Autor Wątek: Pytanie [Katalizator]  (Przeczytany 10795 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szumi

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Lipiec 2008, 23:59:15 »
Cytat: "e-gen"
Kombinatorzy <cfaniak>
EGR zaślepić, katalizator wywalić i będzie super ]:->

Prawda jest taka że "super" możesz mieć - nie mówię że poczuć - w górnym zakresie obrotów - co w przypadku 12v nie jest zbyt wysoko, bo 12v zwykle kończy tam gdzie rasowe 16v zaczyna <glupek2>

Wyrzucając kata doprowadziłeś do zmiany ciśnienia panującego na odcinku kolektor wydechowy <-> katalizator oraz zmieniłeś charakterystykę efektów falowych zachodzących na tym odcinku wydechu.
Według mnie Twoja lambda jest obecnie "niedoinformowana" a zatem ECM wzbogaca mieszankę.

i co z tym dalej robić??

szumi

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Lipiec 2008, 00:01:35 »
i co to jest to "EGR"??

BartBartez

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Lipiec 2008, 09:32:50 »
Cytat: "e-gen"
Kombinatorzy <cfaniak>
EGR zaślepić, katalizator wywalić i będzie super ]:->



Jeśli to jest silnik G4EK to nie ma EGR. Ja w Scoupe wywaliłem kata i wszystko się poprawiło tylko ja dałem rurkę 75mm więc powstała mała puszka

e-gen

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Lipiec 2008, 10:54:28 »
Cytat: "szumi"

i co z tym dalej robić??

założyć katalizator lub pogodzić się ze zwiększonym spalaniem

szumi

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Lipiec 2008, 11:38:11 »
Cytat: "e-gen"
Cytat: "szumi"

i co z tym dalej robić??

założyć katalizator lub pogodzić się ze zwiększonym spalaniem

czy jak założe taki katalizator z allegro za około 200zł to powróce do dawnego spalania ?

IgoReCzeK

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Lipiec 2008, 11:56:57 »
Witam. Katalizator jest dobierany do pojemności silnika, a obecnie śmiem twierdzić, że i do danego jego typu aby zwiększyć skuteczność filtrowania toksycznych frakcji, które przy różnych typach silników mają różne proporcje. To jest związane z jego strukturą fizyczną i oporem jaki stawia w danych układzie wydechowym. Tak więc pytanie czy coś "z Allegro za około 200zł" będzie pasowało, pozostanie zapewne bez odpowiedzi. Bo pasować pod względem wielkości to może i będzie pasował, ale co dalej? Pozdrawiam Igor.

szumi

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Lipiec 2008, 12:06:41 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Witam. Katalizator jest dobierany do pojemności silnika, a obecnie śmiem twierdzić, że i do danego jego typu aby zwiększyć skuteczność filtrowania toksycznych frakcji, które przy różnych typach silników mają różne proporcje. To jest związane z jego strukturą fizyczną i oporem jaki stawia w danych układzie wydechowym. Tak więc pytanie czy coś "z Allegro za około 200zł" będzie pasowało, pozostanie zapewne bez odpowiedzi. Bo pasować pod względem wielkości to może i będzie pasował, ale co dalej? Pozdrawiam Igor.

Czyli odpowiedziałeś mi na pytanie nie pozostawiając cienia wątpliwości ... musze się pogodzić z tym spalaniem .. z drugiej też strony zastanawiam czy to spalanie 8l miasto jak na accenta to dużo mało średnio? niewiem jak innym palą , fakt że troche w środku mi waszką czuć ale czy to ma jakies znaczenie ... niewiem . Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi

IgoReCzeK

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Lipiec 2008, 12:43:52 »
Profil spalania Accenta masz w moim opisie na przełomie kilku lat - wystarczy kliknąć i przeanalizować. Silniki 1,5 spalają średnio od 0,5l/100km do 1,0l/100km więcej PB95 niż 1,3.

maspex

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Lipiec 2008, 16:29:59 »
szumi, mi autko spala 7,5-8 przy eko jezdie po miescie...sluchaj pol litra to Ty moze jakis blad pomiaru masz, wiecej obciazenia w aucie,wiecej krotkich jazd,korki..moze masz jakis remont na dordze ?? malo cisnienia w oponach..jest wiele rzeczy, przez ktore wiecej pali,ja uwazam ,ze latem mi auto wiecej pali (wiecej cieplego powietrza ???) ale napewno Ci przez kata nie pali pol litra wiecej.

szumi

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Lipiec 2008, 17:26:25 »
Cytat: "maspex"
szumi, mi autko spala 7,5-8 przy eko jezdie po miescie...sluchaj pol litra to Ty moze jakis blad pomiaru masz, wiecej obciazenia w aucie,wiecej krotkich jazd,korki..moze masz jakis remont na dordze ?? malo cisnienia w oponach..jest wiele rzeczy, przez ktore wiecej pali,ja uwazam ,ze latem mi auto wiecej pali (wiecej cieplego powietrza ???) ale napewno Ci przez kata nie pali pol litra wiecej.

w zasadzie te pomiary przed wycięciem kata byly robione wiosną jak jeszcze było chłodno możesz miec racje , kurcze poglądy na ten temat są tak różne że szok ale skoro spalanie jest w normie jak na ten silnik to może faktycznie coś źle pomierzyłem, cóż pozostało mi śledzić spalanie jak cos sie zmieni dam znać.

Grzesik1

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Lipiec 2008, 19:30:44 »
Cytat: "szumi"
no musze sprawdzic bo troszke pierdzi , ale czy nieszczelności by miały jakiś wpływ na spalanie.


napraw nieszczelność, jeśli występuje blisko sondy to masz przyczynę większego spalania

szumi

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Lipiec 2008, 00:37:40 »
Cytat: "grzesik1"
Cytat: "szumi"
no musze sprawdzic bo troszke pierdzi , ale czy nieszczelności by miały jakiś wpływ na spalanie.


napraw nieszczelność, jeśli występuje blisko sondy to masz przyczynę większego spalania

nieszczelności nie ma sprawdziłem .

IgoReCzeK

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Lipiec 2008, 07:44:28 »
Witam. Skoro "pierdzi" to znaczy, że uszkodzeniu uległ element elastyczny układu wydechowego (można wspawać nowy - koszt naprawy jakieś 150 PLN), a w odległości kilku centymetrów za nim znajduje się sonda λ. Tak więc rozszczelnienie układu wydechowego w tym miejscu nie pozostaje bez wpływu na zużycie paliwa. Pozdrawiam Igor.

szumi

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Lipiec 2008, 10:35:28 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Witam. Skoro "pierdzi" to znaczy, że uszkodzeniu uległ element elastyczny układu wydechowego (można wspawać nowy - koszt naprawy jakieś 150 PLN), a w odległości kilku centymetrów za nim znajduje się sonda λ. Tak więc rozszczelnienie układu wydechowego w tym miejscu nie pozostaje bez wpływu na zużycie paliwa. Pozdrawiam Igor.

pierdzi ale słychać to z tłumika końcowego a cały układ wydechowy nic nie pierdzi .

IgoReCzeK

  • Gość
[Accent X3] Katalizator
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Lipiec 2008, 12:11:24 »
Witam. W takiej sytuacji ta nieszczelność raczej będzie mieć znikomy wpływ na spalanie. ;-) Pozdrawiam Igor.