Forum > Lantra
[Elantra] Dodatkowy dolot powietrza
rufuz:
witam
tak sobie ostatnio myślę. Założyłem wkładkę K&N i zastanawiam sie jaki sens, czy cos by to dało założenie dodatkowego dolotu powietrza w silniku 1.6 GLS 16V Myślę o wycięciu otworu w plastykowym kanale dolotowym, jeszcze przed rezonatorem, i podprowadzeniu rury z dołu zderzaka. Myślę o rurze ok 60 mm. Na dole zderzaka rura była by zakończona jakimś szerszym wlotem a dalej już tą rura 60 mm. Czyli silnik zasysał by normalnie powietrze standardowym wlotem a dodatkowo dolotem z dołu zderzaka. Wlot na dole zderzaka byłby wystawiony bezpośrednio na impet powietrza jadącego auta. Obydwa doloty "spotkają się" jeszcze przed rezonatorem. Nie wiem tylko jednego, czy jeśli wlot będzie w dolnej części zderzaka to czy w deszczowe dni silnik nie pociągnie wody. Nie spodziewam sie jakiegoś wzrostu mocy ale myślę, ze może silnik dostanie większą dawkę chłodniejszego powietrza.
Z gory dzieki za info
Pozdrawiam
Vex:
Oczywiscie czy jest sens. Nie wiem jak dokladnie wyglada budow rezonatora, ale rozwiazanie oczywiscie na plus. Szczegolnie przy bawelnie. Trudno bedzie o wode. Chyba ze bys wjechal do zbiornika wodnego o wysokosci z 30-40cm. Inaczej ewentualne krople "zabija" sie na pierwszej sciance a powietrze poleci "do gory" w strone filtra.
rufuz:
dzieki za info
rure juz mam mocowanie do kanalu wlotowego tez juz mam. teraz tylko montaz. Widzialem na zdjeciach ze sportowe hyundaie maja czasem wloty w dolnej czesci zderzaka. no wklad mam sportowy K&N wiec bedzie chyba dobry do takiego nawiewu. tylko teraz kombinuje jak najlepiej pociagnac taka rure z dolu zderzaka do kanalu wlotowego.
Pozdrawiam
Vex:
Polacz wejscie zderzaka bezposrednio z puszka
rufuz:
tylko przed puszka jest rezonator i nie wiem czy można to wywalić
Nawigacja
[#] Następna strona