Forum > i30 FD
[i30] Awaria klimatyzacji - zatrzymanie silnika
GRZECH:
Po uruchomieniu samochodu po około 10 sekundach samochód sam nagle gasł (w momencie załączania sprężarki klimatyzacji).
Próbę tą ponowiłem 3 krotnie, za każdym razem takie samo zatrzymanie silnika.
Przytrzymanie pedału gazu nic nie dało.
Po wyłączeniu samego A/C problem zniknął.
Pojechałem dalej około 13km i próbowałem kilka razy załączyć A/C lecz silnik mocno spowalniał/gasł... i w końcu można było wyczuć swąd paska(?).
Po dłuższym postoju i wykonaniu zdjęć klimatyzacja nie chłodzi, brak charakterystycznego swądu paska (?), silnik nie gaśnie, wszystkie elementy na pasku się obracają, nic nie hałasuje.
Po otwarciu maski można zauważyć oleisty/lepki nalot (foto) na elementach.
Wykonałem diagnostykę klimatyzacji: 00 - bez błędów.
Co może być przyczyną?
Czy polecacie serwis w Nowym Targu (GOLEMO)?
Oto fotki:
.
.
.
NieAmator:
zwulkanizowało ci się sprzęgło sprężarka się przytarła. Wymiana samego sprzęgła może nie pomóc przerabiałem to w elantrze i santa fe nie włączaj klimy bo władujesz się w koszta odkręć korek do nabijania i wciśnij zaworek zobacz jaki olej ma kolor. Niestety mało osób wie że te spręzarki bardzo ,,lubią" olej
Yaro:
Czyli musi wymienić całą sprężarkę?
GRZECH:
W zeszłym roku klima nabijana z powodu wymiany skraplacza. Więc czynnik jest "nowy".
Najnowsze wieści z ASO: mogę tak jeździć ale nie załączać klimy (w sumie to nie odczuwam różnicy, nic się nie dzieje).
Serwis nr 1: wymiana sprężarki: cena 4.200zł/neto za urządzenie.
Serwis nr 2: najprawdopodobniej został uszkodzony uszczelniacz sprężarki koszt uszczelniacza 75zł/netto (nr katalogowy 977073K120). Jak będzie uszkodzona sprężarka mogą ją regenerować koszt ~1.000zł.
Jednak konkretna diagnoza po wizycie na warsztacie.
Co o tym sądzicie?
Yaro:
Koszta spore :-/
Zobacz tu
Nawigacja
[#] Następna strona