Forum > Santa Fe (2006-

[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu

<< < (3/3)

barzuc:

--- Cytat: "felkner" ---Kolego barzuc śmieszna cena nie prawda ?  :-D
--- Koniec cytatu ---


Prawda, prawda... tak czasem jest jak się zapomina sprawdzić "oczywiste" miejsca :-D

santafanta:
dzięki wielkie raz jeszcze, wstyd się przyznać ale przez jakiś czas jeździłem do pracy autem a mam bardzo blisko, 10 minut rowerem ;) więc dzięki za podpowiedź że diesla trzeba solidnie przegonić na obrotach co jakiś czas żeby 'odkaszleć' co się zebrało.

Miłek25:
Kiedyś pisałem o preparatach do czyszczenia wtrysków i silnika poszukaj na forum. Ja miałem taki przypadek że jak kupiłem mojego santka to w pierwszej trasie chiałem sprawdzić ile pójdzie i jak pójdzie po pewnym czasie jazdy na autostradzie wieczorową porą w lusterku widzę snopki iskier. Jak się później okazało poprzedni właściciel nie przekraczał 140 km/h i samochodzik się w końcu wygrzał i wypalił wszystko co było do wypalenia. Nie wiek jak to jest z filtrem cząstek stałych bo mój mechanik stwierdził że raczej takowego w autku nie posiadam. Nie wnikałem już co i dlaczego się wypaliło ważne że autko dalej jeździ i jestem zadowolony.

santafanta:
sprawa sie wyjasnila - otoz mialem przytkany zawor na magistrali common rail i generalnie powodowalo to drobne zaklocenia pracy silnika (mniejsza moc na dolnych obrotach i kopcenie). Dopiero ostatnio to wyszlo bo mi zaczal gasnac przy zapalaniu - bylo to tak ze niezaleznie od tego czy byl rozgrzany czy zimny, po zapaleniu chodzil okolo 1 sekunde i gasl, zapalalem ponownie i chodzil. Podejrzewalem nawet immobilizer. Zawiozlem do mechanika, on podpial komputer i stwierdzil ze paliwo na wtrysku mialo 2x wieksze cisnienie na wolnych obrotach niz powinno. Przeczyscil ten zawor, i przeszlo. Przy okazji przeczyscil EGR, powiedzial ze EGR sie troche przycinal wiec mogl sie nie domykac powodujac dymienie. Dodatkowo poszedlem za rada i kupilem olej do dwusuwow Liqui Moly 1052 i dolewam 1/3 litra na pelny bak (w zalecanej proporcji 1:200). Wszystko to sprawilo ze samochod dostal kilka(nascie) koni wiecej na dolnych obrotach, pali mniej o okolo 0,5 l/100 i ogolnie zachowuje sie idealnie. Jestem bardzo wdzieczny za Wasze rady. Dzieki!!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej