Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 242874 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
Re: Temperatura DPF w programie Torque Pro
« Odpowiedź #105 dnia: 06 Grudzień 2017, 08:21:02 »
Cytat: "djrexy"
Witam!
Zakupiłem interface OBDII ELM 327 na wifi oraz program Torque Pro.
Wszystkko ładnie skonfigurowałem do komunikacji i pokazuje obroty silnika prędkośc itp. lecz jak wybrałem widget z  temperaturą DPF to pokazuje -40. Czy coś pominałem? czy ktoś z Was mógłby mnie naprowadzić jak dobrze skonfigurować Torue pro? A może muszę poruszać się autem bo DPF nie będzie pokazywany na postoju? Link do filmu przedstawiającego mój problem.


dzięki za każdą pomoc.


I jak kolego da się sprawdzić momęt wypalania DPF przez interface elm 327

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #106 dnia: 06 Grudzień 2017, 10:21:51 »
Kolega jeżdzi i cały czas pilnuje temperatury bo go wcięło  ;-)
Jak masz wtyczke obd na bth i rozszerzonego torqua wgranego w telefon to musi działać. Tylko kwestia właściwej konfiguracji j/w.
Ja tylko kontynuując wątek dodam, że obserwacja chwilowego spalania jest dobrym źródłem informacji o wypalaniu dpfa. Teraz tylko na tym się opieram.

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #107 dnia: 06 Grudzień 2017, 14:56:32 »
Kolego a wrzuciłbys jakiś link z allegro który będzie pasował do i40 ,co do obserwacji spalania chwilowego to nic nie dam rady zaobserwować:-P
Chwilowe spalanie to tu się patrzy????

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #108 dnia: 06 Grudzień 2017, 16:04:53 »
Tak, tutaj. Najszybciej wyłapać hamując silnikiem - wskazuje wtedy jakaś wartość. Nie wiem jak to bedzie u Ciebie w automacie.
Pytanie, co tutaj się stało ze stoisz a chwilowego spalania brak? Byc może wersje z automatem na postoju nie pokazują spalania. Ja mam pasek na full...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #109 dnia: 06 Grudzień 2017, 16:39:57 »
W wersji z "ćwierćkołem" kreskowanym na postoju też nie pokazuje spalania, jak u mnie.
Zycie z dpfem jest "ciekawe".
Np dziś musiałem coś załatwić  a że mam autostrade obok mysle sobie przepale go. Już "sporo" (znaczy mało) zrobił od ostatniego dopalania  patrząc na poprzednie, no  to lecimy. Zrobiłem jakies 70-80 km 140-150..... a on nic. Tak sobie pomyślałem czy nie poleci sobie ze mną w kulki....
I dobrze mi się zdawało, zjeżdżam na bramki, płacę ruszam a tu widze się wypalać zaczyna. Idealnie w same korki.  ;-)
"I jak tu się nie wkur@ić mam" ...jak śpiewał poseł Marzec alias Liroy

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #110 dnia: 06 Grudzień 2017, 17:30:26 »
Cytat: "Alonzo_"

"I jak tu się nie wkur@ić mam" ...jak śpiewał poseł Marzec alias Liroy

To proste - takie rzeczy bojkotuj!

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #111 dnia: 06 Grudzień 2017, 17:39:54 »
Tak chciałem ale zaczął wtedy dolewać do oleju. I zrobiło się 1:0 dla niego ;-)
Lubie go stąd trzeba tę niedogodność drobną zaakceptować i pilnować jednak tego dopalania.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #112 dnia: 18 Grudzień 2017, 19:55:11 »
Bałem się pisać, co by nie zapeszać :) Nadal się boję :)
Ale po operacji komplekssowej regeneracji:
1 dopalenie pod 410 km od wyjazdu z warsztatu... następne 640 km... Teraz już 300 na blacie i nadal nic... Zatem, operację uznaję za udaną. Mam nadzieję, że się nic nie zepsuje. A już tymbradziej dzień po gwarancji :)

Czyli, polecam. Zarówno regenerację jak i warsztat.

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #113 dnia: 18 Grudzień 2017, 20:43:04 »
No to tak zakupiłem Elm 327 +Torques pro na naszym forum znalazłem jak to ustawić i takie spostrzeżenia
Ustawiłem licznik temperatury katalizatora B1S2 i obserwowałem przez dwa dni testowania w mieście  przy krótkich odcinkach temperatura wachała się od 250-350°C .Wczoraj wyleciałam  w trasę 460 km po przejechaniu 143 km temperatura wzrosła do 622 °C rozpoczął się proces wypalania który trwał przez 26 km resztę trasy 330km  było wszystko ok .Dziś rano na zimnym silniku na światłach dziwnie przytkało mi samochód odpaliłem program i temperatura zaczęła wzrastać do ponad 500°C  dotoczyłem się do najbliższej expresówki i znów zaczęło wypalać trwało to ok 15 km  temperatura dochodziła do 670°C.Czy to normalne że po trasie zaczyna wypalać mi w korku na zimnym silniku ????

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #114 dnia: 18 Grudzień 2017, 20:52:03 »
Pytanie, jaka temperatura silnika jest optymalna dla wypalania, może nie potrzeba mu tych 89 stopni

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #115 dnia: 18 Grudzień 2017, 21:01:45 »
No tak ale i odpowiednich obrotów też nie miał dopóki dojechałem do ekspresówk miałem dwa światła to temperatura była ponad 500°c dopiero jak wyjechałem i miałem 2000obr temperatura była ponad 600 °C  .

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #116 dnia: 18 Grudzień 2017, 21:45:26 »
Obroty tutaj chyba nie maja nic na rzeczy, na postoju tez mi do 650 potrafił dobić. Gdzieś wyczytałem (wprawdzie o oplu), ze temperatura silnika musi. Tv innym 70 stopni.  Choć ja nigdy nie zauważyłem aby dopalało mi przy mniej niż 89..

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #117 dnia: 19 Grudzień 2017, 13:51:20 »
Z moich obserwacji potwierdzam kolegi info że obroty nie mają nic do rzeczy. Temperatura silnika tak ale czy te 89 st czy nie i ile nie powiem bo nie mierzę. W każdym razie wypalnie nie inicjuje mi sie przy nie rozgrzanym silniku.
Co do wypalanie a  przebiegów pomiędzy:
Kiedy tego zacząłem pilnować i za każdym razem pozwalam aby proces sie sam zakończył zwiększają mi sie przebiegi pomiędzy dopalaniem.
W momencie "krytycznym" w punkcie tzw startu pilnowana tego, dopalanie ze 2 x mi pojawiło sie co sto kilkadziesiąt kilometrów, każdorazowe wypalenie do końca zwiększa mi okres do kolejnego wypalania o kilkadziesiąt kilometrów - ostatni wyniósł prawie 500km.
Co do samej jazdy - nie ukrywam, że to jakaś zlośliwość na która przestałem się irytować ale jak pisałem wczesniej  dopalanie staruje nie wtedy kiedy "stwarzam" ku temu warunki tz jazda na autostradzie a wtedy kiedy kompletnie nie powinno mieć miejsca - miasto, podmiejskie ślimaczenie się  w sznureczku  30-60 km/h -  wtedy zmieniam styl jazdy -  nie toczę sie na niskich obrotach ale jade  utrzymując obroty w przedziale 2-2,5 tyś obr.
Tu prędkośc jazdy nie ma znaczenia natomiast wydaje mi się że istotne jest jednak utrzymywanie obrotów wyższych niż 1-1,5 tysiaca aby podczas wypalania lepiej przedmuchiwać układ wydechowy spalinami.
Jazda 2-2,5 tyś  na 2-ce czy 3-ce nie jest męcząca bo auto nie wyje, w kabinie jest cicho.
Na razie ten schemat mimo wypalania w warunkach skrajnie odmiennych, jak i jazdy samej w sobie (więskzośc miasto i tereny podmiejskie i częste krótkie odcinki)  niż zalecane  wydłuża mi czas pomiędzy dopalaniem. To dało mi trochę "luzu" bo juz kombinowałem co zrobić z fantem - bo  wypalanie co 100km wydawało się, że oznacza kaput dla filtra i konieczność wymiany/regeneracji.
Czy uda się te okresy jeszcze wydłużyć - zobaczymy. W każdym razie gdy sie pozwoli mu wypalić do końca to na razie cykl za cyklem "wstaje" z kolan.

Offline djrexy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #118 dnia: 21 Grudzień 2017, 02:23:40 »
Wracam z powrotem koledzy. Skonfigurowałem jak mi kolega @Alonzo_ napisał i wszystko śmiga jak trzeba. W miedzy czasie miałem wypalanie filtra i temp. skoczyła do około 650 stopni C. Przegoniłem autko na dwupasmówce około 12 mil i temp. spadła do 270 stopni. Zresetowałem licznik i zobaczę kiedy znowu nastąpi wypalanie, narazie przejechałem od ostaniego wypalania 300 mil i temp. utrzymuje się w granicał 250-280 stopni. Nie zapomnę się podzielić spostrzeżeniami.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #119 dnia: 21 Grudzień 2017, 10:42:12 »
Przyznam, że sądziłem że dopalanie występuje rzadziej na filtrze w dobrej kondycji.
Z tego co piszecie to dystanse kilkaset km są jednak raczej standardem (waszek_rmc - po regenercji np)  a nie co kilka tyś km... :-/
Ja pochwaliłem i ostatni dystans wyniósł "zaledwie" 300km z hakiem :evil:
waszek_rmc a jak ze spalaniem u Ciebie po regeneracji?
Mój widze że więcej pali niż np rok temu.
Wcześniej kolega napisał, że po wycięciu spalanie mu zeszło o prawie 2 litry.
Jeśli u Ciebie też spadnie to koszt regeneracji/wycięcia zwraca się w paliwie po 15-20 tyś przebiegu czy nawet po 10 tyś jak prawie 2 litry by zbił.
Czyli tak czy siak regeneracja miałaby sens nie tylko ze względu na upierdliwość czestego wypalania ale i ekonomicznie bo się po przeciętnym rocznym dystansie zwraca.
Pomijając dyskusje "ekologiczne" (bo można by się zastanowić czy spalenie 200-400 litrów wiecej  np na 20 tyś km  to rzeczywiście taka prawdziwa ekologia) to wycięcie jest  jednak IMO najsensowniejsze  gdy się jeździ sporo wkoło komina.
Widze że standardowy "czas" wypalania to ok 20 km.

Piszcie proszę jeszcze jakie macie przebiegi w autach jak piszecie o wypalaniu - co ile się to  odbywa. To da lepszy ogląd sytuacji.
Ja mam 77 tyś km, 5 latek własnie mija od zakupu nowego. Ale u mnie skrajnie niekorzystne dla filtra są warunki jazdy....niestety.