Forum > ix35 EL

[ix35 EL] nowy ix35 z automatyczna skrzynią biegów

<< < (7/7)

phoenix_pl:

--- Cytat: "cruel" ---4x4 ale stały, jak najbardziej. Tu mamy do czynienia ze stałym tylko do pewnej niskiej prędkości.
A później załącza się w razie potrzeby, tak? I takie coś jest najgorszym rozwiązaniem jak wpadniemy w poślizg. Już wyprowadzisz prawie auto, a tu nagle się napęd dołączy i lipa i nędza.
Sam mam zamiar następne auto mieć ze stałym napędem, ale co z tego wyjdzie to się okaże. A skończy się pewnie na rodzinnym kombi z napędem na przód i mocy minimum 180KM.
A akurat ix35 jest na tyle wysoko zawieszonym autem, że wyjazd z garażu nawet bez 4x4 nie stanowi żadnego problemu.
--- Koniec cytatu ---


Nie zdążysz jeszcze zareagować na poślizg, a napęd 4x4 będzie już włączony. I to właśnie dzięki temu będziesz w stanie zakończyć poślizg wcześniej i bezpieczniej.

Czy w takim razie uważasz, że napęd na przednią lub tylną oś jest lepszym rozwiązaniem niż dołączany napęd 4x4?

cruel:
Coś mi się zdaje, że niektórzy zbyt bardzo ufają dołączanemu napędowi. Tak samo jak ESP czy innym wspomagaczom.
W codziennej jeździe każdy z tych napędów jest tak samo dobry. 4x4 jedynie przy śniegu ma przewagę i tyle. A droga hamowania w każdym przypadku taka sama, 4x4 nic nie zmienia. I tak nikt tym nie zjeżdża w ciężki teren.

phoenix_pl:
Nie chodzi o zaufanie ale o fizykę i matematykę. Masz 2 razy większe szanse na odzyskanie przyczepności / nie utracenie jej, kiedy napęd przenoszony jest na 4 koła niż gdy dwa z nich po prostu bezwładnie się toczą.
Nie dotyczy to tylko śniegu ale każdych warunków w których w/w sytuacja może się zdarzyć.
I chyba tyle w tym temacie.

Acher:

--- Cytat: "cruel" ---Coś mi się zdaje, że niektórzy zbyt bardzo ufają dołączanemu napędowi. Tak samo jak ESP czy innym wspomagaczom.
W codziennej jeździe każdy z tych napędów jest tak samo dobry. 4x4 jedynie przy śniegu ma przewagę i tyle. A droga hamowania w każdym przypadku taka sama, 4x4 nic nie zmienia. I tak nikt tym nie zjeżdża w ciężki teren.
--- Koniec cytatu ---


Owszem 4x4 dołączany przydaje się głównie na śliskiej nawierzchni, ale nie tylko.
Ostatnio miałem sytuację wyjeżdzając z parkingu - wydawało mi się, że droga jest wolna i kiedy byłem w połowie ulicy (skręcając w lewo) z za stojącego auta "wyskoczył" pędzący passat. Przy napędzie na przednią oś dodanie gazu w sytuacji gdy koła są skręcone kończyło się piskiem i mieleniem w miejscu, a passacik już by "siedział" w moim boku. Przy napędzie 4x4 załączył się tył i samochód wystrzelił na przeciwległy pas bez poślizgu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej