Autor Wątek: Problem, kontrolka CHECK ENGINE  (Przeczytany 5933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« dnia: 02 Czerwiec 2009, 23:18:57 »
Od niedawna w czasie jazdy zapala się nagle pomarańczowa kontrolka CHECK ENGINE, pali się przez parę sekund i w tym momencie odczuwalne jest szarpnięcie autem (tak jakby nie podawane było paliwo). Dodanie gazu podczas takiego zdarzenia powoduje powrót do normalnej jazdy. Kontrolka gaśnie po ok. 2 sec. Nigdy nie wiadomo kiedy ta sytuacja nastąpi. Bywa, że coś takiego zdarzy się raz po raz w krótkich odstępach czasu, a bywa, że w ogóle taka sytuacja nie wystąpi podczas jazdy. Czasami jest też problem z uruchomieniem auta. Odpala, ale za chwilę spadają obroty do zera i gaśnie. Przy ponownym przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać jakby "tykanie" jakiegoś przekaźnika z lewej strony, ale nie wiem czy pod maską czy w kabinie auta. Uruchomić silnik udaje się przy dynamicznym wciskaniu gazu (w przypadku gdy w normalnych warunkach nie chce się uruchomić).

Przeczyściłem profilaktycznie silniczek krokowy, nie był zabrudzony, nie pomogło.

Czym to jest spowodowane? Słyszałem, że może to być sonda lambda... Więc chciałbym zapytać gdzie ona się znajduje w Ponym GLS MPI z 91r. oraz jak można ją zdiagnozować? Miał ktoś może coś podobnego?

ociec

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Czerwiec 2009, 14:38:26 »
Skoro zapala się check to należałoby w pierwszej kolejności odczytać kod błędu a nie szukać po omacku.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Czerwiec 2009, 15:23:44 »
Byłem wczoraj podłączyć autko pod kompa, w drodze zapaliła się 3 razy raz po raz. Gdy autko było podłączone kontrolka się nie świeciła, a komputer oczywiście nic nie wykrył.

ociec

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Czerwiec 2009, 16:37:07 »
Posprawdzaj masy - zwłaszcza połączenie z nadwoziem /oczyścić połączenia, sprawdzić czy kabel gdzieś nie przełamany/ bo wygląda że masz chwilowe przerwy w zasilaniu /kasują się wtedy błędy/.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Czerwiec 2009, 21:34:33 »
A podpowie ktoś gdzie znajduje się sonda lambda i jak zdiagnozować czy działa poprawnie?

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Lipiec 2009, 21:29:18 »
Witam ponownie, ostatnio gdy chciałem nim wyjechać parę razy zgasł zaraz po odpaleniu. Obroty skakały //a na końcu spadały do 0 i gasł//. Zapalała się kontrolka CHECK ENGINE. Po takich kilku próbach odpalania dałem sobie spokój, bo nie zaskakiwał. Po przekręceniu kluczykiem rozrusznik się kręci, ale silnik nie zaskakuje. Dodam, że samochód mało jeździ.

Silnik MPI, pompa paliwa elektryczna. Podejrzewam, że to jej wina. Według tego co doczytałem się to jest ona koło baku. Jak się do niej dostać i sprawdzić czy działa poprawnie?

Może jakieś inne pomysły?

Słyszałem też sugestie by sprawdzić rysik w aparacie zapłonowym. Miał ktoś może jeszcze przez niego problemy z odpalaniem?

http://www.osemka.p.lodz.pl/~rufens/hyundai/02_engine_electrical_system.pdf
element oznaczony "3" na 16 stronie

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Sierpień 2009, 17:44:55 »
Cytat: "ociec"
Posprawdzaj masy - zwłaszcza połączenie z nadwoziem /oczyścić połączenia, sprawdzić czy kabel gdzieś nie przełamany/ bo wygląda że masz chwilowe przerwy w zasilaniu /kasują się wtedy błędy/.


Masy są podłączone. Błędy kasują się wraz z wyłączeniem silnika czy nie?

Jak odczytać samemu błędy z ECU w ponym? Da się to zrobić tak jak to opisano tutaj:

http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=2844&postdays=0&postorder=asc&start=0

i czy kody błędów są takie same jak te podane tam czy może tablica kodów jest inna? O ile dobrze rozumiem i w ponym jest tak samo to będzie migać żarówka od kontrolki Check Engine czy źle rozumiem?
Proszę o odpowiedź.

Myślałem, szukałem usterki i naszło mi jeszcze pytanie: Przy odpalaniu trzeba wciskać sprzęgło, bez tego auto nawet nie kręci... Mechanizm sprawdzający czy sprzęgło zostało naciśnięte są mechaniczne czy elektryczne? I czy może to spowodować problem z odpaleniem w sytuacji, w której rozrusznik kręci?

ociec

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Sierpień 2009, 23:30:34 »
Pamięć błędów powinna się kasować dopiero po odłączeniu akumulatora lub zasilania od ECU. Z odczytem błędów powinno być raczej tak samo.
Mechanizm sprawdzenia czy jest wciśnięte sprzęgło działa tak samo jak włącznik świateł stop - ma zabezpieczyć przed kręceniem rozrusznikiem gdyby auto zostało na biegu - takie hamerykańskie przepisy - czyli gdyby był walnięty to rozrusznik by nie kręcił.
U Ciebie może jeszcze być kwestia kostki stacyjki - nie do końca styka, daje "sygnał" na rozrusznik ale nie daje na zapłon.

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Sierpień 2009, 23:45:51 »
Cytat: "TA"
Myślałem, szukałem usterki i naszło mi jeszcze pytanie: Przy odpalaniu trzeba wciskać sprzęgło, bez tego auto nawet nie kręci... Mechanizm sprawdzający czy sprzęgło zostało naciśnięte są mechaniczne czy elektryczne? I czy może to spowodować problem z odpaleniem w sytuacji, w której rozrusznik kręci?

Przy pedale sprzęgła jest przełącznik sprawdzający czy pedał jest naciśnięty. Jak zajrzysz z latarką pod deskę powinieneś widzieć. Zdarzały się przypadki, że przełącznik się luzował i były problemy z odpaleniem.
Cytat: "TA"
Od niedawna w czasie jazdy zapala się nagle pomarańczowa kontrolka CHECK ENGINE, pali się przez parę sekund i w tym momencie odczuwalne jest szarpnięcie autem (tak jakby nie podawane było paliwo).

W seicento mojej narzeczonej czasami pali się marchewa (CHECK ENGINE) jak zatankuje paliwo na najtańszej stacji, przy tym na jałowym biegu szarpie silnikiem, a w czasie jazdy auto zamula. Czasem pomagało dolanie denaturatu, ale problem się całkiem rozwiązał gdy zmieniła stacje na droższą.
Cytat: "TA"
Silnik MPI, pompa paliwa elektryczna. Podejrzewam, że to jej wina. Według tego co doczytałem się to jest ona koło baku. Jak się do niej dostać i sprawdzić czy działa poprawnie?

Jak wyciągniesz wszystko z bagażnika to w komorze koła z tyłu po prawej stronie jest odkręcana klapka. Pod nią jest pompka (tak mi się zdaje bo w mojej wersji jest tam tylko czujnik paliwa, ale ja mam gaźnik). Żeby sprawdzić to najlepiej zmierzyć ciśnienie jakie wytwarza. Jak nie masz sprzętu to najlepiej "osłuchać" czy działa przy przekręcaniu kluczyka w pozycje ON. Ewentualnie zmierzyć ilość cieczy tłoczonej w danym czasie (tak się robi przy pompie w gaźniku, co do MPI nie wiem czy są w instrukcji jakieś dane na ten temat).

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Sierpień 2009, 00:30:53 »
Cytuj
U Ciebie może jeszcze być kwestia kostki stacyjki - nie do końca styka, daje "sygnał" na rozrusznik ale nie daje na zapłon.


Jak sprawdzić czy kostka w stacyjce styka i działa dobrze? Wystarczy tylko jak docisnę wtyczkę? Które kabelki zewrzeć by odpalił na chwilę pomijając stacyjkę dla sprawdzenia czy to nie jej wina?

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Sierpień 2009, 07:58:32 »
Cytat: "TA"
Jak sprawdzić czy kostka w stacyjce styka i działa dobrze? Wystarczy tylko jak docisnę wtyczkę? Które kabelki zewrzeć by odpalił na chwilę pomijając stacyjkę dla sprawdzenia czy to nie jej wina?


Wszystko masz w instrukcjach
http://www.osemka.p.lodz.pl/~rufens/hyundai/

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Sierpień 2009, 11:03:35 »
Dzięki T_O_M_A_L_A i ociec.

Sprawdzę niedługo stacyjkę, pompę paliwa, zrobię też odczyt błędów i dam znać.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Sierpień 2009, 14:38:26 »
Witam ponownie, jak na razie próbowałem tylko zrobić sam odczyt błędów, cóż wyników niema. Po połączeniu pinu L-wire z masą, podczas gdy kluczyk jest w pozycji ON, by odczytać błędy tak jak to się robi w Scupe kontrolka nie zgasła, świeciła się nadal...

Czy ktoś wie jak samemu zrobić odczyt błędów w Hyundaiu Ponym z '91 roku? Może ma ktoś jakiś pomysł na to? Spróbuję zrobić to jeszcze tak jak się robi w Mitsubishi Galant'cie wg opisu na stronie z poradami Krzyżaka, może zadziała.

TA

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Sierpień 2009, 12:58:34 »
Cóż.. Witam ponownie. Próbowałem dziś znów odczytać błędy, po raz kolejny nie udało się. Próbowałem znów odpalić i tym razem są tu zmiany. Rozrusznik nie kręci. Słychać cykanie. Z obserwacji i nasłuchiwań wydaje się, że jest ono gdzieś w okolicach silniczka krokowego/przepustnicy, nie mam pojęcia jednak co dokładnie cyka. Mam przeczucie, że to wszystko jednak jest spowodowane przez ten silniczek krokowy. Gdy go wcześniej, jak jeszcze zapalał, a gasł, wyjąłem i przeczyściłem w denaturacie i sprawdzałem czy działa poprawnie to parę razy się zaciął. Jakie mogłyby być objawy w przypadku gdyby to on siadł?

Proszę o jakieś pomysły..

P.S. Teraz mi się przypomniało.. Przy próbie odpalania jak przekręcę kluczyk do pozycji zapłonu wszystkie kontrolki znacznie przygasają, niemal gasną. Wcześniej nie rzucało mi się to aż tak w oczy.

T_O_M_A_L_A

  • Gość
Problem, kontrolka CHECK ENGINE
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Sierpień 2009, 11:49:29 »
Pewnie padł Ci akumulator, jak samochód nie jeździł, a Ty w czasie próby odczytów błędów zużywałeś prąd.