Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 245184 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #690 dnia: 06 Wrzesień 2019, 15:11:18 »
Zaden problem. Montujesz DPF, wgrywasz org sot do ECU i znow masz ekologiczny koszmar w aucie.

Offline MK33

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #691 dnia: 06 Wrzesień 2019, 15:18:08 »
No i o to chodzi. i jadę podbić przegląd a wieczorem znowu wymontowuję. Tylko czy to takie do ogarnięcia samemu w garażu? Chodzi mi o demontaż. Nie o soft.

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #692 dnia: 06 Wrzesień 2019, 16:32:44 »
Chyba niezbyt latwo. Trzeba opuscic caly przedni wozek

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #693 dnia: 07 Wrzesień 2019, 15:39:17 »
Ale czego się boicie? Badanie na przeglądzie w benzynie jest robione analizatorem spalin.. w DIESLU badają tylko % zadymienia.. więc każdy SPRAWNY diesel bez Dpf spełnia normy bodajże euro4 więc przejdzie bez problemu.. W uk 3.0 bmw przechodziło bez dpf z podniesioną mocą- iluś moich znajomych tak samo ma...
Poza tym nawet auto z Dpf potrafi zakopcić..

Co jest najlepsze i dla diesla? Pozbycie się DPF i EGR i wtedy cieszmy się bezawaryjnością. Ja także czekam do 1 problemów z dpf i się go zpobywam razem z egr i celuję w moc ok 190koni.. tylko że w 2.0tdi..

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #694 dnia: 11 Wrzesień 2019, 08:39:33 »
Z badaniem to na dwa razy.
Sprawny silnik nie zakopci, powiem więcej - średni wynik zadymienia może mieć na poziomie 10% dopuszczalnej normy co jest super.
Tyle że brak dpfa czuć w spalinach/zapachu i zależy jak zrobi to fachura - od dołu, z kanału może być widać spaw.
Także kumaty diagnosta jak będzie wredny to będzie rył i znajdzie ślad na puszce to wpisze bana.
Nie wiem czy przy podejrzeniu możę się w obd wpinać sam. Wtedy to pozamiatane.
Jak się ma możliwość lepiej lecieć z tym na "tolerancyjną" stację.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #695 dnia: 11 Wrzesień 2019, 09:45:29 »
Dlatego w Uk jest ciekawie. Diagnosta nie moze odkrecic zadnej sruby na przegladzie. Jedynie wizualnie moze spradzic czy dpf jest czy nie.
Najsmieszniejsze sa fapy z francuzow gdzie np w 1.6hdi mozna go otworzyc bez ciecia.
Masz racje ze auto bez dpf minimalnie inaczej czuc z tylu. Ale wszystko zalezy od programu. Chyba ze ktos bedzie od razu krecil na 190koni czy ile sie da. Ostatnio ogladalem na yt vw caddy z 1.6tdi zrobiony na 170koni i 0 dymu. Ale sa auta ktore ciezko kupic z benzyna i ludzie skazani sa na diesla.
Gdyby ciemna masa ludzi sie zbuntowala jak w australii to moze cos w tym temacie by sie zaczelo zmieniac a tak chodzi o kase.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #696 dnia: 11 Wrzesień 2019, 11:09:26 »
W i40 nic nie trzeba odkręcać. Latarka i widzisz połowę puchy dpfa. Zależy gdzie będzie cięty.
A co do zapachu - dobrze jak auto ma w dobrej kondycji układ wtryskowy.
Czasami jeszcze nie wali czarnym z rury a już czuć że spaliny gryzą. Bez czipsów. Baza.
Z dpfem tego nie ma.

[ Dodano: 2019-09-11, 11:24 ]
Cytat: "Nowy102"
a możesz podpowiedzieć który czujnik mam wykręcić żeby to zapodać?


To taka pucha na wydechu,  na skosie gdy wydech idzie w dół z komory silnika pod podłogę. Przy ścianie grodziowej. Widac to za silnikiem od strony komory silnika.

Offline Sebko

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #697 dnia: 05 Październik 2019, 00:12:36 »
Drodzy,

jest jakiś ratunek na dpf? na częste procesy wypalania oprócz usunięcia filtra?
Obecnie w mieście załącza się po około 50-70km, w trasie 200-300km.
Jest jakiś warsztat w mazowieckim, który wie jak naprawić, gdzie zajrzeć, co wymienić aby przywrócić sprawność i funkcję auta?
Do 100tkm wszystko było ok, później regeneracja dpf, jakiś czas spokój i za chwilę znowu problemy.
Będę wdzieczny za jakieś sugestie. Obecnie nikt nie ma pomysłu...

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #698 dnia: 05 Październik 2019, 18:19:58 »
Rozwiązania są tylko dwa.1 - usunięcie, 2 - mycie i ciągłe się z tym męczyć. Innych rozwiązań nie ma.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #699 dnia: 05 Październik 2019, 21:20:35 »
Sebko. Też mam podobny problem, filtr DPF w moim samochodzie wypala się co 100km. w trasie co 250km. przebieg mam 119tys.
Też zamierzam filtr wyprać, bo nie chcę męczyć silnika tymi częstymi wypalaniami.
Byłem w serwisie w celu zdiagnozowania dlaczego tak często się wypala, żeby w ciemno nie myć filtra, bo może się okazać że problem jest w czymś innym np. wtryski leją , egr stoi, turbina rzuca olejem, nie działa czujnik różnicy ciśnień lub temperatury spalin, czy może rurki różnicy ciśnień poprzytykane itd....
W serwisie wypalali mi filtr na postoju trzy razy, w DPFie przed wypalaniem było 9,5g. sadzy, po trzech wypalaniach wynik, w filtrze zostaje 6,0g. sadzy, czyli popiołu który nie da się wypalić, przy jeździe próbnej na odcinku 27km. przybyło 0.4g. sadzy.
Teraz po wypalaniu serwisowym DPF  dwa razy wypalił mi się co 200km. wcześniej przy takiej samej jeździe było co 100km.
Tak czy inaczej filtr wypiorę, bo muszę się pozbyć 6.0g. popiołu który zajmuje miejsce do magazynowania sadzy.
Mam nadzieję że po wypraniu filtr będzie się wypalał co 350km. w jeździe miejskiej, a w trasie co 600-700km.
Jak problem zostanie, lub szybko powróci, to nic innego nie zostaje jak wybrać pierwszą opcję z dwóch co pisał MD13, czyli wyciąć DPFa i przestać męczyć częstymi wypalaniami silnik, jak i siebie samego.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #700 dnia: 07 Październik 2019, 09:06:22 »
Sebko może spróbuj dolać do ropy jakiś dodatek co między innymi  "poprawia pracę dpfa".
Wyczyści to układ wtryskowy przy okazji, który często jest głównym powodem częstego wypalania, poprawi spalanie i jeśli dpf nie jest zabity powinien wydłużyć przerwy.
Aczkolwiek tu to jest skopane i przy krótkich kawałkach spektakularnej poprawy  bym się nie spodziewał niezależnie od stosowanych zaklęć.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1738
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #701 dnia: 07 Październik 2019, 09:28:03 »
Przy krótkich tarsach chyba lepiej już to badziewie wyciąć niż płacić za mycie bo to tylko odwlecze problem i tyle. A do tego pewnie dla silnika będzie lepiej niż ciągłe wypalanie i ropa w oleju.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #702 dnia: 07 Październik 2019, 09:54:38 »
Dla auta zdecydowanie tak. Ale to zależy kto jaką religie wyznaje  ;-)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #703 dnia: 07 Październik 2019, 12:02:50 »
Cytat: "Alonzo_"
Sebko może spróbuj dolać do ropy jakiś dodatek co między innymi "poprawia pracę dpfa".


Polecam kurację:

1. Na zbiornik ARCHOIL AR6400-D MAX 400ml
2. Potem dolewać ARCHOIL AR6900-D MAX co tankowanie

Trochę drogie takie witaminki, ale u mnie w i40 jak i Santa Fe na razie zdają egzamin. Ale wiadomo, u każdego inaczej...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #704 dnia: 07 Październik 2019, 13:52:18 »
waszek_rmc a ten 6400 to co robi?