Autor Wątek: Szyberdach w Accencie I 95r. X-3  (Przeczytany 3013 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adams502

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« dnia: 17 Kwiecień 2009, 17:38:19 »
Witam.
Pytanie dotyczy szyberdachu, ale nie oryginalnego tylko założonego po zakupie samochodu w jakimś warsztacie tym się specjalizującym. Jest wiele uniwersalnych szyberdachów na rynku pasujących do niemal każdego auta. Mnie interesuje najprostszy czyli uchylny ze ściąganą szybą. Udało mi się pozyskać taki od znajomego (sam demontowałem, a zakładany był przez firmę u której został zakupiony) sprawdziłem uszczelki, nie są co prawda nowe, ale nie cieknie.

- Prosiłbym o Wasze uwagi co to jazdy z takim szyberdachem, jak się sprawuje podczas uchylonej szyby, a jak jeździ się przy jej demontażu (czy nie wieje zbytnio do auta).

- Prosiłbym w miarę możliwości o wstawienie na forum lub o wysłanie na pocztę (adams502@gmail.com) zdjęć z wnętrza auta i z zewnątrz oraz o podanie wymiarów zewnętrznych całego szyberdachu (możecie napisać ile centymetrów jest od przedniej szyby do początku szyberdachu).
Mój ma 78cm x 44cm

- Czy oprócz małych problemów z profilowaną podsufitką (warsztat który będzie mi to zakładał zwrócił tylko na to uwagę) da się go bezproblemowo zamontować?

Oto zdjęcia:



A takie znalazłem gdzieś w Internecie:

kml

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Kwiecień 2009, 17:51:36 »
adams502, nie chce Cię straszyć ale wiesz co się dzieje z ze starszymi samochodami, wyposażonymi w szyber podczas dzwona? Accent nawet za nowości nie grzeszył sztywnością nadwozia i ochroną pasażerów a teraz ma już parę latek....

adams502

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Kwiecień 2009, 18:04:36 »
Na szczęście mój egzemplarz nie ma jeszcze 90 000km i od nowości był i jest garażowany, śladowych ilości rdzy na nim się nie znajdzie. Bałbym się jadąc Golfem I lub II a nawet III cabrio, a można jeszcze spotkać takie na naszych drogach!!! Widziałem też test zderzeniowy Renault Espase (van) z Fordem Fiestą obydwa autka z początku lat 90 i ku mojemu zaskoczeniu Fiesta wyszła z tego dużo lepiej. Staram się jeździć w granicach możliwości auta (wyścigówka to to nie jest) więc raczej z rozsądkiem. O ile wiem to można było nabyć egzemplarz z fabrycznym szyberdachem, który też jest tylko uchylny lub zdejmowany.
A może ktoś zna wymiary oryginalnego szyberdachu?

kml

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Kwiecień 2009, 20:22:26 »
adams502, a nie boisz sie korozji krawędzi pociętego dachu?

Cien

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Kwiecień 2009, 20:49:48 »
Cytat: "kml"
adams502, a nie boisz sie korozji krawędzi pociętego dachu?

Bez przesady, przeciez na pewno zabezpieczy krawedzie jakims specyfikiem. Poza tym do krawedzi ciecia (uszczelka) woda sie nie dostaje.
Wiekszym problem bywaja tylne blotniki - hehe

kml

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Kwiecień 2009, 20:54:50 »
Cytat: "Cien"
Bez przesady, przeciez na pewno zabezpieczy krawedzie jakims specyfikiem. Poza tym do krawedzi ciecia (uszczelka) woda sie nie dostaje.
Wiekszym problem bywaja tylne blotniki - hehe


A jak chcesz zabezpieczyć krawędź. NIe wierze, że w pewnej chwili się tam woda nie dostanie a korozji nie będzie widać. Ja to jakoś nie moge się przekonać do takich akcji tak samo jak do wycinania otworów na szyby w vanach gdzie są pełne ściany.

Cien

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Kwiecień 2009, 22:02:01 »
a ile widziales takiej rdzy na wlasne oczy ??
To samo mowia o dziurze na antene CB, a robilem to w kliku autach i poznij po kliku latach zdejmujac taki uchwyt nie zauwazylem rdzy, co daje mi pewna podstawe do Twierdzenia ze mowienie o rdzewiejacych brzegach to troche mit.
Ponadto jesli by nawet tak bylo , to dodam ze brzeg takiego szyberdachu ma ze 2 cm. wiesz ile czasu musialby ten brzeg korodowac zeby to wyszlo ?? :)

kml

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Kwiecień 2009, 06:33:55 »
Cien, a widziałeś jak koroduję blacha pod fabrycznym mocowaniem anteny do radia? Lakier wstaje pod spodem. To że brzeg ma 2 cm to nie jest raczej zaleta bo jak skoroduje to szyber wpadnie do środka :D

Ja jestem sceptyczny w sprawie szyberów ale jeszcze bardziej w sprawie montażu takich rozwiązań przez specóff i dlatego tak nieco na przekór szukam dziury w całym :-P

Cien

  • Gość
Szyberdach w Accencie I 95r. X-3
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Kwiecień 2009, 10:46:28 »
Cytat: "kml"
dlatego tak nieco na przekór szukam dziury w całym :-P

Domyślam się.
Ja także wolę fabryczne rozwiązania, ale jak się nie co się lubi ... to się lubi co się ma :D
U siebie też założyłbym podobny szyber ... gdybym nie miał klimy ;)