Autor Wątek: [i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?  (Przeczytany 36490 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lukaszp78

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« dnia: 05 Wrzesień 2013, 12:59:05 »
Robię 20 000km rocznie i  założenie instalacji LPG jest ekonomicznie uzasadnione, nigdzie jednak nie mogę znaleźć informacji czy silniki 1248cm3 78KM (rok prod 2010) dobrze znoszą instalacje LPG.

Ed. Wydzielenie postu z kompletnie nieodpowiedniego miejsca. Następnym razem będzie ostrzeżenie. Tekla

Dodane: usunęłam dubel tematu, założony znów w złym miejscu. Posty scalone. Ostrzeżenie poleciało. Tekla

Offline angal

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Re: Czy i20 rok 2010 silnik 1248cm3 nadaje się na LPG
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Wrzesień 2013, 18:48:22 »
Cytat: "Lukaszp78"
byłbym wdzięczny za informację.


Ja również  :mrgreen:

tomek505

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Wrzesień 2013, 07:32:52 »
Dobrze znoszą pod warunkiem, że instalacja jest dobrze założona i wyregulowana. Ja na gazie tym autem zrobiłem ponad 50kkm i i nie zaobserwowałem niczego niepokojącego.

Hants

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Wrzesień 2013, 11:18:07 »
Nie znam języka germańskiego najeźdzcy na tyle dobrze, aby zrozumieć opisy 'napraw', ale 187 tankowań i spalanie poniżej 7 litrów LPG/100km wygląda całkiem obiecująco...

http://www.spritmonitor.de/en/detail/468273.html


Pisz w odpowiednim miejscu. Następnym razem będzie ostrzeżenie. ;)

djpit

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Wrzesień 2013, 13:01:34 »
ja z koleji dość się naczytałem o LPG i hyundaiu, mam też Getza z fabrycznym LPG - istny koszmar ile razy było w naprawie z gazem przy 30tys.... nadal  nie chodzi gaz idealnie.

Nie mam mowy żebym założył LPG do i20, ponoć jakieś blaszki trzeba potem dokładać, regulować itd podliczając serwis jest to chyba nie opłacalne - lepiej kupić diesla i sprawdzić przed kupnem dokładnie, albo bulisz za Pb

kevin55

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Wrzesień 2013, 07:34:33 »
Ja bym się nie zastanawiał, założyłem gaz tydzień temu i już mi się 150 zł zwróciło. Robię setkę za 18 zł a nie za 40 zł więc się opłaca.
Polecam BRC sequent 24.11, mało na razie zrobiłem ale jest ok, taki fabrycznie zakładają do hyundaia i do innych marek. Cena w Radomiu 2500 zł
Jak ktoś chce jeździć tanio i nie bać się, że się auto popsuje to polecam rower - najtańszy środek lokomocji.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1454
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Wrzesień 2013, 20:48:31 »
Zakładaj a nie myśl bo i tak po jakimś czasie zaoszczędzisz tyle, że kupisz sobie drugie auto :-D '
Ale co do instalki dawniej bym polecił brc 24 bo sam mam ale teraz już wiem, że lepiej zakładać dobry zestaw na stagu 300. Podobna cenowo ale tańsza w eksploatacji i ewentualnych naprawach.
Mam te brc i wszędzie mówią, że do tego wszystko drogie. Jeden wtrysk na allegro 210 a u gaziarza 350-400 a są 4. Są długowieczne ale do staga jest ogromny wybór wtryskiwaczy, łatwe ustawianie nawet można samemu wgrywać mapy wtrysku za pomocą kabelka.  
Do tego mam starszą wersję i nawet nie ma zapalania na gazie. Więc padnie pompa paliwa i samochód stoi. Nowsze mają chyba możliwość 5 krotnego zapalenia.

kevin55

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Wrzesień 2013, 09:50:20 »
Co do ceny to BRC faktycznie tanie nie jest w serwisowaniu, ale za to podobno jest to trwała instalacja. Być może są lepsze.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Wrzesień 2013, 09:48:33 »
1.Scoupe - gaz BRC na mieszalniku - żadnych awarii - na gazie ponad 200 tyś km
2. Scoupe poliftowe - sekwencja BRC - żadnych problemów - jakieś kilkadziesiąt tyś km
3.Mercedes 190E - mieszalnik BRC - czasami strzały w kolektor jak to przy mechanicznym wtrysku
4. Coupe - sekwencja BRC - awaria wiązki elektrycznej LPG kilka dni po montażu - wymienione na gwarancji - ponad 130 tyś km na LPG i żadnych problemów - gazownik sam nie chciał wierzyć
5. Accent - sekwencja BRC - jak na razie trochę ponad 40 tyś km na LPG i żadnej awarii.
6. KIA Sportage - sekwencja BRC - jak na razie ponad 100 tyś km na LPG i jeszcze nie była na regulacji po 1000 km   ;-)
7. Druga Kia Sportage kupiona z instalacją BINGO i same problemy.
8.Berlingo kupione z instalacją nawet nie wiem jaką - same problemy.

Aut znajomych nie liczę, a jest ich ponad 20. Wszystko BRC zakładane u jednego gazownika - nikt się na awarie nie skarżył.
Do E46 też założę BRC.
Może i są lepsze instalacje ale nie mam zamiaru tego sprawdzać.

kml

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Wrzesień 2013, 18:52:21 »
A propos gwarancji: mam założoną instalację z gwarancją na 100 km bez limitu czasu. W tej chwili po 5 tys km nie wyobrażam sobie płacić po 6 PLN za litr wachy. Instalacja nie jest w Hyundaiu tylko w innym samochodzie, uprzedzając pytania.

Dobrze zrobiona instalacja jest bezproblemowa tyle, że ja jechałem z wAw w okolice Gliwic żeby mieć to dobrze zrobione. Nie żałuje.  :mrgreen:

ziemniak0783

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Październik 2013, 16:10:39 »
Ja już na gazie  zrobiłem około 50tyś, także żadnych problemów.

Instalacja to STAG z lepszymi wtryskiwaczami niż Valteki.

Wymienione tylko filterki od gazu 2 razy.

Pozdrawiam

#Gregory#

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Październik 2013, 07:50:38 »
Witam wszystkich,

A czy te wszystkie instalcje macie z lubryfikacją ? Pytam , bo również będę zakładał LPG do mojego i20 i praktycznie wszyscy instalatorzy mówią, że lubryfikacja musi być. W firmie Czakram powiedzieli mi , że tą dyszę od lubryfikacji wkręcają (we wcześniej zrobiony) w otwór w korpusie przepustnicy.
Macie jakieś doświadczenia z taki rozwiązaniem ?

Pozdrawiam!

djpit

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Grudzień 2013, 21:25:18 »
no i co nie ma więcej osób z LPG w tym silniku ??....

W necie i pismach motoryzacyjnych jest napisane że po pewnym czasie te silniki mają poważne problemy po traktowaniu lpg....  

Tak więc czym różnią się silniki oferowane w salonie z LPG od naszych zwykłych?  W oplu są inne gniazda zaworowe i coś tam....

gabor76

  • Gość
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Kwiecień 2014, 11:33:22 »
Ja też mam instalację LPG (firmy BRC Seqent 24.11 z lubryfikacją) od nowości, zakładaną przez salon sprzedaży, do instalacji nie mam żadnych zastrzeżeń, przejechane 55kkm. Pomijam fakt ,że właśnie mam wymieniany silnik (na gwarancji) lecz według mnie uszkodzenie silnika nie jest spowodowane LPG.

  Spalanie gazu to około 9l/100km (na 1 tankowaniu 34l około 340-390 km, w zależności gdzi i jaki gaz tankowałem oraz w jakich warunkach).

Co do instalacji to też były kłopoty lecz nie z winy samej instalacji. Wymieniono listwę wtrysków (wymiana gwarancyjna) oraz miałem inny nr fabryczny na butli STACO i w homologacji - przysłali nową homologację z odpowiednim nr.
 
Co do  Brc przejechałem na takiej instalacji 200 kkm zamontowanej w peugeot 207 bez najmniejszych problemów ,raz byłem na regulacji po przejechaniu 150 kkm ( przełączał się na benzynę przy pełnym baku gazu , regulacja wyeliminowała problem)

  Teraz chcę zamontować LPG do drugiego i20 (2009 r 1,2 78km) i na pewno będzie to BRC mam tylko problem czy zakładać lubryfikację (400 pln więcej).
   
Jeśli ktoś mógł by poradzić czy lubryfikacja jest konieczna  w Hyundai i20 z 2009r. chętnie wysłucham rad :))

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[i20] Czy silnik 1248cm3 nadaje się na LPG ?
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Kwiecień 2014, 10:03:26 »
[quote="gabor76"  
...Jeśli ktoś mógł by poradzić czy lubryfikacja jest konieczna  w Hyundai i20 z 2009r. chętnie wysłucham rad :))[/quote]

Zajrzyj na ogólnodostępne fora poświęcone lpg i przeszukaj je:
http://gazeo.pl/forum_lpg_cng/
http://lpg-forum.pl/

Znajdzisz tam sporo informacji od instalatorów-praktyków także na ten temat, często w różnych wątkach, w szczególności dotyczących BRC.
Generalnie rzecz biorąc, to kwestia lubryfikacji jest mocno dyskusyjna..., Miłej lektury :)