Autor Wątek: [Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?  (Przeczytany 24933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« dnia: 29 Sierpień 2013, 20:44:47 »
Witam

Mam to autko 3 tygodnie i do dzisiaj nie było z nim żadnych problemów, od samego początku tankowałem je na lokalnej stacji paliw (nie jest to sieciówka) i dzisiaj rano miał problem z reakcją po wciśnięciu pedału gazu - muł totalny, jakby konie pouciekały spod maski. Po wciśnięciu do deski dużo lepiej, ale to nie to samo co normalnie.

Na biegu jałowym również był problem, silnik nie chciał wchodzić na obroty dławił się delikatnie było to wyczuwalne.

Dodam że przepaliłem w nim jakieś 80 litrów oleju napędowego, z lokalnej stacji jakieś 4 tankowania. Dzisiaj komputer pokazuje mi, że pozostało do przejechania 120 km więc mam pewnie niewiele paliwa. Czy możliwe że łyka wodę z wątpliwej jakości paliwa? Moje poprzednie auto też tutaj tankowałem ale nie było problemów tylko silnik to zwykłe 1.9 dTi i nie widziałem różnicy.

Jakie są Wasze spostrzeżenia?

ed. tytuł i treść.  Biernik l.p od "to auto" = "to auto". Zaimek "te" byłby przy liczbie mnogiej: "te auta". Jeden znak zapytania spokojnie wystarczy, nie trzeba też przed nim stawiać spacji.
tekla

Miłek25

  • Gość
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Sierpień 2013, 22:02:22 »
Poszukaj na forum, już pisałem o dodatkach do paliwa. Bodajże to było STP do czyszczenia wtrysków; powinno pomóc. Co więcej, ostatnio przed dłuższą trasą (3500 km) zalałem dwa takie specyfiki naraz - w instrukcji podają, że jeden wystarcza na 50-60 litrów paliwa. W zbiorniku mieści się pod korek 80, zatem dwa były jak znalazł. Stosować takie cudo regularnie i nie powinno być problemów. Jak masz podejrzenia, że to woda, to sprawdź czy nie ma wody w filtrze paliwa, albo najlepiej go od razu wymień; może być brudny. Koszt nieduży, a zawsze masz więcej spokoju. Ja od razu po zakupie auta wszystkie filtry, oleje i płyny wymieniłem dla świętego spokoju, pomimo tego że kupiłem auto od dobrego znajomego. Sprawdź to, co Ci napisałem i daj znać czy pomogło.

ed. co widać. Strumieniem świadomości lecisz elegancko... tekla

Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Sierpień 2013, 10:21:42 »
Cytuj
Jak masz podejrzenia, że to woda, to sprawdź czy nie ma wody w filtrze paliwa


Wody w filtrze nie było, odkręciłem korek według instrukcji i nic nie leciało. Troszkę paliwa na palcach.

Dzisiaj objawy jakby minęły i nic się nie dzieje, zobaczymy po dalszej trasie.

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Sierpień 2013, 14:47:53 »

Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Sierpień 2013, 20:39:41 »
Dzięki za linki już to czytałem wcześniej :)

Na razie zalane około 60 litrów ON + Buteleczka STP do czyszczenia wtrysków. Zobaczymy jakie będą efekty.

Jak można na 100% sprawdzić czy auto posiada DPF?

Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Sierpień 2013, 20:53:14 »
Cytat: "DjKosmit"
Jak można na sprawdzić czy auto posiada DPF?


Norma Euro 5 weszła w 2008 roku. Wpisz tutaj http://koreacat.ru/hyundai numer vin i sprawdź co masz napisane przy takiej frazie "2841B3EMISSION REGULATION - EC ?

Zairzyj jeszcze tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=205&postdays=0&postorder=asc&start=0 bo widzę w Twoim profilu trochę "słodkości" :mrgreen:

Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Sierpień 2013, 21:15:46 »
Cytat: "kosmos2011"
2841B3EMISSION REGULATION - EC ?


U mnie jest: 2841B3 EMISSION REGULATION - EC 2005
a niżej:
2891F1 CATALYTIC CONVERTER - D.P.F

Czyli co DPF?

BTW: Napisałem Tobie coś na temat słodkości na PRIV

Update: 31.08.2013

Dzisiaj znów rano niespodzianka. Nierówna praca silnika na biegu jałowym praktycznie dopiero wciśnięcie gazu do dechy dawało rezultat. Po kilku takich depnięciach praca silnika wróciła do normy i można było ruszyć. :(
Mam nadzieje że jak wyjadę te 60 litrów ON z STP to coś się zmieni.
W poniedziałek jadę na komputer sprawdzić błędy jeśli takowe były.

santafanta

  • Gość
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Wrzesień 2013, 11:31:00 »
hej DJ, tak samo jak pisze Milek polecam wymienic filtry na poczatku i nie pomijac wymiany filtra paliwa ale zmieniac go zawsze razem z olejem i filtrem.
Jest tu dosyc duzo zmiennych i rozne rzeczy moga powodowac Twoj problem, ale zakladajac ze paliwo na stacji jest ok, popatrzylbym w strone EGRu. Sam mialem taki problem - przeczytaj sobie moj post 'za duzo czarnego dymu z wydechu'. U mnie wygladalo to tak ze stracilem sporo mocy na niskich obrotach. Powodow bylo kilka - bardzo krotkie jazdy spowodowaly ze za duzo sadzy odlozylo sie w EGRze, powodujac zacinanie sie go (zalecane jest czyszczenie co jakis czas), poza tym przytkal sie zawor na przed wtryskami i gasl mi po zapaleniu - wyszlo to na komputerze. Po przeczyszczeniu obu rzeczy problem minal, ale jeszcze zaczalem dodawac liqui moly (olej do dwusuwow) do paliwa w celu lepszego spalania (mniej sadzy) i lepszego smarowania wtryskow. Ogolnie wszystko to sprawilo ze auto smiga jak nalezy a spalanie spadlo o jakies pol litra.

odnosnie pytania czy masz filtr czastek stalych czy nie - jezeli wydech masz okopcony to filtra nie ma. Jezeli filtra nie ma, zacznij dodawac oleju do dwusuwow w proporcji 0.25 l na bak. Auto przestanie kopcic i zyska mocy, powodzenia

Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Wrzesień 2013, 19:29:25 »
Cytat: "santafanta"
odnosnie pytania czy masz filtr czastek stalych czy nie - jezeli wydech masz okopcony to filtra nie ma. Jezeli filtra nie ma, zacznij dodawac oleju do dwusuwow w proporcji 0.25 l na bak. Auto przestanie kopcic i zyska mocy, powodzenia


Właśnie nie wiem czy mam DPF post wyżej odpowiedziałem koledze odnośnie tego co uzyskuję po VIN i nie mam pewności czy dobrze widzę. Może ktoś pomorze ??

Moje auto nie kopci i nawet jak ma problemy z tą nierówną pracą i brakiem reakcji na gaz to dymu nie mam żadnego ciemnego. Jedynie co widzę to wilgotne końcówki rur wydechowych. Po zapachu wychodzi że woda (skroplona para wodna).

W tym tygodniu zmieniam filtry i olej więc może uda się wyeliminować problem jeśli to wina zatkanego filtra paliwa.

No właśnie i jeśli mam DPF to olej musi być z jakąś normą ?? Poprzedni właściciel miał zalane mobil 5w40 3000 x1

Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Wrzesień 2013, 20:30:42 »
Cytat: "DjKosmit"
No właśnie i jeśli mam DPF to olej musi być z jakąś normą ??


Z Dpf ACEA C3 5W30
Bez Dpf ACEA B4 5W30
Ilość oleju wraz z zawartością filtra oleju 5,9 litra.

Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Wrzesień 2013, 21:32:53 »
Cytat: "kosmos2011"

Z Dpf ACEA C3 5W30
Bez Dpf ACEA B4 5W30
Ilość oleju wraz z zawartością filtra oleju 5,9 litra.


Ok dzięki wielkie ale pozostaje kwestia DPF według VIN mam coś takiego

2841B3 EMISSION REGULATION - EC 2005
2891F1 CATALYTIC CONVERTER - D.P.F

Czy jednoznacznie oznacza to DPF ??

Patrząc na klasę aktualnego oleju to byłoby że zalany do silnika bez DPF, ale czy na pewno ??

Mobil 3000 X1:
ACEA A3/B3
ACEA A3/B4
API SM/CF

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Wrzesień 2013, 22:18:00 »
Spójrz pod samochód z przodu i sprawdź po kształcie "puszki" czy jest kat czy Dpf.
Olej powinien być 5W30 czyli poprzedni właściciel lał nieprawidłowy chyba był oszczędny żeby lać Mobil 3000. Wg numeru vin Dpf powinien być, ale może ktoś wyciął.


Offline DjKosmit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
    • http://www.cafe-chocolate.pl
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Wrzesień 2013, 07:33:37 »
Cytat: "kosmos2011"
Spójrz pod samochód z przodu i sprawdź po kształcie "puszki" czy jest kat czy Dpf.
Olej powinien być 5W30 czyli poprzedni właściciel lał nieprawidłowy chyba był oszczędny żeby lać Mobil 3000. Wg numeru vin Dpf powinien być, ale może ktoś wyciął.



Dzięki. Dzisiaj to sprawdzę przy chwili.

Co do oleju to też właśnie wnioskowałem że budżetówka, czytałem wątki na forum i wszędzie powtarza się marka Motul i chyba na tego się zdecyduje.

Update: 03.09.2013 godz 09:05

Potwierdzam mam DPF wygląda tak samo jak z schematu oraz identycznie jak na znalezionej fotce z sieci.


Czyli Niemiec jeździł na nieodpowiednim oleju. Jakie mogą być tego konsekwencje?

Czy nasze Santki mają jakieś kontrolki sygnalizujące o przejściu w tryb wypalania DPF ??

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Wrzesień 2013, 19:24:48 »

Miłek25

  • Gość
[Santa Fe CM] Brak mocy - czy to wina paliwa?
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Wrzesień 2013, 21:28:21 »
Ja bym to zrobił tak:
opcja pierwsz - wsiąść w samochód pojechac na utostradę i przez jakieś 50 km albo dłużej pojechać z dużą prędkością aż układ złapie temperaturę i się samo wypali później powymieniać wszystkie filtry i powinno jeździś.
opcja druga - podjechać do jakiegoś serwisu który zajmuje się wypalaniem DPF podobno podłączają autko do komputera itd.