Forum > Accent

Przeróbki dolotu a zużycie paliwa

<< < (6/8) > >>

premek:

--- Cytat: "Vex" ---Honda byla dla przykladu.
--- Koniec cytatu ---


Akurat to był zły przykład, bo nie podałeś przykładu zmiennej długości kanałów dolotowych a zmiennych faz rozrządu. Fakt, że cel konstruktorom przyświecał ten sam, ale próbowali go osiągnąć zupełnie innymi drogami.


--- Cytat: "Vex" ---Ja juz nie wnikam co kto pisal, ale nie piszce ze poprawi sie sama gora albo sam dol. .....
--- Koniec cytatu ---


Sama wielkość filtru nie, ale jeśli zastąpisz zwykły układ dolotowy projektowany w celu osiągnięcia jakiejś tam założonej charakterystyki krótkim dolotem z dużym filtrem stożkowym tą charakterystykę stracisz.
A czemu skracając długość i zwiększając średnicę dolotu tracisz na dole a zyskujesz na górze? Odpowiedzią są zjawiska dynamiczne jakim poddawany jest słup powietrza. Prędkość powietrza w krótkim i szerokim układzie jest na tyle niska, że przy niskich prędkościach obrotowych napełnianie cylindrów jest sporo gorsze. Taki układ zyskuje za to wtedy, kiedy potrzebna jest większa dawka powietrza, gdzie wąski układ zwyczajnie nie pozwala na dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa.
To oczywiście BARDZO ZRĘBOWA teoria, bo nawet w praktyce długość i pojemność układu dolotowego nie jest dobierana tylko z obliczeń.
Ten wykres, który dołączyłeś jest zapewne z dwoma układami, ale ich pojemność i długość nie są od siebie tak różne. CAI założony został wyłącznie po to, żeby auto zasysało świeże powietrze, o co w accencie zadbała już fakryka :)

[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-07-21, 23:34 ]
Skrócenie drugiego cytatu

Jarek:

--- Cytat: "premek" ---To oczywiście BARDZO ZRĘBOWA teoria
--- Koniec cytatu ---

Widzę że teoretycznie jesteś przygotowany do dyskusji ;-) .
Tak trzymać :mrgreen:


Proszę w wypowiedziach o cytowanie tylko niezbędnych fragmentów

Vex:

--- Cytat: "premek" ---

ale jeśli zastąpisz zwykły układ dolotowy projektowany w celu osiągnięcia jakiejś tam założonej charakterystyki krótkim dolotem z dużym filtrem stożkowym tą charakterystykę stracisz.
--- Koniec cytatu ---


Zastapienie zwykle krotkiego dolotu fabrycznego jak sie domyslam krotszym to nic madrego. Wielkosc filtru tu zbytnio nie ma znaczenia, wiec nie wiem czemu ma to sluzyc, tzn. pogarszanie fabrycznych osiagow. Jak wsadzisz szmate w dolot to tez stracisz i to sporo, tylko co z tego wynika ? Niewiele.



--- Cytuj ---
Ten wykres, który dołączyłeś jest zapewne z dwoma układami, ale ich pojemność i długość nie są od siebie tak różne. CAI założony został wyłącznie po to, żeby auto zasysało świeże powietrze, o co w accencie zadbała już fakryka :)

--- Koniec cytatu ---


No tak krotka rura z filtrem przy silniku i uklad z filtrem w dolnej czesci zderzaka rzeczywiscie malo sie rozni. Tylko CAI to najdluzszy uklad dolotowy jaki widzialem, no ale ok, pewnie masz racje. Jeden od drugiego jest ponad 2x dluzszy i podrodze ma kilka zakretow, ktorych pierwszy nie posiada. Ciekawe co w takim razie wedlug Ciebie sie rozni :)
Swieze powietrze jak swieze, majac filtr w zderzaku utrzymujesz stala temperature powietrza na bardzo pozytywnym poziomie, zupelnie inaczej niz w przypadku filtru umieszczonego w komorze silnika. Cienka rurka w Accencie wcale tu nie rozwiazuje sprawy.

meler:
Sorry za głupie pytanie, ale no zielony jestem w tych sprawach...

Mógłby ktoś zrobić zdjęcie swojemu układowi? bo nie za bardzo wiem jak w tym naszym hyundaiu umieścić stożek, jako że kształt dolotu jest absolutnie dziwaczny... (zaokrąglony prostokąt o wymiarach 657x385)
Pytam gdyż chciałem zrobić sam dolot z rury o fi 80mm, z tym że wydaje mi się ona zdecydowanie za duża, a co za tym idzie trza by ją uszczelnić czymś, a po zastosowaniu stożka pod niego da się już podłączyć bezproblemowo rurę ale gdzie go umieścić. (zakładam, że to nie może być trudne i że coś przeoczyłem :] )

Więc jakby któryś z was miał czas, to proszę o jakaś fotę :)

Pozdrawiam

szumi:

--- Cytat: "Vex" ---Pisalem juz na forum. Jak nie tym to poprzednim.
--- Koniec cytatu ---

jakoś nie moge tego znaleźc na tym forum a do poprzedniego nie znam adresu ( o ile wogule istnieje :roll: ) Jak byś był tak miły i albo podał adres do poprzedniego forum (jak istnieje ) a jak nie to może opisz swoje przeróbki dolou byłbym wdzięczny , bo jak się domyślam sam stożek to dopiero połowa sukcesu :-)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej