Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 244484 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline marcin_kutno

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #495 dnia: 05 Maj 2019, 15:27:19 »
Cytat: "Venom"
ja właśnie jestem po regeneracji. Mam gdzieś wydruk przed/po .Później wkleję . Cóż, po zabiegu  różnica jest dramatyczna zarówno w kulturze pracy jak i spalaniu. W tej chwili mam 5,4 L po mieście .Przed spalanie zbliżało się  niepokojąco do 7,5.  Filtr nie był zatkany jednak był już ładnie zawalony. Nie ma się co dziwić , 250 k przebiegu. Ciśnienie spadło z około 120 do...14 . Po zabiegu pierwsze wypalanie po 500 km.Pierwszy raz odkąd mam I40 czułem że się wypala, waliło palonym plastikiem delikatnie.  Co jeszcze? Po regeneracji ustały zupełnie dziwne, trudne do zidentyfikowania dzwięki które czasem wydobywały się z pieca. Nie wiem jaki ma to związek ale ustały zupełnie jak ręką odjął po regeneracji.

Gdzie regenerowałeś i jak był koszt?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #496 dnia: 05 Maj 2019, 16:17:47 »
O, Kutno :-) Ziomek :-) regenerowałem niedaleko Koła,blisko. Reszta priv .

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #497 dnia: 05 Maj 2019, 16:19:41 »
Robaszek127, kupując i40 nie wiedziałem że ten dpf jest tak uciążliwy, do tego stopnia że oliwy przybywa. Kupiłem i40 bardzo mi się podoba, Benzyniaków nie lubię, zresztą jest ich mało, no i cena wyższa, Wcześniej miałem Vektre C 2,0 TDI, z 2004roku, bez dpf-a, przez 11 lat mi służyła, i na pewno ten co kupił ją ode mnie jeszcze parę lat pojeździ. Dlatego kupiłem diesla bo chciałbym z 10 lat co najmniej pojeździć. Tylko ten dpf nie daje mi spokoju, do tego stopnia że kupiłem już drugi na zapas, na Allegro, w bardzo dobrym stanie, z samochodu co miał przejechane 55tys. świeci się jak nowy. Rocznie robię 12-14tys. a przejechane mam dopiero 110tys. Więc myślę że powinno się z 10 lat pojeździć, dobijając do 250tys. z zapasowym dpf-em. Jak go wcześniej rdza nie zje , bo blachy na moje oko ma słabe.

[ Dodano: 2019-05-05, 16:33 ]
Zapytam tutaj jeszcze o olej. Wymieniłem olej w swoim i40 na Castrol 5w-40 spełnia normę C3, taki polecił mi sprzedawca. Wszyscy piszą o oleju 0w-30 lub 5w-30. Czy to źle że zalałem olej 5w-40? i czy on nie szkodliwy dla dpf-a? Olej chce zmieniać co 10tys. Zalałem na maxa i weszło mi 4.8 litra a powinno 5,3 litra, nie wiem dlaczego, filtr wymieniłem. Teść ma i30 1,4 litra pojemności i tam bez problemu 5 litrów się zmieściło.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #498 dnia: 05 Maj 2019, 16:34:21 »
to tak jest ze jest napisane 5,3 a wchodzi 4,8 przy wymianie. To norma .

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #499 dnia: 05 Maj 2019, 17:30:41 »
Myślałem że już coś nie tak. Kiedyś jak kupiłem Opla Corse z przebiegiem 100tys. serwisowaną, to miała tylko olej dolewany i w środku był budyń, przez co weszło mi prawie 2 litry mniej. Myślałem że i tu podobnie będzie.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1736
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #500 dnia: 05 Maj 2019, 18:00:47 »
Zazwyczaj zawsze wchodzi mniej oleju niż jest napisane. Najlepiej olej wysysać w zakładzie niż spuszczać bo pewnie coś tam zostaje.
Ja jestem zwolennikiem oleju 5w40 zamiast 5w30 bo na gorące lato lepiej nadaje się ten pierwszy. Nie wiem ale pisano, że oleje z końcówką 30 czyle te eko są do 30 stopni ciepła.
A w tych dpf-ach najgorsze jest to, że nie dość że trzeba je wypalać paliwem to jeszcze do oleju idzie ropa i pogarsza jego właściwości. Kupujesz drogi olej a za jakiś czas masz pewnie mieszankę gorszą od najtańszego.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #501 dnia: 05 Maj 2019, 18:19:48 »
Tylko co do oleju mam wątpliwość że chyba nieodpowiedni zalałem, Castrol 5w-40, C3, przez co może dpf wypala teraz częściej, co 250km. a nie jak wcześniej co 300km. i niesłusznie podejrzewałem o ten efekt wypalania, zmianie paliwa z, Vervy na Schell v power.

[ Dodano: 2019-05-05, 18:28 ]
Czyli 5w40 jest ok i sprzedawca mi polecił dobry, skoro posiada C3  to chyba jest nisko popiołowy i jest on odpowiedni dla dpf-a.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #502 dnia: 11 Maj 2019, 15:09:46 »
Ten dpf to jest jak wyrostek u człowieka, niepotrzebny. Tylko może być z nim problem, a jak jest to go się wycina. Jak będzie mi sprawiał większe problemy, to pojadę do mechanika i chyba wytnę mojemu i40 ten wyrostek, chociaż bym wolał tego nie robić. Ostatnio mi wypala dpf-a jak żona dojeżdża do domu czy do pracy, i musi jechać dalej bo wypala, przez co się spóźnia, no i wiadomo dostaje się mi. Nawet przez dpf-a trzeba się z żoną pokłócić.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #503 dnia: 11 Maj 2019, 15:24:21 »
hyubi poczytaj wątek. Tu już nic nowego się nie wymodzi. Decyzja należy do Ciebie.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #504 dnia: 11 Maj 2019, 16:19:37 »
ELETomek, wiem że się nic nie wymodzi. Wkurza mnie ten dpf, no ale cóż tak musi być. Na razie większych problemów nie mam. Tak jak pisałem wcześniej że go nie wytnę i tego się trzymam jak na razie, zobaczymy co będzie dalej. Spróbuje się go wymyć jak się zapcha, od razu nie ma co wycinać, puki co trzeba jeździć. Z tego co się słyszy to pranie dpf-a pomaga na dłuższy czas, pod warunkiem że wtryski, turbina i egr jest w porządku. Więc trzeba bardziej dbać o samochód i nie jeździć dotąd aż się na przykład turbina rozleci, czyli patrząc z drugiej strony ma to jakiś plus, bardziej dbamy o silnik. Zamiast kupić potem nową turbinę, to wcześniej można zregenerować starą jak olejem zaczyna rzucać.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #505 dnia: 11 Maj 2019, 17:43:03 »

Tu przykład pięknego dopalania tego dziadostwa. Ostatnio widzałek to na żywo na włókniarzy w Łodzi w Volvo. Facet zakopcił całą ulicę tak mu się dopalał. I nie był to rozbieg bo go facet zgasiłna z rury jeszcze dym leciał , znaczy się z DPF.

Offline Chrabo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #506 dnia: 11 Maj 2019, 18:03:25 »
hyubi jest też możliwość anulowania procedury wypalania. Jeśli pojazd stoi na odpalonym silniku ok 5 minut tym samym komputer widzi że nie ma warunków to zatrzymuje wypalanie. Jedynie jeśli nie mamy żadnego wskaźnika to za bardzo nie wiadomo ile stać i tracić paliwo. Sprawdzałem u siebie w i30 i działa. Wtedy po takim postoju jedynie przejechać kawałek sprawdzić czy przy hamowaniu silnikiem jest spalanie 0,0. Także zawsze gdy nie ma kiedy wypalać to się traci 5-10 minut a nie 30.

Co do oleju to się już gdzieś naczytałem że castrol słabe oleje ma i ogólnie jak już poszedł castrol to już niech zostanie, bo niby wracając na jakiś inny mogą być problemy, ale to niczym nie potwierdzone. Gdzieś było że dużo gorzej wyglądał olej/czy silnik po wymianie po castrolu niż po innych.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #507 dnia: 11 Maj 2019, 18:19:24 »
Chrabo co do oleju to wiem że olej castrol jest słaby, na pewno go już więcej nie zaleje, następnym razem wybiorę schella. Castrol jest już przereklamowany. Tylko dalej mnie ciekawi w którym momencie dostaje się paliwo do oleju? Czy można temu zapobiegać, lub ewentualnie zamnimalizować ten proces przedostawania się.

Offline Chrabo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #508 dnia: 11 Maj 2019, 18:40:39 »
Ponoć ścieka po ściankach cylindrów. Sam na początku gdy nie wiedziałem to się dziwiłem, dlaczego co jakiś czas po odpaleniu jest rechot jakby chodził na sucho przez kilka sekund a potem już normalnie. Zgaszony był w trakcie wypalania. Odkąd wiem więcej o tym nie miałem ani razu takiej sytuacji. Zapobiec można jedynie nie gasząc silnika gdy trwa wypalanie filtra.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #509 dnia: 11 Maj 2019, 19:52:46 »
Czyli jak się przerywa to nagromadzone paliwo w cylindrach ścieka do misy olejowej. Ciekawe czy przy wypalaniu co się przedostaje? ale chyba nie powinno moim zdaniem się przedostawać bo na bieżąco wpychane jest przez podmuch spalin do dpf-a.