Autor Wątek: [Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?  (Przeczytany 24960 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Wrzesień 2013, 22:02:33 »
Cytat: "kosmos2011"
Przeczytaj tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=473&postdays=0&postorder=asc&start=0 szczególnie ostatnie posty.


Czytałem ten wątek cały i też przyszło mi na myśl że mógłby to odzywać się DPF skoro żadna kontrolka błędu się nie zapala i czasami czułem dziwny zapach spalenizny. Miałem być w poniedziałek na komputerze, ale i dzisiaj się nie udało więc błędów nie odczytałem. Może w przyszłym tygodniu będzie możliwość.

Dzisiaj miałem dłuższą trasę około 150 km i pogoniłem troszkę auto może coś się jutro zmieni.

[ Dodano: 2013-09-05, 19:22 ]
Cytat: "Miłek25"
Ja bym to zrobił tak:
opcja pierwsz - wsiąść w samochód pojechac na utostradę i przez jakieś 50 km albo dłużej pojechać z dużą prędkością aż układ złapie temperaturę i się samo wypali później powymieniać wszystkie filtry i powinno jeździś.
opcja druga - podjechać do jakiegoś serwisu który zajmuje się wypalaniem DPF podobno podłączają autko do komputera itd.


:)
We wtorek miałem trasę jak pisałem w ostatnim poście i pogoniłem je dość ostro tam gdzie mogłem i jakoś od dwóch dni spokój i cisza. Rano odpalam po nocy i jest ok nie szaleją obroty moc jest. Ale jak koledzy radzą czeka już do wymiany filtr: oleju, paliwa, powietrza oraz nowy Olej Motul X-Clean+ 5W30.
Po tej operacji zobaczymy jaka będzie charakterystyka silnika.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-09-18, 16:13 ]
Niestety nie mam dobrych wieści.

Wymieniłem olej, filt oleju, paliwa, powietrza i nadal mam problem z obrotami i mocą.

Najczęściej dzieje się to przy końcówce paliwa i zaraz po tankowaniu. Np dzisiaj. Dodam ze zmieniłem stację na pewną więc to nie paliwo.

DPF też wykluczam bo w tym tygodniu miałem w dzień w dzień trasy po 100 km więc raczej powinien się mimowolnie wypalić.

Jednakże czytając jeden temat dotyczący pompy paliwa postanowiłem posłuchać co się dzieje podczas tych akcji z brakiem mocy i powiem szczerze że pompę słychać nawet na odpalonym aucie stojąc bezpośrednio przy nim, pod już jest dość wyraźnie. Po rozgrzaniu silnika i kilku kilometrów dźwięk ten jest cichszy.

Czy może sitko przez pompą jest zatkane, albo padła pompa ?? Może jednak to ten brud z paliwa ??

W sobotę jadę na 100% na diagnostykę i porządnie obadam błędy.

[ Dodano: 2013-10-05, 08:29 ]
Hey

Błędów brak w ogóle, sprawdzane dwa razy na różnych interfejsach więc problem leży w pompie lub paliwie więc decyzja taka aby rozbebeszyć zbiornik i zobaczyć co się dzieje. Ma ktoś instrukcję jak wyciągnąć pompę z zbiornika ??

Admina proszę o podbicie tematu.

Dziękuje

[ Dodano: 2013-11-24, 17:18 ]
Witam ponownie

Niestety problem z autem nadal nierozwiązany :(

Miałem auto w warsztacie sprawdzili zbiornik i nie ma syfu takiego co by zawalił sitko od pompy paliwa. Coś było, ale to nie powodowało zapychania pompy.

Twierdzą że to coś z listwą wtryskową czy jakimś czujnikiem ciśnienia ??? Nie wiem nie znam się.
Dodam że byłem z autem na kompie i nie odczytano błędów bo ich po prostu nie było i jak stwierdził znajomy problemu szukać w pompie lub samym paliwie. Też tak zrobiłem i efektu nie ma.

Ktoś ma jakieś pomysły ?? Dodam jeszcze co tłumaczyłem mechanikowi który sprawdzał bak i pompę że problemy są albo chwilę po zatankowaniu, albo jak mam 10-15 litrów paliwa.

Help!

Angeloo

  • Gość
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Sierpień 2016, 15:17:12 »
 

Dodano: 2016-08-11, 15:17
A mi się wydaję, że wina właśnie leży w filtrze ( tej siateczce na samym dnie ) rezerwy.
Nr kat. 31090-2E900 koszt ok 71zł. Bo skoro zauważyłeś, że dzieje się tak przy niskim poziomie paliwa to stawiałbym na to. Dodam, że nawet solidne czyszczenie mało zmienia. Dopiero wymiana....