Autor Wątek: Problemik z silnikiem przy załączonej klimatyzacji  (Przeczytany 10001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rybak_stefan

  • Gość
Problemik z silnikiem przy załączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Kwiecień 2009, 23:39:15 »
czytam wpisy nt. jazdy z klimą; też odczuwam dyskretne szarpnięcia; a na postoju spadają obroty (+ wrażenie "drżenia" auta), mam przejechane niecałe 7 tys., więc na pierwszym przeglądzie po 15 tys. zwrócę im w ASO uwagę na ten denerwujący szczegół

P.S. może jest jakiś forumowicz, który kupił swojego hyundaia w AD AUTO w Olsztynie, ma/miał podobny problem i wspominał o nim w ww. ASO ?

kml

  • Gość
Problemik z silnikiem przy załączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Kwiecień 2009, 06:55:10 »
Cytat: "rybak_stefan"
odczuwam dyskretne szarpnięcia; a na postoju spadają obroty (+ wrażenie "drżenia" auta)


Hmm to troszkę dziwne bo przy włączonej klimie obroty powinny być ponad minimum, które jest bez włączonej klimy. Jeżeli coś Ci się nie podoba to jeździ do nich teraz, po co czekać :)

grzech

  • Gość
Problemik z silnikiem przy załączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Kwiecień 2009, 08:34:10 »
U mnie czy z klimą czy bez to obroty silnika sa bez zmian i utrzymują sie chyba na poziomie 700obr.
Też mi drży troszke autko na postojach i "przychamowuje" w trakcie jazdy jak sie załącza sprężarka klimatyzacji

kml

  • Gość
Problemik z silnikiem przy załączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Kwiecień 2009, 08:37:57 »
Cytat: "grzech"
U mnie czy z klimą czy bez to obroty silnika sa bez zmian i utrzymują sie chyba na poziomie 700obr.


Pewien jesteś? IMO powinny być gdzieś tak ok 900 rpm no chyba, że jest teraz jakaś inna klimatyzacja czy cuś ;)

Mieszko

  • Gość
Problemik z silnikiem przy załączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Kwiecień 2009, 09:05:05 »
Koledzy przestańcie sobie zawracać głowę pierdołami. i30 z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 ma ustawione obroty biegu jałowego na poziomie 650 - 700 obr/min. co faktycznie powoduje lekkie wibracje. Jeżeli dodatkowo obciążymy silnik sprężarką klimatyzacji (obroty biegu jałowego w zasadzie nie wzrastają i pozostaja na takim samym poziomie) to autko "telepie" jeszcze odrobinę bardziej. wg. mnie bardziej denerwująca jest tendencja auta do gaśnięcia przy ruszaniu kiedy auto poprostu dławi się i gaśnie (jeżdzę takim samochodem służbowo, okazjonalnie i może dlatego nie jestem przyzwyczajony ale zdarza mi się zgasić auto np. w czasie "leniwego ruszania" w korku)
Serwis tu nic nie pomoże ten typ tak ma. Chyba że mogą zmienić oprogramowanie jednostki sterującej.
Pozdrawiam

IgoReCzeK

  • Gość
Problemik z silnikiem przy załączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Kwiecień 2009, 13:47:22 »
Cytat: "robercik"
W moim autku jest podobny problem (1.6; 122 kM). Moc spada i szarpnięcia są odczuwalne

Witam. Dlatego uważam, że należy to traktować jako przypadłość a nie rozpatrywać w aspekcie problemu technicznego. W sumie chciałem tylko dodać, że większe znaczenie ma moment napędowy silnika niż jego pojemność, ale to zazwyczaj idzie w parze. ;-) Pozdrawiam Igor.

mariuszb50

  • Gość
Problemik z silnikiem przy załączonej klimatyzacji
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Lipiec 2009, 19:12:46 »
mam i30 1.4 i ten sam problem ,pytałem w ASO we Wrocławiu na Kochanowskiego powiedzieli mi że przy takiej pojemności to normalne dopiero silniki powyżej 1.8 nie mają tego problemu.