Forum > i30 FD

[i30] Awaria klimatyzacji - zatrzymanie silnika

<< < (4/7) > >>

GRZECH:
Yaro, dzięki raz jeszcze za kontakt do firmy. Znalazłem tańszych specjalistów - niedaleko.
Pozostałym również dziękuję za zaangażowanie.

Tu chyba koniec mojej przygody.
Zakupiłem sprężarkę ze szrotu za kilka stówek - wstępnie sprawdzona przy zakupie.
Na warsztacie odessano czynnik z układu w ilości 530g !
Mechanik rozebrał uszkodzoną sprężarkę. Okazało się iż prawdopodobnie w zastygłym oleju jest woda, wilgoć i zrobiły się grudki mazi.
 



 



Zielonkawy odcień wynika z dodanego kiedyś kontrastu UV.
Normalnie olej do sprężarki jest bezbarwny a jego konsystencja zbliżona do wody.
Z powodu zatartych tłoków sprężarka przestała działać.

Mechanik sprawdził czy czysty jest zawór pod maską przy podszybiu, było ok.
Zamontowano sprężarkę ze szrotu - wcześniej aplikując jej bezpośrednio 125ml oleju, zrobiono próżnię i uzupełniono czynnik w ilości 500g (było 530g) już bez dodawania oleju.
Klimatyzacja... w końcu działa  :-D
Sprawdzono iż przy wylocie jest +5oC (fotkę wykonałem w trakcie pomiarów).


Spostrzeżenia:
1. Wydaje mi się że klimatyzacja przed uszkodzeniem bardziej chłodziła. Może to kwestia mniejszej ilości czynnika? Ale dano go tyle ile fabryka napisała w specyfikacji i nie chcieli dać mi jej więcej. Albo...  :oops:   :evil:    :-?
2. Podczas pracy silnika nie zauważam na obrotomierzu, ani na słuch, chwili załączenia sprężarki. Chyba lżej dla silnika się zrobiło   :mrgreen:
3. Warto jest znaleźć dobry warsztat.
4. Całkowity Koszt usunięcia usterki... poniżej 555zł  :mrgreen:

Sprzedam zatartą sprężarkę na części --> PW

Yaro:
GRZECH, nie ma sprawy  ;-)  co do przeładowania czynnika w Mikołowie nabili mi go aż 750g szczęście że sprężarka to wytrzymała. Cieszę się że udało Ci się załatwić sprawę mniejszym kosztem. Zaskoczyło mnie to +50C na wylocie nie miało być - ?

GRZECH:

--- Cytat: "Yaro" ---Zaskoczyło mnie to +50C na wylocie nie miało być - ?
--- Koniec cytatu ---

+5 oC ---> wartość ze spacją

Przy temperaturze zewnętrznej ~ +20oC liczyłem na jakieś +3 oC z wywiewów, ale testy przede mną... a może następnym razem uda mi się gdzieś nabić tyle ile miałem tj. 530g ?

A -50oC to musiały by być cuda...  :->

tomas:
U mnie sprężarka padła pod koniec czerwca. Na początku lipca została naprawiona - zrobiono elektromagnes i po miesiącu znów padła. Mechanik twierdzi, że przyczyną był niewłaściwy olej, którego użyto przy wcześniejszym serwisowaniu, którego nie udało się do końca usunąć w czasie naprawy.

NieAmator:
Wilgoć musiała się dostać przez źle zrobioną próżnie miałeś więcej gazu więc ktoś spieprzył cykl próżni choć osuszacz powinien zatrzymać wilgoć teraz czeka mnie regeneracja mojej sprężarki płyta zaworowa jak i tłoki są w ładnym stanie u ciebie niech zgadne sprężarka kręciła wałem ale nie tłoczyła na wałku jest taka sprężynka i tam się dziadostwo przyciera u mnie zarżnęło sprężarke w elantrze przymocnym daniu po garach zauważyłem że sprężarki w H rozłącza przy wyprzedzaniu i załącza przy wyższych stałych obrotach jeśli jest mało oleju w układzie przy wysokich obrotach albo jest dłużej nie używana  naturalnym jest że ją ch*j strzeli  :evil: co najlepsze jeszcze nie robiłem żadnego starszego H w benzynie tj santa fe tucson czy elantra wszystko crdi jeśli chodzi o wysypujące się sprężarki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej