka=20&rodzaj_pojazdu=0&rodzaj_wlasciciela=0&okres_analizy=2012&wojewodztwo=0&powiat=0 .  
Modelu KIA Venga sprzedano 201 sztuk http://carmarket.com.pl/ranking.php?pomoc=Kia&marka=23&rodzaj_pojazdu=0&rodzaj_wlasciciela=0&okres_analizy=2012&wojewodztwo=0&powiat=0 .
 To  jest pierwszym miesiącem kiedy sprzedano więcej ix20 w porównaniu z Vengą .
Tak więc jesteśmy coraz mniej oryginalni na drogach.

Dzivan

  • Gość
Zalety i wady
« Odpowiedź #67 dnia: 21 Luty 2012, 16:37:40 »
Witam. Od 27.01 jestem szczęśliwym posiadaczem ix20 1.6 CVVT Comfort w kolorze Siena Orange. Dotychczas zrobiłem ok.1300 km, w tym co najmniej 500km w dużym zatłoczonym mieście oraz ok. 720 km w trasie. A co dotychczas rzuciło mi się w oczy/uszy? (porównuję do samochodów, którymi jedździłem, czyli Octavii 1,6 75KM benzyna oraz Peugeota 307 HDI 2.0 90 KM):

Na plus:
- dość dobre wyciszenie silnika (nawet bez osławionej maty), do ok.3500obr/min.
- genialna pozycja za kierownicą zarówno dla mnie (180cm) jak i dla żony (152cm)
- wcale nie taka zła widoczność w lewo - w 307 słupek A był również bardzo szeroki, mam nawet wrażenie, ze w Hyundaiu, dzięki przeziernej szybce z przodu, widoczność w tę stronę jest trochę lepsza
- duża ilość miejsca z przodu i z tyłu dla pasażerów i kierowcy - nawet przy dwóch fotelikach na tylnej kanapie mieści się jeszcze żona (w środku) - przede wszystkim dzięki brakowi tylnego tunelu (choć nie jest to podróżowanie komfortowe)
- wielki - jak na tę klasę- bagażnik z dość szeroką możliwością modyfikacji przestrzeni
- wspomaganie - nie stwierdzam nadmiernej reakcji kierownicy przy większych prędkościach (utwardza się), a manewry na parkingu, czy po zatłoczonych osiedlowych uliczkach - również z uwagi na niewielki promień skrętu - to czysta przyjemność
- zestrojenie skrzyni biegów oraz szósty bieg
- niezły fabryczny zestaw audio i poprawnie działąjący Bluetooth - nie mam problemu z parowaniem telefonu (Nokia E66) ani z wydawaniem poleceń głosowych
- spalanie w trasie - wyszło średnio ok. 6,5l/100km (droga krajowa nr 8, temp. powietrza -6st. C)

Na minus:
-"mechanika" drążka zmiany biegów - przy zmianie biegów od 1. do 4. rzeczywiście czuję jakbym wkładał łopatkę do wiaderka pełnego plastikowych zabawek (jak napisał ktoś obrazowo na jakimś forum ;)). Mam jednak nadzieję , ze z czasem będzie bardziej miękko
- głośniejsze dźwięki dochodzące z nadkoli - np. przy przejeżaniu przez kałużę, błoto pośniegowe
- jakość ogumowania - głównie uszczelek drzwiowych - fatalna!!! w mojej dziewięcioletniej 307. wyglądały o niebo lepiej. Mam jednak nadzieję, ze mimo swojego wyglądu (bylejaka guma, widać początki parcenia, szybko się scierają), będą spełniały zadanie
- spalanie w mieście - na mrozie jw. ok. 10,7l/100km, bez zbędnego kręcenia silnika...Po przesiadce z dieselka booollliiii !!!- mam nadzieję, ze po kilku tys km przebiegu i w wyższej temperaturze będzie mniej
- mały bak=mały zasięg. Najwięcej zatankowałem 43litry do pierwszego odbicia dystrybutora przy migającej rezerwie - po przeczytaniu poprzednich postów wydaje się to całkiem niezłym wynikiem

Podejście neutralne:
- plastiki w dolnej części kabiny oraz tapicerka materiałowa - jakość dyskusyjna chociaż spasowanie i  obszycie dość porządne - ale znowu przy porównaniu do Peugeota (wersja premium...z welurową tapicerką). Przed zakupem Hyundaia odbyłem wiele jazd testowych różnymi samochodami (m. in. Merivą, Octavią, Yeti, Vengą, C-maxami) w niższych wersjach wyposażeniowych i jakość plastików była porównywalna...dlatego nie narzekam
- pasy bezpieczeństwa - wydają się dość ażurowe - po kilkukrotnym wypięciu fotelika widać na nich ślady zuzycia (rozwarstwienie !!!!)  Byle spełniały swoją rolę (a może - oby jej nie musiały spełniać ;))
- jakośc korka do wlewu paliwa - choć może się czepiam

Całościowo oceniam auto na 6 z małym minusem. Jak dla rodziny 2+2 z dwoma fotelikami , poruszającej się głównie po dużym zatłoczonym mieście i chcącej czasem wyrwać sie gdzieś na prowincję - wybór wydaje się być optymalny w tym przedziale cenowym. Napiszę więcej, jeśli coś mi się jeszcze nasunie. Pozdrawiam z Wrocławia

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #68 dnia: 22 Luty 2012, 08:55:37 »
Co do pojemności zbiornika paliwa, to jeden z dealerów prywatnie doradził, aby tankować bez automatu (blokowania pistoletu we wlewie) od samego początku, a nie tylko po odbiciu. Ponoć ma działać, choć końcowy efekt będzie uzależniony od wydolności dystrybutora. Więcej czasu jest wtedy na usunięcie powietrza z oparami. Można wlać więcej, jednak trzeba uważać, aby nie zalać sławnego już filtra oparów. Tak wierdzi.
Przetestuję przy najbliższej okazji i dam znać.

P.S. Wcześniejsze auta tankowałem jak trzeba było nie raz i nie dwa pod sam korek i problemów nie było żadnych.

Dla zainteresowanych potwierdzam: przy tankowaniu mniejszym strumieniem (bez automatu) można dolać co najmniej 10 litrów po odbiciu, co dało realny przebieg na zbiorniku w warunkach normalnej jazdy pozamiejskiej trasami szybkiego ruchu ponad 700km. Czyli można jak potrzeba większego zasięgu, choć wymaga to nieco cierpliwości na stacji.

jack55

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #69 dnia: 22 Luty 2012, 15:25:34 »
Udało mi się wreszcie umyć autko i wrzucić kilka fotek ;-)
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Ix20.
http://www.autogaleria.pl/forum/nasze-fury/26354-hyundai-ix20-1-6-comfort.html#post495959

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #70 dnia: 22 Luty 2012, 16:21:23 »
Cytat: "jack55"
Udało mi się wreszcie umyć autko i wrzucić kilka fotek ;-)
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Ix20.
http://www.autogaleria.pl/forum/nasze-fury/26354-hyundai-ix20-1-6-comfort.html#post495959


Wstyd się przyznać, ale poczulem ukłucie zazdrości. Gratuluję, Cudowne autko. :-D

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 147

Offline cosmo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #72 dnia: 22 Luty 2012, 20:13:05 »
Cytat: "jack55"
http://www.autogaleria.pl/forum/nasze-fury/26354-hyundai-ix20-1-6-comfort.html#post495959


hehe identyczne jak moje :)
ja jednak mam jeszcze dodatkowo podstopnicę, żeby nie brudzić wykładziny gdy zdejmuję nogę ze sprzęgła. A poza tym, to tak jakbym oglądał moje auto :)

Offline cepcio

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #73 dnia: 22 Luty 2012, 21:19:38 »
A gdzie tą podstopnicę można kupić ?

Offline cosmo

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #74 dnia: 22 Luty 2012, 21:40:05 »
ogólnie w hurtowniach motoryzacyjnych pewnie. Ja dostałem od dealera :)