Autor Wątek: [Accent LC] Tył nie hamuje.  (Przeczytany 32552 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #30 dnia: 22 Październik 2013, 20:34:02 »
kadafi, analnie po prostu z taką ceną  :evil: I co teraz? Szukasz dalej czy będziesz się godził z tym co masz? Ja jeszcze nie muszę ingerować, ale powiem szczerze, że określenie "słaby tył" strasznie mnie wkurfia na przeglądach corocznych  :-/

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Październik 2013, 20:44:50 »
Cytat: "kadafi"
Więc do mojego accenta (sprawdzine po nr. VIN)  - 199zł/szt  :-P
Troche przesada co?


Nowa pompa w FOX 190 pln tylko nie jest jasne czy korektory są w komplecie.

kml

  • Gość
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Październik 2013, 20:50:07 »
kosmos2011, po Twoim poście już pewnie nie  :mrgreen:

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Październik 2013, 21:12:46 »
Jedynym elementem który może mieć wpływ na intensywność działania to ta twardsza spreżyna.
Może przez lata działania jest za miękka i korektor nie działa jak trzeba.
Plan jest taki:
Testy na mokrej a później na śliskiej drodze ( jak spadnie śnieg).
Jestem w trakcie dogadywania się w sprawie używki (cała pompa) - jak bedzie cena OK to zaryzykuje.
Korektor działa i tak w przypadku mocnego hamowania (większe ciśnienie w ukladzie - zadziałanie korektora) więc przy "normalnym" hamowaniu powinno być ok.
Ma to znaczenie zimą - bez ABSu i tak posługujemy sie hamulcem bardzo delikatnie.

kml

  • Gość
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #34 dnia: 22 Październik 2013, 21:17:38 »
Teoretycznie, ale TEORETYCZNIE można dorobić taka sprężynę jednak strach się bać jak coś pójdzie nie tak. Cena korektora jest po prostu śmieszna w stosunku do tego co w nim jest.

Gdyby Ci się chciało to weź proszę rozbierz tę nową pompę i sprawdź twardość sprężyny w palcach. Jeżeli poczujesz różnicę to wiadomo o co chodzi. Jeżeli nie a po zmianie będzie lepiej to szukamy dalej...

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Październik 2013, 21:29:31 »
Cytat: "kml"
dyby Ci się chciało to weź proszę rozbierz tę nową pompę i sprawdź twardość sprężyny w palcach


Oj ta śprężyna jest  tak twarda że w palcach będzie bieda.
Nie mam mowy o dorabianiu/dobieraniu innej sprężyny.

Tematu nie odpuszczę bo to nasze bezpieczeństwo.
Skąd ta cena? Te korektory od atosa pewnie maja taka samą budowę a kosztują 58 zeta WTF? I pewnie pasuja zamiennie tylko problemem może byc z tą sprężyną ( różne progi zadziałania korektora).

kml

  • Gość
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #36 dnia: 22 Październik 2013, 21:31:28 »
kadafi, nie próbuj zrozumieć cen bo osiwiejesz :( Na mega skrajną siłę można coś rzeźbić, ale to jest dziki koszt i brak jakiejkolwiek pewności z efektem końcowym :(

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #37 dnia: 22 Październik 2013, 21:50:08 »
Proponuję pomierzyć starą sprężynę: długość, średnicę zewnętrzną, średnicę drutu, skok sprężyny, ilość zwoi. Dodatkowo można określić charakterystykę sprężyny, czyli ścisnąć ją określoną siłą na określonym odcinku, ale jest to raczej zbędne. Pomiary geometryczne wystarczą. W ten sam sposób pomierzyć sprężynę od Atosa lub dorobić w zakładzie produkującym sprężyny.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Październik 2013, 22:57:51 »

kml

  • Gość
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #39 dnia: 23 Październik 2013, 06:34:06 »
Rzuciłem szybko okiem i wygląda na to, że ludzie kończą kupując nowe korektory...

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #40 dnia: 23 Październik 2013, 08:39:34 »
Pewnie tak się to skończy  ;-)

kml

  • Gość
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Październik 2013, 13:43:39 »
kadafi, ja nawet jestem skłonny kupić bylebym miał jakąkolwiek pewność, że to da wymierny efekt...

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #42 dnia: 23 Październik 2013, 16:54:22 »
Ja jak napisałem wczesniej - na poczatek testy i w między czasie jak się uda to zakup używki.
Powiem że na suchym rewelacja  - hamowanie jak trzeba.
Wczoraj jeszcze robiłem próbę na ostro i zablokowao tylko przód.
W każdym razie wolę mieć tak jak jest czyli 4 hamujace koła i świadomość że na śliskim może byc różnie (będe wiedział jak jest po testach i pewnie wybiore sie na stacje diagnostyczną) niż hamujacy tylko przód i blokowanie kół przy średniej sile hamowania a na delikatnie mokrej nawierzchi efekt jak na lodzie.

Oczywiście nikogo nie namawiam do modyfikacji w układzie hamulcowym bo to różnie może się skończyć.

kml

  • Gość
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Czerwiec 2014, 13:35:40 »
Odgrzebuję :) Zbliża się termin przeglądu więc na wszelki wypadek zapytam jak tam sytuacja. Kupiłeś nowe korektory? Nigdzie nie widzę ich na alleprowizji a coś czuje, że znowu będzie, że hamulce słabe :/

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent LC] Tył nie hamuje.
« Odpowiedź #44 dnia: 09 Czerwiec 2014, 15:25:48 »
Aaa .. jakieś 2 tygodnie temu wywaliłem zupełnie wszystko ze środka korektorów i poprawy nie widzę.

Nie kupiłem - kombinuję z "nową" pompą z korektorami od większego auta.
Na razie temat trochę odpuściłem bo nie chcę się denerwować.
Nawet w pewnym momencie myślałem o swapie na jakieś tarczówki  ;-)  - mam spory dostęp do rozbieranych aut różnych marek.
Temat na pewno jeszcze powróci w tym miesiącu.