Autor Wątek: Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG  (Przeczytany 41888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Risc

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Sierpień 2014, 16:42:30 »
Witam,

Nie jestem specjalistą od diagnostyki ale opowiem Wam jak było w przypadku mojego Tucsona i mam nadzieję, że komuś pomogę. W moim aucie zapaliła się kontrolka 'check engine' i okazało się, że chodzi o błędy P0170 - korekta paliwa bank 1 oraz P0133 - Obwód czujnika O2 - wolna odpowiedź (bank1/czujnik1). Serwis stwierdził, że to wina LPG. Fachowiec od LPG potwierdził tą wersję i stwierdził, że należy wymienić wtryskiwacze. Po wymianie problem zniknął ale po kilku dniach powrócił. Fachowiec od LPG skasował błąd i poprosił aby jeździć tylko na benzynie i sprawdzić czy 'check' sie zapali. I zapalił się jeszcze tego samego dnia. W serwisie powiedzieli, że w aucie "rozjechała"  się mapa i sterownik steruje na benzynie w taki sposób jakby samochód był na gazie. Wprowadzili poprawne ustawienia sterownika i kazali jechać na benzynie do gazownika aby pod nowe ustawienia wyregulował instalację LPG. Jadąc na benzynie do fachowca od LPG zapalił się 'check'. Mimo to gazownik zrobił swoje a ja wróciłem do serwisu. Wspomnę jeszcze, że przy każdej wizycie sprawdzali samą sondę lambda i wychodziło, że działa poprawnie. W serwisie sprawdzili sondę lambda i stwierdzili, że działa poprawnie ale.. jest prawdopodobne, że może pracuje błędnie w jakimś konkretnym zakresie. Podmienili sondę na nową i kazali jeździć na benzynie aby sprawdzić czy będzie 'check'. Przejechałem ponad 400 km i błąd nie pojawił się. Więc zacząłem jeździć na gazie i przejechałem łącznie ok 1000 km i jak na razie wszystko działa ok. Wspomnę, że wymiana sondy lambda pozostała bez wpływu na spalanie gazu.
Chciałbym dodać, że serwis z którego korzystam to ASO "SABAT" w Lublinie i za te wszystkie wizyty nie brali pieniędzy rozliczenie rzetelnie pozostawili do czasu skutecznego rozwiązania problemu. Polecam ich usługi  :-)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Sierpień 2014, 17:38:59 »
A jaką założyłeś sondę? Ori czy uniwersalną? Jaki koszt tej zabawy?

Wojtek M.

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Wrzesień 2014, 09:57:17 »
Obawiam się, że radość kolegi po wymianie sondy jest chwilowa... Ja w związku z błędem P0133 już zrobiłem (KIA SPORTAGE 2,0 CVVT 2008 rok):
- wymiana na nową sondę przed kat. firmy BOSCH - nie pomogło
- wymiana na teoretycznie lepszą i szybszą NTK - nie pomogło
- wymiana na wszelki wypadek sondy za kat. - nie pomogło
- sprawdzenie układu dolotowego i wydechowego pod kątem szczelności, mycie przepustnicy i przepływomierza.
- sprawdzenie i niewielka korekta luzów zaworowych - bez rezultatu
- sprawdzenie i wymiana paska rozrządu z rolką i napinaczem - j.w.
- sprawdzenie cewek, wymiana świec, oleju, filtrów itp. - nic nie zmieniło
- wymiana komputera sterującego wraz z immo i kluczykiem - pomogło na ponad 1000 km a potem jak wcześniej.
Po wymianie sterownika i powrocie problemu zauważyłem, że na dłuższą chwilę pomaga reset wartości adaptacyjnych sterownika, do zapalenia kontrolki przejadę 400 do 600 km. W odczycie przebiegu sondy lambda charakterystyczne jest przywieszanie się wykresu w zakresie bogatej mieszanki i tylko szpilkowe zejścia na ubogą.
Dodam, że problem zaczął się przy ok. 140000km, obecnie mam prawie 180. Silnik pracuje bardzo ładnie, cicho, przyspieszenie do setki i prędkość max. w granicach wartości katalogowych. Poprzedni właściciel (do 150000km - auto kupiłem już z tym problemem) jeździł bardzo spokojnie, nawet na autostradzie nie przekraczał 100km/h. Prawdopodobnie jeździł na bardzo niskich obrotach. Ostatni pomysł jaki mi przychodzi do głowy to mały łańcuch napędzający wałek ssący ze zmiennym sterowaniem. Wzrokowo jest ok, nie tłucze się, ale być może jest na tyle rozciągnięty, że powoduje ten nieszczęsny błąd P0133.
Czy ktoś z forumowiczów wymieniał już ten łańcuszek? Dodam jeszcze ostatnio zaobserwowany objaw - delikatne przyspieszanie autem na 2 lub 3 biegu przy prędkości obrotowej poniżej 2000 obr/min powoduje wyraźne wibracje powodujące klekotanie skrzyni biegów, bardzo denerwujące przy podjazdach w korku. Dla komfortu zmuszony jestem wrzucać 1 bieg poniżej 20 km/h mimo głaskania pedału gazu.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Wrzesień 2014, 16:59:08 »
Wojtek zapraszam do powitalni http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=58624#58624

Masz Kia czy Hyundai ?

Wojtek M.

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Wrzesień 2014, 22:18:03 »
Mam KIA SPORTAGE, silnik i prawie cała reszta taka sama jak w HYUNDAI...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Wrzesień 2014, 22:25:34 »
To przecież w profilu możesz wpisać ( zrobi to teraz tylko Administrator) Kia forum jest dla wszystkich nawet tych co poruszają się o własnych nogach  :-D

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Wrzesień 2014, 07:57:13 »
Na temat hałasu pod obciążeniem jest już wątek na forum, wielu osobom pomogła wymiana sprzęgła. Odnośnie błędu, u mnie dodatkowo pojawia się p0011, związany właśnie z CVVT. Póki co nie pojawia się gdy utrzymuje 3/4 oleju na miarce. Natomiast p0133 pojawił się na gazie... Wcześniej nie było. Nie robiłem z tym jeszcze nic, bo pojawia się rzadko... Odnośnie bogatej mieszanki na PB to już mi spec.od gazu wspomniał. Korekta na +14%, spalanie teraz mam średnie 10.8 - 11,4 gazu

martinez98

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Wrzesień 2014, 11:27:51 »
Wojtek robiłeś więc niemal wszystko poza układem paliwowym. LPG brak? wtryskiwacze w jakim stanie,  jest tam EGR? EVAP?  Szukałbym najbardziej w paliwie

Wojtek M.

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Wrzesień 2014, 20:29:23 »
Dla uproszczenia napisałem, że nie mam gazu - tak naprawdę problem pojawił się ponad 20 000km przed montażem inst. gazowej. Na gazie problem jest identyczny jak na benzynie. Ten silnik nie ma EGR, EVAP korkowałem na próbę - bez zmian. Silnik ogólnie wygląda i pracuje jak nowy, na postoju bardzo równo i cicho, świece wypalone w sposób idealny i równomierny. Korekta mieszanki na gazie i na benzynie +/- kilka procent w okolicy zera. Wszystko super poza przebiegiem wykresu sondy lambda - tak jak wcześniej pisałem po nagrzaniu silnika szpilkowe zejścia na ubogą i mocno zaokrąglone, czasem przeciągnięte na bogatej. Przy tym spalanie w granicach katalogowych - jadąc super oszczędnie 8 do 8,5 na benzynie, V-max 180 - katalogowo chyba 172...
Ponawiam pytanie, czy ktoś z kolegów wymieniał łańcuszek łączący wałek wydechowy z ssącym - jakie były przyczyny i jakie efekty po wymianie. To ostatni pomysł jaki mam w temacie, ale nie chcę już na darmo wydawać kolejnych pieniędzy :)
Pozdrawiam fanów koreańskiej motoryzacji!

martinez98

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Wrzesień 2014, 09:26:50 »
Nie pisałbym w ciemno. Miałem to samo, podobne objawy, też "na ogół bogata sonda" i piki do ubogiej, też brak zmiany spalania, kultury pracy, a jednak błąd był. Ja wymieniłem wtryski gazowe, zestroiłem instalację i problem rozwiązałem. Też miałem mimo wszystko błąd na benzynie. IMHO żadne łańcuszki. Układ paliwowy.

Risc

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Wrzesień 2014, 20:58:38 »
Cytat: "waszek_rmc"
A jaką założyłeś sondę? Ori czy uniwersalną? Jaki koszt tej zabawy?


Przyznam się szczerze - nie wiem co wsadzili. Da się to jakoś poznać? Zamontowali sondę, którą mięli akurat na stanie. Ale w ASO chyba nie montują uniwersalnych? Co do kosztów to na razie okrągłe 0 zł wzięli i powiedzieli że rozliczymy to przy okazji. Ufa się widać stałym klientom  :-)

martinez98

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Wrzesień 2014, 10:49:17 »
Cytat: "Risc"
Ale w ASO chyba nie montują uniwersalnych?

Pewnie, że montują. Tak się składa, że BOSCH produkuje swoje uniwersalne sondy do samochodów głównie niemieckich i są znane z tego, że mogą być wolniejsze, a japończyki/koreańczyki wymagają szybszych sond.

Risc

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Wrzesień 2014, 21:16:21 »
Nie wiedziałem. Ale jeśli tak jest to w ASO powinni o tym wiedzieć. Przy najbliższej wizycie zapytam jeśli sam się nie dopatrze.

Wojtek M.

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #28 dnia: 12 Wrzesień 2014, 21:28:47 »
Cytat: "Risc"
Nie wiedziałem. Ale jeśli tak jest to w ASO powinni o tym wiedzieć. Przy najbliższej wizycie zapytam jeśli sam się nie dopatrze.


Czy już wiadomo jaka to sonda? Czy błąd nadal się nie pojawia? W moim przypadku usterka na 100% nie ma związku z inst. gazową - ponad 20 tys. km przed montażem gazu się pojawiła, instalacja gazowa nic nie zmieniła.

martinez98

  • Gość
Zepsuta sonda lambda, duże spalanie, LPG
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Wrzesień 2014, 07:34:49 »
Wojtek M. Ale jeśli masz problem z zasilaniem paliwem to gaz to odwzoruje (większość instalacji). Więc szukaj problemu z paliwem wg mnie.