Autor Wątek: Problem, kontrolka CHECK ENGINE  (Przeczytany 5934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Sierpień 2009, 13:21:50 »
Akumulator nie padł, sprawdzałem. Cóż następnie sprawdziłem też stacyjkę, silniczek krokowy ponownie czy działa, mechanizm ze sprzęgłem //nie wiem jak on się nazywa, ale chodzi mi o to przez który trzeba wcisnąć sprzęgło przed odpaleniem//.

Nasłuchiwałem dalej co tak cyka. Podczas nasłuchiwania i rozłączania złączek w silniku wysłuchałem, że pompa paliwa z tyłu działa, a samo cykanie pochodzi chyba z rozrusznika. Podejrzewam, że coś w nim padło. Cóż autko ma swoje lata, więc zbytnio mnie to by nie zdziwiło. Wszystkie inne możliwości jakie przyszły mi do głowy wykluczyłem - silniczek krokowy, padnięty akumulator, mechanizm ze sprzęgłem, stacyjkę, pompę paliwa, przeczyściłem większość styków, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki jakie zauważyłem.. Zastanawiałem się jeszcze nad możliwością uszkodzenia alarmu... Nie raz działy się z nim różne dziwne rzeczy.. Nie umiem jednak ominąć go i jego czujników, a są po podłączane do różnych rzeczy i naprawdę ciężko by się w nim połapać. Zakładany był dawno i zakład ten już również od dawna nie istnieje.

Jak myślicie, czy jeśli to jest ten rozrusznik to będzie go trzeba wymienić całego czy tylko jaką część? Jakie to będą mniej więcej koszty? Autko niedługo będę musiał przepchać na tunel do mechanika, bo samemu się do niego nie mam szans na parkingu dostać, chciałbym jednak najpierw wiedzieć chociażby ogólnie by nie zostać oszukanym..



P.S. Zastanawia mnie tylko jedna kwestia. Co do tego, że teraz jest coś nie tak z rozrusznikiem jestem prawie pewny na 100%.. Tylko to wg mnie nie tłumaczy dziwnych zachowań i objawów, które były wcześniej na biegu jałowym i tego gaśnięcia. Cóż na razie jednak go muszę odpalić i zobaczymy co i jak.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Sierpień 2009, 13:54:23 »
Podładowałem akumulator i rozrusznik znów kręci. 0 pomysłów co może nie działać. Rozmawiałem z mechanikiem, umówiłem się na poniedziałek. Powiedział, że sprawdzi czy pompa podaje paliwo //słyszałem tylko, że chodzi, może się wężyk zapchał// oraz czy jest iskra na świecach... To to by było na tyle, usterka nadal nie jest znana.

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Sierpień 2009, 11:27:01 »
Możesz spróbować zmienić filtr jak kolega w temacie
 http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=3055
Przewody się raczej nie zapychają, tym bardziej, że jeździsz na benzynie, nie na gazie.

BTW Jeśli masz akumulator "obsługowy" sprawdź poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Sierpień 2009, 12:01:14 »
Paliwo dochodzi do tej rurki z której dochodzi do poszczególnych wtrysków, więc wnioskuję z tego, że filtr nie jest zapchany, ponieważ paliwo dochodzi do silnika przechodząc przez filtr. Nie mam już pomysłów.. Została tylko kwestia świec, tego czy jest na nich iskra.. Proszę powiedzieć czy można sprawdzić to czy jest napięcie na świecach poprzez dotknięcie fajki od świecy do masy... Słyszałem, że przy takim silniku nie powinno się tego robić.. Jak to jest? Jak można to sprawdzić?

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Sierpień 2009, 14:14:11 »
Hmm... nie do końca chodzi o to czy dochodzi w ogóle, ale o to czy dochodzi właściwa ilość.
No ale racja, jeśli możesz posprawdzać inne rzeczy to zrób to najpierw.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Sierpień 2009, 23:42:24 »
Do świec dochodzi napięcie.

P.S.
Zastanawiałem się czy nie został uszkodzony autoalarm, jednak po zerknięciu na jego schemat uznałem, że jedyne co on odcina to dopływ prądu do cewki, a że ja mam prąd na świecach muszę go mieć również na cewce czyli alarm działa poprawnie.

Proszę o jakieś pomysły. Co do filtru.. Gdyby był zapchany i nie dochodziło paliwo lub dochodziło w za małej ilości to by się działo tak jak w równoległym temacie użytkownika voodoo90 czyli autko zapalało by się i szarpało/gasło, ale zapalałoby. Tak wg mnie... No i nie świeciłaby się w tedy przy tych wahaniach obrotów kontrolka CHECK ENGINE.

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Sierpień 2009, 09:16:51 »
No to jak dochodzi paliwo i jest iskra to sprawdź sprężanie . Powinno być w miarę równe na każdym tłoku (no i większe niż 0 ). A jak to będzie w porządku no to chyba tylko komputer zostaje.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Sierpień 2009, 10:55:59 »
Coś wydaje mi się, że sam tego w żaden sposób nie dam rady sprawdzić.. Chyba, że się mylę?

Tak myślałem i zastanawiałem się jeszcze nad tym, że.. Skoro benzyna dochodzi do tej rurki i jest iskra, to możliwe, że nie dochodzić do tłoków... Pomiędzy jest wtrysk, a wtryski są kontrolowane przez jakieś elektryczne urządzenie od MPI... Sprawdzę przekaźnik od MPI w czarnej skrzynce koło silnika.. Można sprawdzić to jeszcze jakoś czy to wina tego urządzenia od MPI czy nie? //wiem, że to jakiś komputer, ale czy da się go jakoś sprawdzić by być pewnym, że to on?//

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Listopad 2009, 17:04:07 »
Problem spowodowany sterownikiem wtrysków. 2 kondensatory wylały. Tymczasowo wymienione, autko jeździ//tzn jest na chodzie, ale nie używam go na razie//, sterownik do wymiany, ponieważ kontrolka Check Engine świeci się teraz cały czas na włączonym silniku. Mechanik mówi, że to z powodu tego sterownika.