Autor Wątek: [Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs  (Przeczytany 26394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« dnia: 10 Sierpień 2013, 19:21:30 »
Witam szanownych speców i chcę na wstępie uprzedzić, że słabo się znam na motoryzacji więc moje opisy będą mocno improwizowane. Dwa miesiące temu kupiłem Accenta 1.3i 63kw 2000r w raczej kiepskim stanie. Większość usterek udało mi się usunąć ale pozostały dwie najbardziej irytujące.

Dziury w przyśpieszeniu tak jako laik mogę to opisać, samochód w przedziale 2-3tys obrotów gubi przyśpieszenie. Nie jest to brak mocy bo bez problemu „ciągnie” ale czasami efekt jest taki, jakbym puścił gaz albo wcisnął sprzęgło. Dzieje się tak przez ułamek sekundy po czym auto znowu przyspiesza. Udało mi się zaobserwować że przy takim zjawisku wskazówka obrotomierza trochę się cofa.

W samochodzie były wymieniane:
świece, przewody wn, wszystkie filtry, olej, druga lambda, rozrząd, uszczelka pod klawiaturą.
Obecnie nie mam żadnych błędów(kupiłem elma) check się nie świeci.
Odpiąłem też przepływomierz podczas pracy silnika i od razu zaczął dziwnie pracować, wyskoczył check i ostatecznie samochód zgasł.


Druga usterka to warczący abs, zjawisko pojawia się najczęściej jak toczę się z zawrotna prędkością 2-5km i staram się delikatnie zatrzymać auto. Zdarzyło się też wielokrotnie gdy jechałem z podobna prędkością po dziurawym wjeździe (na jedynce ale też na wstecznym) i to bez dotykania hamulca!

Sprawdziłem i wyczyściłem wszystkie zębaki, kontrolka absu po rozruchu gaśnie, płynu jest prawie max.

Wszelka pomoc mile widziana

Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Sierpień 2013, 19:57:40 »
U siebie mam podobny problem z aktywacją abs podczas hamowania z b. małych prędkości. Czyli jadę te 5-10 km/h hamuję normalnie i słychać oraz czuć pod pedałem charakterystyczne abeesowe "trrrrryt".
Problemu będę doszukiwał się u siebie w czujniku przy tylnym lewym kole którego ktoś mądry kiedyś potraktował jakimś majzlem tudzież młociwem.
Wymienię raczej na nowy bo koszt niewielki. Oczywiście ABS ogólnie działa (kontrolka nie świeci) i takie przygody z uruchamianiem się w złych momentach występują raz na powiedzmy 50 km

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Sierpień 2013, 20:01:09 »
Teoretycznie powinno być słychać "tryyyy" przy małych prędkościach. Może niech wypowiedzą się osoby posiadające ten niezwykły wynalazek w postaci ABS-u.

Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Sierpień 2013, 22:18:16 »
U mnie mam do czynienia z ewidentnym uruchomieniem systemu. Tj. pedał odbija -> czyli system odczytał na którymś z kół brak ruchu w momencie kiedy pozostałe się kręcą.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Sierpień 2013, 22:38:20 »
Czy uszkodzony czujnik nie powinien być wykryty przez ecu / centralkę absu podczas zapłonu samochodu ? Jeśli nie to czy znacie jakieś testy którymi można stwierdzić czy dany czujnik jest sprawny ?

Co do mojego porwanego przyśpieszenia – wam też pompa paliwa trochę piszczy po wyłączaniu silnika ?  Brzmi to jakby ciśnienie się regulowało (ale korek od baku sprawdzałem i dobrze wciąga powietrze).

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Sierpień 2013, 22:42:35 »
Cytat: "wohoow"
czy znacie jakieś testy którymi można stwierdzić czy dany czujnik jest sprawny ?


http://www.forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?p=124844#p124844 może coś pomoże.


Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Sierpień 2013, 13:33:22 »
Myślę, że jak czujnik jest zabrudzony lub w złej odległości od pierścienia to nie koniecznie będzie sypać błędem.

[ Dodano: 2013-08-14, 22:31 ]
Info z mojej walki z ABS: Dzisiejszy dzień przyniósł nie wiele nowego. Wymieniłem pokiereszowany i pogięty czujnik. Wynik - bez zmian (wciąż przy lekkim hamowaniu w końcowej fazie zupełnie nie potrzebnie uruchamia się abs. Wciąż zero błędów pod tym kątem).
Koło poniedziałku albo może w sobotę trzeba chwycić za miernik i uzbrojony w wiedzę, którą podał na tależu Kosmos będę musiał przeglądnąć całą instalację.
Dla pewności dopytam jedynie o miejsce spoczynku centralki abs. Znajduje się tak jakby pod obudową filtra powietrza tuż przy pompie ABS? Right?

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Sierpień 2013, 12:07:59 »
Cytat: "Kermit"
Dla pewności dopytam jedynie o miejsce spoczynku centralki abs. Znajduje się tak jakby pod obudową filtra powietrza tuż przy pompie ABS? Right?


Centralka jest dokładnie pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Wtyczkę jest ciężko wyciągnąć( taką pomarańczową/czerwoną "zawleczkę" trzeba wyciągnąć do góry, jeśli nie chce wyjść wtyczka znaczy, że za słabo zawleczka wyciągnięta).

Właśnie skończyłem pomiary, trzy czujniki 1,410-1,418, jeden 1,390. W każdym razie w normie. Czyli znowu jestem w przysłowiowej dupie. Chyba pojadę do aso z tym wstrętnym autem :/

edyta

Czy ktoś się orietuje jak sprawdzić przepływomierz ? Znalazłem na elektrodzie jakie powinny być rezystancje tej śmiesznej diody ale nie wiem które to są piny we wtyczce.

Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Sierpień 2013, 16:48:12 »
Zadam głupie pytania : czujniki i pierścienie masz czyste? Jakie napięcie dają czujniki podczas ruchu kół?

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Sierpień 2013, 17:45:40 »
Cytat: "Kermit"
Zadam głupie pytania : czujniki i pierścienie masz czyste? Jakie napięcie dają czujniki podczas ruchu kół?


W pierszym poscie pisałem że wszystko jest wyczyszczone, co do drugiego pytania...napięcie ? Mam rozumieć że znasz jeszcze jakiś inny test niż mierzenie rezystancji ?

Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Sierpień 2013, 23:05:48 »
Drugi podpunkt:


wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Sierpień 2013, 16:10:23 »
Nie rozumiem tego, ustawić miernik na ac - ok, plus do czujnika (obojetnie w którą nóżkę ?) a minus gdzie ?  to masy gdziekolwiek w aucie ? (np minus aku ?)

taak jestem zielony :)

Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Sierpień 2013, 08:37:54 »
Według mnie to mierzysz to tak jak oporność. Kosmos Ci ładnie wcześniej napisał które piny są od którego czujnika. Podłączasz miernik do dwóch pinów np. prawego przedniego czujnika. Czujnik ustawiasz na odczytu prądu zmiennego tzw. AC i prosisz sąsiada, brata, siostrę lub psa jeżeli ogarnia takie rzeczy o zakręcenie prawym przednim kołem. Ty w tym czasie obserwujesz miernik. Jeżeli pokaże napięcie rzędu 130mV, a jego oporność też się zgadzała to możemy założyć że z tym kołem RACZEJ jest wszystko ok.

wohoow

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Sierpień 2013, 14:37:19 »
Otóż nie, miernik ustawiamy na ac – mV, czarny z miernika (chyba nie ma znaczenie który bo to ac...) wciskamy w masową klemę. Czerwony wpinamy w piny:
tył lewo – 5 lub 6 (nie ma prawdopodobnie różnicy który)
tył prawo – 22 lub 23
przód lewo – 1 lub 2
przód prawo – 19 lub20

Zmierzone napięcie to też nie min 130mV bo wyniki pomiaru zależą od prędkości kręcenia kołem, ale bez problemu po wymierzeniu wszystkich da się znaleźć czujnik który działa inaczej niż wszystkie. Nie chcę zapeszyć ale u mnie pomogło podprostowanie jęzorka czujnika, trzeba się upewnić czy czujnik jest w równej odległości od zębatki (ok. 1-2mm)  oraz czy jęzorek trafia równo między ząbki.

Kermit

  • Gość
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Sierpień 2013, 22:56:58 »
Fakt. Mój błąd. Dopiero jak się zabrałem za pomiar to zobaczyłem, że źle napisałem. Jest tak pisze wohoow : Jeden kabel do masy drugi do jednego z dwóch pinów od czujnika. Teraz mam pytanie za 100 pkt czym zmierzyłeś te mV? Bo moje dwa mierniki (jeden taki troszkę lepszy za ok 100zł mierzą prąd zmienny w dużo większych skalach.
Jest na to jakiś patent?
W jaki sposób kręciłeś kołem że udało Ci się wychwycić różnicę? Było trudno?

Z góry dziękuję za mądre rady