Forum > i30 FD

[i30] Awaria klimatyzacji - zatrzymanie silnika

(1/7) > >>

GRZECH:
Po uruchomieniu samochodu po około 10 sekundach samochód sam nagle gasł (w momencie załączania sprężarki klimatyzacji).
Próbę tą ponowiłem 3 krotnie, za każdym razem takie samo zatrzymanie silnika.
Przytrzymanie pedału gazu nic nie dało.

Po wyłączeniu samego A/C problem zniknął.

Pojechałem dalej około 13km i próbowałem kilka razy załączyć A/C lecz silnik mocno spowalniał/gasł... i w końcu można było wyczuć swąd paska(?).

Po dłuższym postoju i wykonaniu zdjęć klimatyzacja nie chłodzi, brak charakterystycznego swądu paska (?), silnik nie gaśnie, wszystkie elementy na pasku się obracają, nic nie hałasuje.

Po otwarciu maski można zauważyć oleisty/lepki nalot (foto) na elementach.
Wykonałem diagnostykę klimatyzacji: 00 - bez błędów.

Co może być przyczyną?

Czy polecacie serwis w Nowym Targu (GOLEMO)?

Oto fotki:

.

.

.

NieAmator:
zwulkanizowało ci się sprzęgło sprężarka się przytarła. Wymiana samego sprzęgła może nie pomóc przerabiałem to w elantrze i santa fe nie włączaj klimy bo władujesz się w koszta odkręć korek do nabijania i wciśnij zaworek zobacz jaki olej ma kolor. Niestety mało osób wie że te spręzarki bardzo ,,lubią" olej

Yaro:
Czyli musi wymienić całą sprężarkę?

GRZECH:
W zeszłym roku klima nabijana z powodu wymiany skraplacza. Więc czynnik jest "nowy".

Najnowsze wieści z ASO: mogę tak jeździć ale nie załączać klimy (w sumie to nie odczuwam różnicy, nic się nie dzieje).
Serwis nr 1: wymiana sprężarki: cena 4.200zł/neto za urządzenie.
Serwis nr 2: najprawdopodobniej został uszkodzony uszczelniacz sprężarki koszt uszczelniacza 75zł/netto (nr katalogowy 977073K120). Jak będzie uszkodzona sprężarka mogą ją regenerować koszt ~1.000zł.
Jednak konkretna diagnoza po wizycie na warsztacie.

Co o tym sądzicie?

Yaro:
Koszta spore  :-/
Zobacz tu

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej