Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Opony i20  (Przeczytany 25316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mulek18

  • Gość
[i20 PB] Opony i20
« dnia: 02 Listopad 2013, 20:22:07 »
Witam,
Muszę kupić opony zimowe do mojej świeżony kupionej i20-tki. Jestem kompletnie zielony w tej kwestii. Jakie mają mieć oznaczenie? 175/70R14?
Opony Dębica są najtańsze, tzn. najgorsze?
Ceny widzę zaczynają się od 150 zł za oponę:(

ed. Dodanie opisu tematu, tag. Tekla
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:40:30 przez Brt »

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Listopad 2013, 20:25:48 »
Jakie oznaczenie masz na letnich?

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Listopad 2013, 20:41:08 »
Ja mam zimowe Dębica Frigo 2 rozmiar 175/65R14 82T. Przejeździłem na nich dwa sezony i jestem z nich bardzo zadowolony. Płaciłem po 155 zł/szt. Tanie nie oznacza, że są gorsze.

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Listopad 2013, 20:49:49 »
Zacznijmy od rozmiaru. Jeśli masz felgi 14" to odpowiedni będzie rozmiar 175/70 R14 lub zamiennie 185/65 R14. Na zimę lepiej węższe, czyli te pierwsze.
Co do rodzaju opon to generalnie są 2 typy zimówek:
1. Asymetryczne dedykowane do krajów, gdzie jeździ się na czarnej mokrej drodze, ewentualnie błocie pośniegowym - ale to nie do Polski
2. Symetryczne z dużą ilością lamelek wgryzających się w śnieg - takie opony są nieco głośniejsze, nieco słabsze na wodzie, czy na suchym, ale na śniegu są niezastąpione.
Ja bym się skupił na oponach klasy budżetowej, ponieważ można znaleźć fajne zimówki i nie przepłacać.
Fajna jest dębica frigo 2, ale to opona świetna na śniegu i bardzo, bardzo przeciętna na mokrym suchym.
Ja 2 lata temu posłuchałem znajomego z warsztatu i wziąłem Fuldy kristal montero 3 - pełno agresywnych lamelek, duże rowki odprowadzające wodę, dobra cena.
Na śniegu rewelacja, podczas normalnej jazdy po śniegu nawet esp się nie włącza( a kto ma esp w i20 wie jak łatwo jest wywołać włączenie esp), na suchym nie za głośna, na wodzie super. Samochód na zakrętach nie pływa, na śniegu samochód bez problemu wyjeżdża z zasp, na śliskie wzniesienia itd...
Fulda ma tylko jedną wadę - łapie mnóstwo małych kamyczków między lamelki i czasem te kamyczki słychać podczas jazdy.
Z innych opon warto się zainteresować Barum i Sawa.
Moim zdaniem na Polskę nie warto kupować drogich opon marek premium , ponieważ są projektowane na inne warunki niż Polska...

Tu w rozmiarze 14"
http://www.autocentrum.pl/opony/test-opon-zimowych-adac-185-60-r14-t-2009/

W tym roku z kolei adac testował zimówki w rozmiarze 15" i jak wiadomo opony są coraz lepsze, więc fulda była w połowie stawki, ale i tak na śniegu zajęła 1 miejsce wyprzedzając wszystkie opony premium...

mulek18

  • Gość
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Listopad 2013, 20:26:37 »
Cytat: "Zbyszek"
Jakie oznaczenie masz na letnich?

 175/70R14 teraz są założone Pirelli

Ziutek bardzo dziękuję za cenne uwagi.

Online robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Listopad 2013, 17:24:52 »
Chyba najbardziej popularne są opony 175/65R14 i takie sam kupiłem zimówki.
Co do firm tak jak wyżej napisane ale gdyby śneig leżał cały czas to nie ma lepszych opon nawet continetale przegrywają z dębicą frigo2. Ale frigo na mokrym czy suchym są tragiczne więc lepiej dołożyc i kupić nawet jakieś barumy, uniroyale czy fuldy.

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 236
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Listopad 2013, 09:21:31 »
Dorzucę swoje dwa grosze. Ja już od kilku lat śmigam na oponach wilosezonowych. Spokojna jazda głównie w mieście. Dobrze już dobrze. Tak wiem wiem. Jak do wszystkiego to .. Tak tak. Są do d..py  :-)

Poniżej wklejam link do testu opon wielosezonowych zamieszczonego na stronach „Auto Świat”. Niech każdy sam wyciągnie wnioski  ;-)

http://www.auto-swiat.pl/1-na-kazda-okazje-test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-19565-r-15

vqsoft

  • Gość
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Listopad 2013, 20:41:09 »
a ja uważam że Firgo 2 w małym samochodzie sprawdzają się dobrze.
miałem je w ccs w clio 2 , w clio 3 bo nie bylo rozmiaru, w i20 też założyłem - dają rade!

mulek18

  • Gość
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Listopad 2013, 18:32:29 »
w końcu z braku kasy kupiłem bieżnikowane. Czy one wszystkie są takie głośne?

Offline wafel

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Listopad 2013, 19:30:50 »
Ja Frigo 2 przetestowałem w Punto II. Opony typowo śniegowe bezkonkurencyjne na śniegu , ale na mokrym asfalcie trzeba uważać przy  mocniejszym hamowaniu. W tym roku za namową serwisu oponiarskiego założyłem do i20 opony Point S Winterstar3 opony asymetryczne zobaczymy jak będą zachowywać się na śniegu. Na razie jest ok.

kruger73

  • Gość
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Marzec 2016, 22:31:31 »
Ja właśnie kupiłem opony całoroczne klasy ekonomicznej w rozmiarze 175/70 R14 w oponeo za 159 za szt. (imperial ekodrive), letnie ekonomiczne można kupić za niewiele ponad stówkę tak że nie wiem czy jest sens kupować bieżnikowane. Kiedyś też "zaoszczędziłem" i wzięłam bieżnikowane a po kilku tygodniach wyskoczył mi taki balon z boku opony. Co prawda wymienili mi oponkę na gwarancji ale zmiana opony w nocy na poboczu była moja.
Na razie moje całoroczne spisują się dobrze i myślę że przy naszych zimach nie ma sensu 2 x w roku latać na wymianę. Tym bardziej że przy tych cenach 2 wymiany to 1 nowa opona.

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Marzec 2017, 20:12:05 »
Zakręciłem się: jaki profil opony 14?
Mam i20 z 2010 z Turcji. Fabryczne Pirelli 175/65R14 made in Turcja, w prezencie od dilera przy zakupie dostałem zimowe Dębice Frigo 2  175/70 R14. Teraz już się rozglądam za nowymi letnimi (a może całorocznymi?, ale to inny problem). I babka w serwisie oponiarskim dała mi do myślenia: bo chciałem żeby mi sprawdziła profil 70 i profil 65, nie wiem który lepszy. Sprzedawczyni na mnie wsiadła, że to zupełnie inny rozmiar opon, nie można tak sobie dowolnie zakładać, któreś mam niewłaściwe, niszczę samochód, przekłamuję licznik. Rzeczywiście: w instrukcji i na wlepce na lewym progu napisali 175/70R14. Więc diler dał dobre zimówki. Ale czemu w fabryce w Bursie założyli 175/65 R14?
A Wy jaki macie rozmiar?
Jaki rozmiar był fabryczny?
Na nasze kiepskie drogi chyba lepiej wyższy profil? Na zakręty na równym asfalcie chyba lepszy niższy? Różnica w wysokości profilu 5%, czyli przy szerokości 175  to 8,75mm. Czy to istotna różnica?

Co do moich doświadczeń z Frigo2 - lepsze niż się spodziewałem (tania, więc...). Bardzo dobrze na śniegu, dobrze na ubitym śniegu i lodzie. Dobrze na błocie.  Na suchym asfalcie i mokrym asfalcie kiepsko. Po trzecim roku eksploatacji zauważyłem wyraźne pogorszenie. Spalanie wyraźnie wyższe niż na fabrycznych energooszczędnych Pirelli.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Marzec 2017, 09:53:53 »
U mnie org. letnie to 175/70/14 auto z 2009r Turcja. Teraz zakupiłem komplet nowych opon w tym rozmiarze Uniroyal Rain Expert 3.

Kam-mil

  • Gość
Profil opony a cena.
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Marzec 2017, 10:52:47 »
Różnica w cenie pomiędzy 175/70R14 a 175/65R14 jest zauważalna. Zerknąłem w sklepach internetowych, to mi wychodzi, że za "70" trzeba zapłacić od 20% do nawet 33% więcej niż za niższy profil "65". Różnica w obwodzie to jakieś 3%, więc przekłamanie licznika jest właściwie niezauważalne. Niższy profil jako sposób na oszczędności?  Znacie jakieś inne konsekwencje przejścia z profilu 70 na 65?

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Opony i20
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Marzec 2017, 22:25:19 »
Konsekwencje przejści na rozmiar opon 175/65/14:

- mniejsze mandaty, licznik zawyża prędkość :-D
- mniejsza średnica koła przez co można zahaczać przednim hokejem o podjazd

Więcej sobie nie przypominam, osobiście teraz bym szedł jeśli chodzi o letnie w rozmiar 185/65/14.