Autor Wątek: [Santa Fe CM] kod P0700  (Przeczytany 20806 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Sierpień 2013, 22:38:20 »
Już poprawiłem to jest na pewno ten przekaźnik o numerze 95445-39058 tylko zero się zamieniło z dziewięć.

kanak

  • Gość
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Sierpień 2013, 23:58:13 »
czy ostatnia linia znaków (w moim przypadku BCF) ma jakieś znaczenie, na aukcji znalazłem kilka przekaźników 95445-39058 lecz oznaczenia mają np. WG1, BDU

[ Dodano: 2013-08-23, 17:56 ]
dzisiaj byłem na komputerze wyskoczył błąd P0733 (Gear 3 Incorrect ratio) i P0734 (Gear 4 Incorrect ratio)..

miał ktoś podobny problem?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Sierpień 2013, 19:41:17 »
Ze strony http://doc.hyundai-autoclub.ru/santafe/ pobierz "Shop Manual 2006 " i wejdź w AT.pdf i na stronach od 94 do 102 masz podane co może być przyczyną błędów P0733 i P0734 czyli czujniki prędkości. Sprawdź najpierw połączenia w kostkach tych czujników, a potem ewentualnie wymień. Na koniec trochę pesymizmu musisz się liczyć że jeśli to nie wina czujników prędkości to może to być uszkodzenie mechaniczne 3 i 4 biegu, a z tym już sam nic nie zrobisz.
Jeśli chodzi o przekaźnik to ta końcówka w oznaczeniu nie ma znaczenia.

kanak

  • Gość
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Sierpień 2013, 20:02:09 »
dzięki kosmos2011, wyczytałem też w necie że może też to być wina oleju:
Possible causes
- Low transmission fluid level
- Dirty transmission fluid
- Shift solenoids
- Transmission mechanical problems
- Transmission hydraulic control circuit   

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Sierpień 2013, 20:42:49 »
Czy masz wiedzę czy olej w skrzyni był wymieniany kiedykolwiek (jaki teraz masz przebieg) bo powinien być wymieniony po 90 tyś km. Źródłem sukcesu przy wymianie oleju w automatycznej skrzyni biegów jest oryginalny olej i sterylne warunki wymiany.
Do skrzyni biegów automatycznej powinno wejść 8,5 litra oleju, ale spotkałem się z taką daną że gdy jest silnik diesla to 10,9 litra może ktoś potwierdzić te dane.
Wraz z olejem wymień filtr 46321-39010 oryginał  http://polmozbytzg.home.pl/pl/p/FILTR-OLEJU-SKRZYNIA-AUTOMATYCZNA-CARNIVAL-DO-2005-11-01-46321-39010/1172
Podsumowując zaczynasz od najprostszych działań więc życzę powodzenia.

kanak

  • Gość
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Sierpień 2013, 14:36:25 »
kosmos2011,  samochód ma 78.000 km, zanim zabiorę się na olej najpierw sprawdzę wspomniane przez Ciebie czujniki prędkości zwłaszcza że już podobny problem był na forum poruszany i po wymianie wszystko wróciło do normy..

[ Dodano: 2013-08-25, 17:52 ]
Zna ktos numery katalogowe obu czujnikow predkosci (output i input)?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Sierpień 2013, 21:31:57 »
Dla skrzyni 5-biegowej:

Input 42620-39051



Output 42621-39052



Zanim będziesz wymieniał czujniki to najpierw je sprawdź wg http://doc.hyundai-autoclub.ru/santafe/  "Shop Manual 2006 " w AT.pdf i strony od 179 do 182.

kanak

  • Gość
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Wrzesień 2013, 21:17:11 »
czujniki wymienione, problem nierozwiązany.. samochód jutro jedzie do warsztatu !!!

[ Dodano: 2013-09-13, 16:31 ]
Wczoraj samochod wrocil od mechanika - uszkodzenie mechaniczne, uszkodzona tuleja, tlok, tarcze dodatkowo wymieniono olej w skrzyni.. Samochod jezdzi, ale "inaczej", zauwazylem i jest to rowniez slyszalne ze przed zmiana biegu obroty podchodza do 3 tysiecy.. Przez co zwiekszylo sie zuzycie ropy..
gdzie moze tkwic problem, jest mozliwa jakas regulacja?

Kwx

  • Gość
[Santa Fe CM] BŁĄD P0700 SKRZYNIA AUTOMATYCZNA NIE DZIAŁA!
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Maj 2016, 14:41:36 »
Witam

Ostatnio podczas jazdy wyskoczył Check Engine - skrzynia i silniki w trybie awaryjnym,
Skrzynia zmieniła bieg na 3 nie redukowała ani nie zmieniała na wyższy bieg. Po odłączeniu akumulatora na chwile wróciło do normy ale błąd znowu wrócił i znowu tryb awaryjny. Przejechałem jeszcze kawałek skrzynia raz zmieniała biegi raz nie aż w końcu przestała całkowicie działać nie widziała ani manualnie ani automatycznie a na zegarach pokazywał się tylko 3 bieg a samochód zachowywał się jak na luzie. Teraz czasami wrzuci bieg ale czasami musi długo myśleć zanim zaskoczy, albo trzeba dodać więcej gazu obroty podejdą do 3 tyś i dopiero. Proszę o sugestie błąd P0700 ?

Pozdrawiam

Kwx

  • Gość
Santa Fe 2.2 crdi błąd P0700 skrzynia po remoncie
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Październik 2017, 10:46:57 »
Witam mam problem ze skrzynia kiedyś podczas jazdy wyskoczył mi błąd P0700 I skrzynia weszła w tryb awaryjny 3 bieg i tylko tyle. Diagnoza pokazała błąd p0700. Samochód pojechal do warsztatu skrzynia przeszła remont i samochód wrócił do mnie ale i tak nie było tak jak wcześniej po włączeniu R skrzynia długo myśli żeby ruszyć tak samo przy włączeniu D jak ruszy to jest w miarę ok ale mimo wszystko nie tak jak powinno ostatnio podczas jazdy znowu wykoczyl check engine i tryb awaryjny? Czyli to samo co przed remontem. Proszę o jakieś sugestie ?z góry dzięki.

Offline Taxidriver

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Październik 2017, 13:39:50 »
Sprawdź temperatury w skrzyni, jak i czy nie łapie ci temp silnik . U mnie jak się gotował silnik  ( temp dochodziła do 100*c), tez tak miałem. Po wymianie pompy obiegu przeszło.

Kwx

  • Gość
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Październik 2017, 13:50:22 »
Cytat: "Taxidriver"
Sprawdź temperatury w skrzyni, jak i czy nie łapie ci temp silnik . U mnie jak się gotował silnik  ( temp dochodziła do 100*c), tez tak miałem. Po wymianie pompy obiegu przeszło.


U mnie temp zawsze jest tak 1 mm 2 mm poniżej 90 st wiem bo jestem na to uczulony po przygodach z poprzednim samochodem z tym że mam tak pomimo tego czy jest silnik zimny czy ciepły. Mam wrażenie jak dodaje gazu przy ruszania opór jak na hamulcu. Ktoś mi mówił o przekaźniku przy sterowniku bądź sam sterownik skrzyni Kefico.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Październik 2017, 19:25:18 »
Opis błędu


Offline Taxidriver

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Październik 2017, 08:39:24 »
http://www.autoserviceprofessional.com/article/94148/hyundai-transaxle-dtcs
Znalazłem coś takiego. A  jak jest skrzynia po remoncie wracaj niech partacz poprawia. Z tego co wyczytałem to problem w czujniku wejścia wyjścia lub wiązka. Z tego co czytałem błędów p0700 jest kilka trzeba diagnozować lepszym interfejsem

Kwx

  • Gość
[Santa Fe CM] kod P0700
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Październik 2017, 14:22:32 »
Dzięki za sugestie muszę chyba faktycznie podjechać na jakąś konkretną diagnozę dobrym interfejsem. Jest to generalnie moim zdaniem problem z elektroniką i być może któryś z czujników ? zazwyczaj na jakiejś diagnostyce bład P0700 był wskazywany jako "błąd ogólny" i nic więcej to tak jak pacjent jest chory a lekarz mówi, że tak jesteś chory ale sam się dowiedz jaka to choroba, paradoksalnie tym razem gdy odłączyłem akumulator to błąd zniknął i skrzynia pracuje trochę lepiej niż wcześniej aczkolwiek nie tak jak bym tego chciał. Co do ludzi co mi skrzynie robili to już chyba wyczerpała mi się cierpliwość najpierw samochód stał 3 miesiące później pół roku nie mogli dojść co jest nie tak i nie był to warsztat z łapanki tylko z 30 letnik doświadczeniem.