Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 243888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #345 dnia: 18 Październik 2018, 18:14:10 »
najgorsze jest to ze oliwy przybywa,dwa razy odciągana,wiec chyba jasne ze cos nie tak,no ale ASO uważa inaczej,bede walczyl i nie odpuszczę,dobrze ze 5 lat gwarancji daja,chociaz z drugiej strony i tak nic nie robia,zmienie jeszcze paliwo,moze na v-power i zobaczę czy cos się zmieni

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #346 dnia: 18 Październik 2018, 21:48:00 »
Może ktoś spróbuje sprawdzić procedura która ja testuje ostatnio.
Jak zauważę wypalanie (czyli słynne dawkowanie paliwa na luzie lub hamowaniu silnikiem) to daje mu kitę na 4-4.5 tys obrotów i tak jadę. Sama procedura wypalania traw maks. 5 minut przy takiej jeździe.
Zacząłem to stosować po przemyśleniu konstrukcji filtra. Otóż sam filtr ma budowę podobną trochę do gąbki wiec skoro zatyka się osadzeniem sadzy oraz ewentualnych popiołów to im silniejszy przedmuch (ciśnienie w rurze które daje turbo) tym prawdopodobnie większe szanse na wywalenie całego dziadostwa w wydech. Po za tym dochodzi nam jeszcze podwyższona temperatura (od dawki paliwa i od gazów) powodująca rozszerzanie się całego wkładu co powiększa pory filtra (mówimy oczywiście o jakiś tam mikronach) i znów sprzyja to wydmuchaniu popiołu.

U siebie nie widzę jakiś tam wielkich problemów na razie z dpf. Ostatnia wymiana była lekko przyśpieszona bo zauważyłem przyrastający olej. Serwis zrobił oczywiście wielkie oczy dlaczego wymieniam wcześniej skoro interwał jest co 30 tys. Zdiagnozowali dpf i ostatnie wypalanie było 50 km przed wymianą i wypalił do 2 g.

Niech ktoś przetestuje to u siebie i napisze jakie są wnioski.

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #347 dnia: 19 Październik 2018, 06:20:52 »
Ja prostuje troche swoja wypowiedz. Nadal mi wypala co 170km okolo. Jednak po zalaniu tego srodka Mihel Pro DPF z v-power (shell) samochod zaczal palic o ok 1,5l mniej. Byłem w szoku ze przy jezdzie 90km/h na trasie moze palic 4-5l. Nie wiem czy to zasluga tego srodka czy paliwa. DPF nadal idzie do regeneracji i pewnie ja wykonam w nastepnym tygodniu.

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #348 dnia: 19 Październik 2018, 08:14:12 »
Moje odczucia sa takie ze DPF w hyundaiu to wielka porazka,nie ogarnęli tego w należyty sposób,naczyta się człowiek jakie te auta sa super bezawaryjne na czele w rankingach,a tu taka niespodzianka,jak można uzerac się z nowym autem przy 24tys przebiegu,polonez mniej problemów sprawial,a gdzie ekologia skoro wypala średnio co 100km i zamiast normalnego spalania w granicach 5l pali 7l ,a co z utylizacja oleju,bo zamiast wymienić co 30ty.trzeba co 4 tys bo ropy dopompowane w misce

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #349 dnia: 19 Październik 2018, 08:18:23 »
Jak masz mozliwosc odwiedz inne ASO. Twoj przypadek rzeczywiscie jest dziwny patrzac na przebieg auta. U mnie mogl sie zapchac juz.

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #350 dnia: 19 Październik 2018, 08:49:51 »
Witam wszystkich mi się udało wygrać z serwisem i wymienili DPF na gwarancji trwało to parę miesięcy i na wszystkie sposoby byłem przekonywany że wypalanie co 50 km jest prawidłowe.
Po wymianie na nowy DPF wypalanie w mieście krótkie odcinki jest około 330 km trasa 460 km ...Jak coś to jestem w stanie podpowiedzieć w wiadomości prywatnej jak se poradzić z Serwisem ..

[ Dodano: 2018-10-19, 09:46 ]
Kazek twoja wiadomość doszła ale moje wiadomości nie dochodzą do ciebie .Jak cię znaleźć na Messenger

Offline kazek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #351 dnia: 19 Październik 2018, 14:56:59 »
wiadomości dochodzą,znalazlem Cie na fb.jak cos to pisz tam,chyba ze pomyliłem osoby;)

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #352 dnia: 19 Październik 2018, 16:09:03 »
Nic na Facebooku nie mam . Kolego na zdjęciu jestem  w białej podkoszulcebez rękawa z synkiem  którego trzymam za rękę

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #353 dnia: 21 Październik 2018, 14:59:12 »
Cytat: "mariusz00-82"
Po wymianie na nowy DPF wypalanie w mieście krótkie odcinki jest około 330 km trasa 460 km ...


Dziwne- bo u mnie DPF po regeneracji wypala regularnie co 500-550 km niezależnie od tego czy latam w trasie czy po mieście...to nawet lepiej niż nowy ;-)

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #354 dnia: 21 Październik 2018, 17:59:27 »
Kolego a jak sprawdzasz po pasku spalania  czy aplikacją?

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #355 dnia: 21 Październik 2018, 18:56:42 »
Sprawdzam po pasku spalania. Od regeneracji nie przybyło mi ani grama oleju. Ale w momencie kiedy stwierdzę żę DPF się wypala, zawsze dokończę procedurę- wyskoczę gdzieś przegonić auto. Nigdy nie wyłączyłem silnika, nie przewałem procedury wypalania. Dodam że mam 113  tys.km przebiegu..

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #356 dnia: 21 Październik 2018, 19:33:31 »
Ciekawe jaki wynik wyszedł by ci z aplikacją bo jakoś ciężko mi uwierzyć w taki wynik.Z paska spalania w mieście ciężko zauważyć a jak się przerwie to kolejne będzie po ponad 100 kilometrach..

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #357 dnia: 21 Październik 2018, 20:08:57 »
mariusz00-82 twoja wiara to nie moja sprawa. Ja ci mówię jak jest u mnie. Jeżeli obserwujesz pasek spalania, bardzo łatwo jest wyłapać kiedy DPF się wypala. Poza tym lekko zaczynają falować wolne obroty auta (co nie występuje kiedy DPF się nie wypala).  Kiedy to zauważę (a poznałem swoje auto już dość dobrze), wyskoczę za miasto, jadę na 4 biegu utrzymując ok. 2800  obr)min. Po ok 10-15 minutach procedura wypalania się kończy, co również łatwo stwierdzić po pasku spalania. Dodam że moje auto jest w manualu.

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #358 dnia: 21 Październik 2018, 20:17:30 »
No to zajebisty wynik gratuluję lepiej jak nowy DPF .W moim przypadku obroty nie falują  a najlepsza temperatura wypalania jest między 1500-2000 tyś obrotów potwierdzone GDS .

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #359 dnia: 22 Październik 2018, 07:15:26 »
Cytat: "mariusz00-82"
Ciekawe jaki wynik wyszedł by ci z aplikacją bo jakoś ciężko mi uwierzyć w taki wynik.Z paska spalania w mieście ciężko zauważyć a jak się przerwie to kolejne będzie po ponad 100 kilometrach..


W miescie akurat łatwo wyłapac czy wypala czy nie. Wystarczy dodac gazu i na biegu dac mu hamowac i widzisz czy ci skacze czy nie (spalanie). Problem jest raczej na autostradzie jak jedziesz 150-160 i wtedy az takiego skoku spalania nie ma.

Pytanie z innej beczki. Orientujcie sie czy jezeli zaczyna mi wypalac i zostawie auto na ok. 10min na postoju to jest w stanie samochod sam przerwac procedure? gdyz nie widzi korzystnych warunkow do dalszego wypalania? miałem taka sytuacje w sobote i jestem ciekaw czy to zadzialalo. Cos takiego mi ASO mowilo ze podczas gdy oni go mieli wpietego pod komputer i wypalal im to podczas korkow przerwal procedure i jak znow po czasie zlapal warunki to kontynuowal.