Autor Wątek: [Elantra XD] [Elantra XD] Stukanie na zimnym silniku  (Przeczytany 27600 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 54
[Elantra XD] Stukanie na zimnym silniku
« dnia: 11 Sierpień 2013, 10:06:24 »
Może pomożecie mi co to może być. Otóż po zapaleniu auta, gdy silnik jest zimny słychać stukanie (bardzo trudno zdiagnozować skad się wydobywa czy z góry czy z dołu silnika). Po około 2 minutach cisza. Boje się że to mogą być popychacze zaworów, bo koszty duże. Czy zmiana oleju coś pomoże. Ostatnią zmianę miał rozbioną 7 tys, półsyntetyk 10w40.
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2020, 12:11:33 przez Brt »

eLuke

  • Gość
[Elantra XD] Stukanie na zimnym silniku
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpień 2013, 19:37:05 »
W moim Getz stuki na zimnym silniku słychać przez pierwsze może 10 sekund po zapaleniu zimnego silnika (latem krócej, zimą dłużej), po czym stukanie ustaje i chodzi już cicho. Z tego co doczytałem (a jestem laikiem) to olej musi dotrzeć we wszystkie zakamarki żeby przesmarować.
Natomiast mam teraz inny problem bo pojawia się stukanie, wprawdzie nie tak głośnie jak przy starcie na zimno, ale po nagrzaniu silnika, więcej tutaj.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Elantra XD] Stukanie na zimnym silniku
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Sierpień 2013, 00:04:39 »
Zmień olej. Jak nie masz przecieków i nie przepala Ci oleju w ilościach poza normą to lej najwłaściwszy - 5W40.
Szkoda lać klej - lej olej :)
Może być też kwestia samego oleju.

tomek27

  • Gość
[Elantra XD] Stukanie na zimnym silniku
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Sierpień 2013, 14:49:34 »
Sprawdź pompę wody. Po nagrzaniu może cichnąć.

preza

  • Gość
[Elantra XD] Stukanie na zimnym silniku
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Wrzesień 2013, 23:45:25 »
Sprawdź czy to stukanie nie zanika po wciśnięciu sprzęgła. Jeżeli zanika to znaczy że  stukają prawdopodobnie popękane sprężyny tarczy.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****