Forum > Getz

[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania

<< < (7/13) > >>

Nastar:
To dobrze czy źle ?
A już miałem zamawiać ten filtr: http://www.autoczescionline24.pl/herthbuss-jakoparts-229012.html
Zgrubny też tylko w ASO ?
Kupiłem już ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=6323557054

Myślisz, że też będą duże różnice ?

[ Dodano: 2016-11-05, 15:20 ]
Filtr został dziś wymieniony wraz z tym zgrubnym. Była chwila zabawy ale ogólnie nic bardzo trudnego.
Po zakończeniu montażu i odpaleniu auto zgasło szybko jak zwykle ale myślę, że to wina zapowietrzenia i spłynięcia paliwa z układu. Przed odpaleniem podpompowałem pompką kilka razy ale mogło to być mało... W czasie jazdy mam wrażenie, ze auto lepiej przyspiesza. Ale to żona musi ocenić bo ona jeździ nim na co dzień. Jutro rano sprawdzę jeszcze to odpalanie czy nie gaśnie. Przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa: czy jest tam gdzieś może jakiś zaworek zwrotny uniemożliwiający cofanie się paliwa z układu zasilania do zbiornika ? Bo jeśli on szwankuje to auto może gasnąć po pierwszym odpaleniu własnie z tej przyczyny...

Oczywiście nie odmówiłem sobie przyjemności "rozbebeszenia" starego filtra żeby zobaczyć jakiej jest konstrukcji i w jakim był stanie po przejechaniu 87kkm.




A tutaj widać filtr zgrubny stary i nowy. Stary jest ciemny bo mokry ale też trochę od filtrowania paliwa:

kosmos2011:
Nastar żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [ Dodano: 2016-11-05, 15:20 ]  w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:

Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w edytuj (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.

[ Dodano: 2016-11-07, 23:07 ]
Zawór dwukierunkowy 31190B

Regulator ciśnienia 31380A

http://epc.japancars.ru/hyundai/#c3Q9PTUwfHx5ZWFyPT0yMDA4fHxyZWdpb249PUVVUnx8c3RzPT17IjEwIjoiXHUwNDIwXHUwNDRiXHUwNDNkXHUwNDNlXHUwNDNhIiwiMjAiOiIyMDA4IFx1MDQxNVx1MDQxMlx1MDQyMFx1MDQxZVx1MDQxZlx1MDQxMCIsIjMwIjoiMjAwOCBHRVRaKElORElBIFBMQU5UIC1FVVIpIDA3ICgyMDA3LSkiLCI0MCI6Ilx1MDQxNFx1MDQzMlx1MDQzOFx1MDQzM1x1MDQzMFx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQ0YyIsIjUwIjoiMzEzMTAgXHUwNDQyXHUwNDNlXHUwNDNmXHUwNDNiXHUwNDM4XHUwNDMyXHUwNDNkXHUwNDMwXHUwNDRmIFx1MDQ0MVx1MDQzOFx1MDQ0MVx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzY1x1MDQzMCJ9fHxjYz09SUVVUlBUQkl8fGNhdD09SUVVUlBUQkkwN3x8UmVnaW9uMj09RUVML3x8ZjIzPT0wQjB8fGZ0cjAyPT1FM3x8ZnRyRFQ9PUx8fGdyb3VwPT1FTnx8dz09MzEzMTB8fHBhZ2U1MD09MzEzMTAxMQ%3D%3D

Nastar:
Dzięki za info. Teraz już wszystkim i tak wyskoczyło jako nowy post ;-)
To regulator odpowiada za ew. cofanie się paliwa ? Znam ten schemat prawie na pamięć ale nie znalazłem właśnie żadnego zaworu powrotnego... Już zacząłem myśleć nad samodzielnym montażem takowego...;-)

kosmos2011:
Sprawdź najpierw zawór od oparów paliwa ze zbiornika. Odłącz wężyk który idzie do przepustnicy zatkaj śrubą i tak uruchom silnik.



Czy jak odkręcasz korek wlewu paliwa to słychać syk podciśnienia?

Nastar:
Jutro go sprawdzę. Zacząłem nawet iść już w tym kierunku bo jakiś czas temu żona miała problemy z tankowaniem tzn. odbijał jej pistolet przy połowie baku i nie mogła więcej zatankować. Podejrzewam zatkany przewód ew. filtr par paliwa znajdujący się na zbiorniku. Ale ostatnio ten objaw zanikł...Jednak w podobnym okresie pojawił się problem z gaśnięciem...
Nie wiedziałem, że jest jeszcze jakiś zawór odpowiedzialny za odpowietrzenie znajdujący się pod maską.
Żona żadnego syku podciśnienia nie słyszy przy odkręcaniu korka wlewu.

Jeszcze taka zależność mi się rzuciła w oczy przy pierwszym odpalaniu po długim postoju: po odpaleniu na sprzęgle (bieg neutralny - luz) silnik chodzi. Wystarczy jednak puścić sprzęgło (dalej bez wrzucania biegu) i zaraz gaśnie. To samo jak włączę światła.
Domyślam się, że nie toleruje w tym momencie żadnego, nawet minimalnego obciążenia, tak ?



Sprawdziłem dziś kwestię tego zaworu... Dziwna sprawa ale nie mogłem go znaleźć ! Czy jest możliwe abym go nie miał ?

Druga sprawa: pobawiłem się trochę z ELM-em. Okazuje się, że chyba jakieś czujniki powariowały (MAP ?) albo sam ELM.
Auto pracowało na wolnych obrotach ok. 15 minut. Temperatura na zewnątrz to 1.8st.C
A odczyty parametrów są następujące:



Padł MAP ? Czujnik temperatury płynu też ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej