Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Napęd 4x4 dziwnie sie pręży przy skręcaniu

(1/3) > >>

mar_p:
Witam tak jak w temacie podczas skręcania na parkingu przy wolnej jeździe i prawie max skrętu napęd dziwnie się pręży że aż auto zwalnia i staje potem jak już się prawie zatrzyma coś stuknie jakby bardziej z tyłu i jest wszystko w porządku można normalnie manewrować. Zauważyłem że zazwyczaj tak się dzieje po zwolnieniu z większej prędkości i wyższego biegu, nie ma tego np zaraz po dopaleniu. Zachowuje się  trochę tak jakby z tyłu nie było mechanizmu różnicowego - takie mam wrażenie, albo jakby był bardzo duży opór na mechanizmie różnicowym (czy możliwe żeby się szpera mogła tak np "zapiekać"?? Nie wiem czy to bardziej za sprawą tylnego mostu czy sprzęgła między osiami.
Santa fe 2003 wersja z USA 3.5L automatyczna skrzynia, napęd stały 4wd (bez przełącznika) więc prawdopodobnie sprzęgło wiskotyczne i wydaje mi się że na tylnym moście jest tzw. szpera.  
Auto kupiłem 2 mieś temu i niby był przegląd napędów, czyli uzupełnienie płynów. No a przebieg auta 170tyś. km. Zastanawiam się czy to zjawisko jest destrukcyjne ? Czy przypadkiem w najgorszym wypadku sie remont mostów nie szykuje.
Proszę o fachowców w tym temacie o opinię :)

stolek6:
Nie chce mowic ze to normalne. Ale w moim bylym 3.5 tez tak mialem. W obecnym nie. Moze jest jakas roznica w napedzie miedzy 3.5 a innymi wersjami

volcan:
A czy amerykańskie wersje mogły mieć fabrycznie montowany most z LSD?
Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że wersje amerykańskie nie były nigdy w LSD wyposażane?

mar_p:
Chciałbym odgrzać temet bo mój napęd zaczyna mnie niepokoić. Na moście nie znalazłem oznaczenia LSD wiec by sie zgadzało że nie miały go amerykańskie wersje.
Auto ewidentnie zachowuje sie jak ze zblokowanym mechanizmem różnicowym! Pręży się przy skręcaniu, a na prostej jest ok. Mam teraz podejżenia że to przez zapieczone sprzęgło wiskotyczne.
We wszystkich warsztatach, w których pytałem, usłyszałem tylko że oni sie takimi rzeczami nie zajmują.
znalazłem ciekawy schemat tych napędów: http://www.awdwiki.com/en/hyundai/#Santa_Fe_I_3_5V6_2002____
Czy ktoś się orientuje czy to się w ogóle regeneruje ?? Widziałem taki cały most środkowy (reduktor) na allegro za ok 2000-2500zł ale tez nie pewności ze sprawny.

MagiX:
Mam pytanie, czy masz takie same opony na wszystkich kołach ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej