Ja zawsze jeżdżę ze swoimi materiałami. Kwesta, czy naprawdę wymieniają ci to co przywozisz, czy dają ci "swoje", a te lepsze zabierają. Tego nie sprawdzisz. No może filtr powietrza możesz zobaczyć, ale olej, czy filtr oleju już nie.
Masz rację, tego sie nie wie co naprawdę wlalai.
A co do przeglądów i40.
Przeglądy i wymiany w manualu są rozbite na "tylko Europa" i "oprócz Europy". W książce jest napisane , że na Europę przeglądy co 30kkm/2 lata. Jest zalecenie robić na początku po 15/20 tyś - w rok po zakupie ale w szczególnych przypadkach wymienionych tam określonych jako "specyficzne- trudne" warunki eksploatacji (co konkretnie się rozumie-napisano w punktach ABCDE....)oraz wymianę oleju zaleca sie co 15 kkm gdy nie zalano rekomendowanego oleju.
Są gwiazdki przy kilku punktach że sprawdzić co 12 m-cy - ale te punkty obejmuje coroczny darmowy przegląd - jeździć i niech podbijąją go.
"Except Europe" - tu są interwały od 15kkm i co 15 kkm pisane. "Only Europe" jak wół - pierwszy na 30kkm lub 2 lata i każdy kolejny na kolejne 30/2 lata.
I to zarówno dla 1.7 CRDI jak i 1.6/2.0 GDI.
Takze opierając się na tym co w instrukcji obsługi stoi -serwis nie może
kingtlen wg mnie wam odrzucić prawa do gwarancyjnych napraw mechaniki jeśli w aucie macie rekomendowanego (np oryginalnego z fabryki - jeśli nie był wymieniany shella)
Jeśli nie podbity jest coroczny przegląd nadwozia - tu prędzej.
Wg mnie ktoś ściemnia. Nie było konieczności robienia przeglądu po roku jeśli limitu 30 kkm nie było w aucie. Bo demo cara nie ma klauzuli - o intensywnych warunkach eksploatacji, które wymagałyby przeglądu na 15 kkm lub po roku.
Przestudiujcie instrukcje - nie odpuszczajcie.
Powodzenia