Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 260077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline k3s4

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
i40 dpf
« Odpowiedź #720 dnia: 12 Październik 2019, 11:43:20 »
Witam,

posiadam i40 - ktoś się orientuje czy wypalanie DPF będzie również poprawne jeśli na postoju/bieg jałowy będę go kręcił w okolicach 2000-3000 rpm ? często jeżdżę po mieście i procedura wypalania właśnie wtedy się załącza a nie mam możliwości utrzymać właściwych obrotów podczas jazdy ;)

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #721 dnia: 12 Październik 2019, 12:58:58 »
W serwisie wypalali mi ostatnio na postoju 3x, na 2000 obrotach, to pewnie i na postoju można, jest nawet filmik w necie jak wypala ktoś na postoju.
Ja czasami wypalam na 2 lub 3 biegu na obrotach 2500 jak nie mam gdzie wypalić, proces wypalania trwa około 12 - 15 minut.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
Re: i40 dpf
« Odpowiedź #722 dnia: 15 Październik 2019, 08:43:06 »
Cytat: "k3s4"
Witam,


Na 99% tak. Nie musisz go non stop trzymać >2 czy 3 tyś. Zejście na obroty jałowego na chwile nie przerywa od razu wypalania. Ono ustępuje dopiero po kilku minutach na jałowym.
Utrzymywanie wyższych obrotów sprzyja lepszemu przedmuchiwaniu układu wydechowego z wiadomego powodu  no i inicjuje oraz podtrzymuje proces bo aby on przebiegał prawidłowo komputer musi widzieć wyższą temperaturę spalin. Ale z moich spostrzeżeń zwykła jazda po mieście (bez stania w korkach) w zakresach 1,5-3 tyś wystarczy aby proces wypalania przebiegał od początku do końca.
W tym dziadostwie najważniejsze jest nie wyłączyć silnika gdy proces trwa.
Nawet jak musisz się w jego trakcie zatrzymać na pół minuty nic mu nie będzie, najważniejsze jest nie gasić auta w trakcie wypalania tylko dać mu  chwile pochodzić na jałowych aby przestał lać dodatkowe paliwo o sam przerwał wypalanie. Wtedy nie pójdzie ropa w olej.

Offline Robbyd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #723 dnia: 15 Październik 2019, 18:03:24 »
,,Witam Panowie. W moim aucie wypalanie ostatnio miałem co 100km. Zaślepiłem egr. odłączyłem odmę i mam teraz przejechane 500km i jeszcze nie wypalał. Jazda po mieście. Odezwę się jak wypali. To jakieś nieporozumienie ten DPF w tym aucie. Miałem Vectrę C 1,9 CDTI to wypalał co 1,2-1,5 tyś.km"                  P.S. Wypalanie nastąpiło po 530km. czas 20min. Jest różnica, ale i tak uważam to za niezadowalający przebieg. Myślę o montażu separatora oleju, a po gwarancji i tak ,,wyrwę chwasta". Pozdrawiam.

Offline Kabestan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
Re: i40 dpf
« Odpowiedź #724 dnia: 17 Październik 2019, 20:44:43 »
Cytat: "Alonzo_"
Cytat: "k3s4"
Witam,

najważniejsze jest nie gasić auta w trakcie wypalania tylko dać mu  chwile pochodzić na jałowych aby przestał lać dodatkowe paliwo o sam przerwał wypalanie. Wtedy nie pójdzie ropa w olej.

Czyli w sytuacji awaryjnej typu zaczął się wypalać tuż przed ważnym spotkaniem, dać mu pochodzić na jałowym przed wyłączeniem tak jak standardowo dla diesla po trasie?
Mam inne obserwacje. Wymieniłem filtry i oleje. Stan oleju ok. Jadąc po dzieciaka zaczął się wypalać DPF, auto postało na parkingu na włączonym silniku kilka minut. Dokończyłem dopalanie w trasie. Na drugi dzień sprawdzam stan oleju. Stan ponad max - czyli ropa dostała się do oleju. Barzdo ekologiczne będzie złomowanie kilkuletniego auta.

Offline Robbyd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #725 dnia: 17 Październik 2019, 22:10:50 »
Kabestan  Dostałeś ode mnie pw. bo albo ja coś tu nie ogarniam, albo coś tu jest nie halo?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #726 dnia: 18 Październik 2019, 09:18:39 »
Kabestan ja to napisałem wg swojej obserwacji gdy z tym gównem walczyłem śledząc wszystko na Torque.
Nie zauważyłem w ten sposób postępując dolewek oleju u siebie.
I rozumiem , ze jesteś pewien że to od tej konkretnej sytuacji  dolewka była?
Jeśli tak to oznacza, że to nie jest jednak tak prosto.
Szkoda nerwów. Zalecam wyrwanie chwasta.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #727 dnia: 19 Październik 2019, 13:10:57 »
Jeśli po jednym nie przerwanym wypalaniu przybyło oleju to chyba coś jest nie halo. Obstawiam błąd w odczycie poziomu oleju. Np raz rano przed odpaleniem silnika (zawsze poziom będzie wyższy) niż w ciągu dnia nawet godzinę czy dwie po zgaszeniu silnika.

W innym razie jeśli ktoś jeździ tylko (przeważnie) po mieście, mnożąc ilość wypalań od wymiany do wymiany w silniku znalazłoby się z 8-10 litrów ropo-oleju.

Offline Kabestan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #728 dnia: 20 Październik 2019, 14:11:05 »
Gdyby wymiana oleju była częstsza niż raz do roku to można by mieć pewność i zaobserwować jakaś zależność.

Offline struksik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Re: i40 dpf
« Odpowiedź #729 dnia: 25 Październik 2019, 10:05:26 »
Cytat: "Kabestan"
Cytat: "Alonzo_"
Cytat: "k3s4"
Witam,

najważniejsze jest nie gasić auta w trakcie wypalania tylko dać mu  chwile pochodzić na jałowych aby przestał lać dodatkowe paliwo o sam przerwał wypalanie. Wtedy nie pójdzie ropa w olej.

Czyli w sytuacji awaryjnej typu zaczął się wypalać tuż przed ważnym spotkaniem, dać mu pochodzić na jałowym przed wyłączeniem tak jak standardowo dla diesla po trasie?
Mam inne obserwacje. Wymieniłem filtry i oleje. Stan oleju ok. Jadąc po dzieciaka zaczął się wypalać DPF, auto postało na parkingu na włączonym silniku kilka minut. Dokończyłem dopalanie w trasie. Na drugi dzień sprawdzam stan oleju. Stan ponad max - czyli ropa dostała się do oleju. Barzdo ekologiczne będzie złomowanie kilkuletniego auta.

jesteś pewien że w poprawny sposób sprawdziłeś olej? tj. zimny silnik, auto uruchomione i rozgrzane do 90 stopni, wyłączenie silnika i po 5 min pomiar oleju?

mi na początku też pokazywało że jest go za dużo, ale okazało się że źle mierzyłem

Offline Kabestan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #730 dnia: 26 Październik 2019, 12:16:31 »
Mierzyłem poziom na zimnym i rozgrzanym po 5 minutach. Ten sam za wysoki poziom.
Pomijając fakt dostania się ROPY do oleju silnikowego i niewątpliwej szkodliwości dla silnika, czy za wysoki poziom - około o,5cm nad górnym wskaźnikiem F będzie miało zły wpływ na ciśnienie wewnątrz itp? Spuścić trochę oleju?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #731 dnia: 28 Październik 2019, 12:14:10 »
Pół cm powyżej maxa pod warunkiem, że to jest mierzone chwile po zgaszeniu gdy olej spłynął w dół, nie ma znaczenia.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #732 dnia: 28 Październik 2019, 15:15:05 »
Strzykawka setka, wężyk igelitowy fi 4,  trochę odciągnąć i spać spokojnie. Po co zastanawiać się czy z wysoki poziom oleju zaszkodzi czy nie zaszkodzi.

Offline arti_100

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #733 dnia: 29 Październik 2019, 08:28:28 »
Osobiscie jezdzilem z przekroczona iloscia oleju na dodatek rozrzedzonym ropa i nic sie nie stalo. Ale lepiej odciagnac a najlepiej wymienic olej jesli dostal sie do noego olej napedowy.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #734 dnia: 30 Październik 2019, 14:30:15 »
Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu.
Czy jest tu ktoś z użytkowników i40 z nowymi silnikami 1.6crdi? czy w nich jest w jakiś sposób informacja o wypalaniu dpf?? bo nawet instrukcja informuje o lampce dpf..
Czy można podłączyć jakiś obd żeby badać poziom zapełnienia??

w vagu wygląda to tak:(widziałem odpowiedniki do peugeota/opla itp.. a jak hyundai?