Forum > Lantra

[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza

<< < (2/4) > >>

Vex:
Rezonator ma na celu wygluszenie dzwieku i zreguly placze sie w gore i w dol. Zeby mialo to sens to zrob bezposredni "nawiew" na fitr to efekt jakis bedzie :) Jak dobrze uszcelnisz wyjscie puszki to glosno nie powinno byc, ale za to nie recze :) Plastik pewnie lepiej wytlumia niz kawalek aluminiowej rurki. Glosno sie robi jak powstaje "dziura" w ukladzie do przepustnicy.

rufuz:
zrobie tak, ze najpierw założę dolot z dołu zderzaka normalnie przed rezonatorem przejadę parę dni a potem wymontuje rezonator i kanał dolotowy i dam bezpośrednio do puszki z filtrem i zobaczę jaka jest różnica.
Jutro będę zakładał ten dolot. Halogeny muszę nieco przesunąć do wewnątrz a ramkę z rejestracja dać nieco w gore. W sobote pojade juz z tym dodatkowym dolotem 600 km to zobacze czy jest jakas roznica. Dam znac.

rufuz:
dolot juz zamontowany. zdjęcia w galerii. na razie wersja przed rezonatorem a za jakiś czas podłączę bezpośrednio do puszki z filtrem. Tylko ta rurę zbrojona drutem stalowym wymienię na rurę silikonowa bo na tym drucie może sie zbierać rdza.
Jak na razie mam wrażenie, ze na niższych obrotach silnik pracuje nieco gorzej (przy odpaleniu nie pracuje tak równo jak przed założeniem dodatkowego dolotu, po odpaleniu obroty sa nieco wyższe) ale na wyższych obrotach lepiej. Wydaje mi sie ze przy probie przyspieszania np z 90-100 do 120-130 jest lepiej. Wczoraj przejechałem 600 km z dodatkowym dolotem i więcej paliwa auto raczej nie zużywa. Zobaczymy co będzie dalej.

daleniek:
szczerze powiem, ze nie za dokladnie widze na zdjeciach co tam nakombinowales. zeby dolot dal jakas moc musi byc odizolowany od cieplego powietrza, musi byc maksymalnie szczelny, takze np odmy z dekla do filtra czy rury dolotowej do ssacego tez nalezy zaslepic a na dekiel zalozyc maly filtr stozkowy bo one odpowiwadaja tylko za skraplanie w wiekszosci przypadkow, czym zimniejsze powietrze tym lepiej. roznice w mocy odczuc mozna na wysokich obrotah (5krpm) gdzie zasys powietrza jest wiekszy i przeplywajace powierze nie zdarzy sie ogrzac od silnika. wazna sprawa jest tez zeby filtr byl odpowiednio nasaczony bo to tez zwieksza jego przepustowosc powietrza i zatrzymuje pylki.

rufuz:
no więcej tej rury chyba nie da sie odizolować. raczej nie możliwości aby sie nagrzewała od silnika. To jest dolot z dołu zderzaka na mokry filtr K&N, nie stożek. W dole zderzaka jest największe ciśnienie pędu powietrza podczas jazdy bo właśnie tam "rozrywają" się strugi powietrza owiewającego auto.
Tam idzie rura ktora przechodzi z boku chłodnicy i dalej łączy sie z kanalem dolotowym zaraz przed wlotem do puszki ale przed rezonatorem A - tym większym dolnym.
na razie zrobiłem dodatkowy dolot na seryjny kanał dolotowy a wiec jest normalny seryjny nawiew z poszerzonym wlotem oraz ten dodatkowy z dołu zderzaka. Za jakiś czas podłączę ten dolot bezpośrednio do puszki z filtrem i zobaczę jak będzie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej