Autor Wątek: [Getz] [Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania  (Przeczytany 37772 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nastar

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #30 dnia: 31 Październik 2016, 20:06:28 »
To dobrze czy źle ?
A już miałem zamawiać ten filtr: http://www.autoczescionline24.pl/herthbuss-jakoparts-229012.html
Zgrubny też tylko w ASO ?
Kupiłem już ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=6323557054

Myślisz, że też będą duże różnice ?

[ Dodano: 2016-11-05, 15:20 ]
Filtr został dziś wymieniony wraz z tym zgrubnym. Była chwila zabawy ale ogólnie nic bardzo trudnego.
Po zakończeniu montażu i odpaleniu auto zgasło szybko jak zwykle ale myślę, że to wina zapowietrzenia i spłynięcia paliwa z układu. Przed odpaleniem podpompowałem pompką kilka razy ale mogło to być mało... W czasie jazdy mam wrażenie, ze auto lepiej przyspiesza. Ale to żona musi ocenić bo ona jeździ nim na co dzień. Jutro rano sprawdzę jeszcze to odpalanie czy nie gaśnie. Przypomniała mi się jeszcze jedna sprawa: czy jest tam gdzieś może jakiś zaworek zwrotny uniemożliwiający cofanie się paliwa z układu zasilania do zbiornika ? Bo jeśli on szwankuje to auto może gasnąć po pierwszym odpaleniu własnie z tej przyczyny...

Oczywiście nie odmówiłem sobie przyjemności "rozbebeszenia" starego filtra żeby zobaczyć jakiej jest konstrukcji i w jakim był stanie po przejechaniu 87kkm.




A tutaj widać filtr zgrubny stary i nowy. Stary jest ciemny bo mokry ale też trochę od filtrowania paliwa:


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Listopad 2016, 22:57:49 »
Nastar żeby ktoś przeczytał to co dopisałeś do postu [ Dodano: 2016-11-05, 15:20 ]  w momencie gdy Twój post jest ostatnim w temacie musisz:

Po dopisaniu poprzez funkcję odpowiedź trzeba wejść w edytuj (z prawej strony postu) zaznaczyć całą treść postu, następnie iksem koło edytuj trzeba skasować cały post i na końcu poprzez odpowiedź należy wkleić całą treść i ponownie wysłać. To co zrobiłeś dotychczas powoduje że post wyświetla się jako przeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś.

[ Dodano: 2016-11-07, 23:07 ]
Zawór dwukierunkowy 31190B

Regulator ciśnienia 31380A

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D

Nastar

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Listopad 2016, 23:43:25 »
Dzięki za info. Teraz już wszystkim i tak wyskoczyło jako nowy post ;-)
To regulator odpowiada za ew. cofanie się paliwa ? Znam ten schemat prawie na pamięć ale nie znalazłem właśnie żadnego zaworu powrotnego... Już zacząłem myśleć nad samodzielnym montażem takowego...;-)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #33 dnia: 08 Listopad 2016, 20:38:26 »
Sprawdź najpierw zawór od oparów paliwa ze zbiornika. Odłącz wężyk który idzie do przepustnicy zatkaj śrubą i tak uruchom silnik.



Czy jak odkręcasz korek wlewu paliwa to słychać syk podciśnienia?

Nastar

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Listopad 2016, 17:19:23 »
Jutro go sprawdzę. Zacząłem nawet iść już w tym kierunku bo jakiś czas temu żona miała problemy z tankowaniem tzn. odbijał jej pistolet przy połowie baku i nie mogła więcej zatankować. Podejrzewam zatkany przewód ew. filtr par paliwa znajdujący się na zbiorniku. Ale ostatnio ten objaw zanikł...Jednak w podobnym okresie pojawił się problem z gaśnięciem...
Nie wiedziałem, że jest jeszcze jakiś zawór odpowiedzialny za odpowietrzenie znajdujący się pod maską.
Żona żadnego syku podciśnienia nie słyszy przy odkręcaniu korka wlewu.

Jeszcze taka zależność mi się rzuciła w oczy przy pierwszym odpalaniu po długim postoju: po odpaleniu na sprzęgle (bieg neutralny - luz) silnik chodzi. Wystarczy jednak puścić sprzęgło (dalej bez wrzucania biegu) i zaraz gaśnie. To samo jak włączę światła.
Domyślam się, że nie toleruje w tym momencie żadnego, nawet minimalnego obciążenia, tak ?



Sprawdziłem dziś kwestię tego zaworu... Dziwna sprawa ale nie mogłem go znaleźć ! Czy jest możliwe abym go nie miał ?

Druga sprawa: pobawiłem się trochę z ELM-em. Okazuje się, że chyba jakieś czujniki powariowały (MAP ?) albo sam ELM.
Auto pracowało na wolnych obrotach ok. 15 minut. Temperatura na zewnątrz to 1.8st.C
A odczyty parametrów są następujące:



Padł MAP ? Czujnik temperatury płynu też ?

grzesiek402

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Listopad 2016, 21:44:58 »
Proponuję sprawdzić kolejność przewodów wysokiego napięcia  - w razie co podpiąć zgodnie z instrukcją obsługi. U mnie na cewce jest inna kolejność niż podaje instrukcja (patrząc od komory silnika jest 4132). Teoretycznie nie powinno to mieć żadnego znaczenia, ale okazało się, że ma - po przepięciu kabli zapomniałem od dławieniu i szarpaniu - nie pamiętam dokładnie, ale gdzieś od wiosny spokój. Oczywiście ten manewr miał wpływ na dławienie podczas jazdy - co do gaśnięcia silnika to nie pomogę.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Listopad 2016, 20:16:11 »
Cytat: "grzesiek402"
U mnie na cewce jest inna kolejność niż podaje instrukcja (patrząc od komory silnika jest 4132)


4123

http://www.fotosik.pl/zdjecie/96f833209519e44f

Nastar

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Listopad 2016, 20:49:32 »
A jak interpretujesz skan z parametrami odczytanymi za pomocą ScanMaster-a ? Wg mnie MAP szwankuje...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #38 dnia: 16 Listopad 2016, 20:07:48 »
MAP jest ok 29 kPa przy zamkniętej przepustnicy.

https://www.dropbox.com/s/p7pw42xlp01ce93/FL%202.pdf?dl=0

Nastar

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #39 dnia: 16 Listopad 2016, 20:56:54 »
A temperatura powietrza w dolocie ? Jaki czujnik to mierzy ? Nie MAP ?

grzesiek402

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #40 dnia: 17 Listopad 2016, 18:19:43 »
Cytat: "kosmos2011"
Cytat: "grzesiek402"
U mnie na cewce jest inna kolejność niż podaje instrukcja (patrząc od komory silnika jest 4132)


4123

Obrazek


Na szybko pisałem - 3 i 2 pomyliłem. U mnie różnicę robi zamiana 4 i 1.

Nastar

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #41 dnia: 19 Listopad 2016, 19:38:56 »
Dzisiaj wymieniłem czujnik położenia przepustnicy oraz MAP. Przy okazji również akumulator bo stary już słaby był. Procedura "zerowania" ECU też zrobiona.
Odpaliłem auto na sprzęgle i "luzie", puszczam sprzęgło i auto zgasło. Po drugim odpaleniu już wszystko OK. Czyli w kwestii odpalania bez zmian  :evil:
Przy okazji wymiany czujników znalazłem zawór PCSV, o którym myślałem, że go nie mam :-) Jutro zaślepię wężyk i sprawdzę odpalanie.
Jeden plus za to: okazało się, że auto cierpiące od dawna na spadek mocy w czasie jazdy teraz odżyło i zasuwa jak szatan ! Nie wiem czy pomogła wymiana czujnika położenia przepustnicy czy MAP-u ale fajnie teraz śmiga.
Zostało jeszcze to odpalanie... W sumie nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe ale "męczy mnie" trochę...

grzesiek402 czy masz na myśli zamianę przewodów na taką, która jest niezgodna z instrukcją ? Bo teraz mam tak jak powinno niby być i każdy przewód z cewki idzie do odpowiedniej świecy. Pilnowałem tego przy wymianie świec i przewodów.

grzesiek402

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #42 dnia: 20 Listopad 2016, 11:56:20 »
Chodzi mi o to, że kolejność w instrukcji jest inna niż oznaczenia na cewce. Jak kupiłem auto to miałem przewodu podłączone zgodnie z oznaczeniami na cewce i się dławiło. Po przepięciu na kolejność wg instrukcji problem się skończył - kolejność wg instrukcji jest prawidłowa.

Nastar

  • Gość
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #43 dnia: 20 Listopad 2016, 21:12:24 »
Sorry ale nadal nie łapię. Przejrzałem instrukcję (wer. PL) ale nie ma tam nic o podłączaniu przewodów WN.
Skoro wg oznaczeń na cewce należy podłączyć przewody na zasadzie 1 do 1, 2 do 2 itd. To  napisz mi proszę jak to jest opisane w tej instrukcji, której niestety nie mam chyba ?
Rozumiem, że 1 to świeca najbardziej po lewej stojąc przodem do komory silnika ?

I jeszcze w kwestii zaworu PCSV: doczytałem, że na wolnych obrotach, przy zimnym silniku (czyli wtedy gdy u mnie występuje problem z gaśnięciem) ten zawór jest zamknięty i nie przepuszcza par paliwa do dolotu (przepustnicy). Co może w takim razie zmienić fakt, że zdejmę wężyk idący od/do dolotu z końcówki zaworu i go zaślepię ? Czy chodzi o to aby sprawdzić czy mimo że powinien być zamknięty to jest otwarty i za wcześnie puszcza opary na zimnym silniku ? Bo tylko to przychodzi mi do głowy...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zimny silnik 1,1 dławi się podczas ruszania
« Odpowiedź #44 dnia: 20 Listopad 2016, 21:23:52 »
Cytat: "Nastar"
Bo tylko to przychodzi mi do głowy...


Tak