Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 243487 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #255 dnia: 21 Lipiec 2018, 18:58:36 »
Venom może masz rację może nie. Ale z tego co widzę to masę ludzi usuwa. Nie zapominajmy także ,że przy częstym wypalaniu dpf i nie zakończeniem dopalania waha dostaje się do silnika co też jest upierdliwe. Sprawdzać czy poziom oleju się podniósł i lecieć na wymianę oleju częściej niż normalnie. Nie oszukujmy się upierdliwości jest masa przy dpf. I tak jak pisałem jest 3 "pseudo rozwiązania". Tylko usunięcie dpf w tej chwili pozbawia cię tej całej zabawy z dpf. A co będzie dalej tego na razie nikt nie wiem. Auta bez dpf i tak spełniają normy w Polsce więc na razie się nikt nie czepia. Oczywiście ruchy jakieś są ale to nie takie proste. I nie wykluczam ,że będziemy ponownie zakładać dpf. Ale teraz jak jeżdżę  w 90% w mieście to już mi odchodzi częstsza wymiana oleju co za kilka lat może mi się pokryć z kupnem nowego ( używanego ) dpf. A do tego mam spokój. Po prostu jeżdżę. Nie sprawdzam czy się coś dopala, nie jeżdżę  w przymusowe przejażdżki na autostradę. Nie robię dodatkowych km by filtr się dopalił , czy nie czekam na koniec dopalenia.

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #256 dnia: 22 Lipiec 2018, 10:05:25 »
Mam dokladnie takie samo zdanie. Nie tylko dla tego ze już usunąłem DPF, ale tez dla tego ze zanim to zrobiłem to w ciągu roku kilka razy wymieniłem olej. Sprawdzanie poziomu oleju tym czasie stało się moja obsesja. Jeżdżę po mięsie oraz trasie 50/50 wiec kupując diesla z DPF oraz nie za dużym przebiegiem myślałem ze wszystko będzie super. Wiem ze usunięcie filtra nie jest super rozwiązaniem z wielu powodów, ale na ten moment nie mam lepszego pomysłu jak mieć spokój i po prostu jeździec samochodem nie będąc w ciągłym stresie.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #257 dnia: 23 Lipiec 2018, 08:41:54 »
Panowie, ale ja się z wami zgadzam. To wszystko jest syf i najlepiej to wywalić . ja tego nie zrobię i jak będzie trzeba to będę regenerował bo nie chcę mieć problemów .Owszem, jak piec jest ok to będzie trzymał  norma nawet po usunięciu dpf ale jest to mimo wszystko nielegalne .Nie doszukiwałby sie  w tym oszczędności bo jak będziecie musieli założyć ten dpf ( ja bym nei kupił samochodu bez dpf ) to raz ze musicie go kupić, dwa ktoś musi go zamontować, trzy nowy soft itd itd

Offline Riux

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #258 dnia: 30 Lipiec 2018, 15:51:19 »
Mam niemały problem więc proszę o pomoc :)

Problemem jest głównie powiekszajacy się poziom oleju na bagnecie ale również wysokie spalanie i słaba moc. Sprawdziłem wtryski które okazały się wporządku, naprawiona została wiązka ładowania (wczesniej cos przerywało procedure wypalania dpf), wyczyszczony został również dpf. Po czyszczeniu spalanie spadło o ok 2l i moc wróciła do normalnych wartości :) Problemem jest powiekszajacy sie w dalszym ciagu poziom oleju. Na 90 % jest to problem zbyt czestego wypalania dpf bo z tego co widze to wypala sie co ok 30 km ! ( nie mam pewnosci ale co ok 30 km przy hamowaniu silnikiem spalanie jest na poziomie ok 2-3 l a normalnie jest 0 l ). Po czyszczeniu dpf mechanik teoretycznie go wyzerował w komputerze ale wydaje mi się, że nie do końca . . .
Macie jakiś pomysł co to może być i od czego zacząć ?

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #259 dnia: 30 Lipiec 2018, 15:58:46 »
Riux miałem wypalanie co 30 km. ASO twierdzilo, że jest wszystko ok. Nie było. Skończyło się wypaleniem uszczelki pod wtryskiem i uszkodzeniem turbiny.
Mechanik pewnie czyścił komputerowo tak? To w ogóle nie pomaga.
Po rozcięciu DPF okazało się że było tam pełno popiołu. Przepustowość żadna.
Zostaje Ci oddać go do regeneracji lub...
Decyzję musisz podjąć sam

Offline Riux

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #260 dnia: 30 Lipiec 2018, 16:28:10 »
Dzięki za odpowiedź, właśnie chodzi o to że dpf jest po regeneracji, profesjonalne czyszczenie które kosztowało ok 800 zł. Tylko, że wydaje mi się, że może komputer nie widzi że dpf jest czysty i wypala go z taka czestotliwoscia jak przed czyszczeniem ?  
Samo czyszczenie na pewno było przeprowadzone prawidłowo ponieważ bezpośrednio po nim spalanie spadło o 2 litry i moc się zwiększyla o ok 20-30%

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #261 dnia: 30 Lipiec 2018, 21:47:04 »
A miałeś adaptacje komputerowa filtra? Jeżeli nie, to raczej nie było profesjonalne czyszczenie...

Offline Riux

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #262 dnia: 30 Lipiec 2018, 22:13:26 »
Moge sie mylic ale wg mnie samo czyszczenie bylo zrobione profesjonalnie, wlacznie z wydrukiem z przed i po czyszczeniu ale filtr wysylalem wiec nie mogli mi zrobic komputerowej adaptacji. Na jutro jestem umowiony do serwisu wiec mam nadzieje, ze to ogarna i skoncza sie problemy

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #263 dnia: 30 Lipiec 2018, 22:54:19 »
waszek_rmc co to znaczy? Przecież czujniki cisnieniowe po zamontowaniu wyczyszczonego filtra powinny czytać różnice ciśnień i pod to powinien komp regulować częstotliwość wypalania.
Choć podejrzewam że chyba komp w pamięci ma czas/okresy ostatnich wypalań i musi uplynąć chwila drogi zanim dostosuje nową częstotliwość do obecnych parametrów filtra. Znaczy chwile moze często sobie jeszcze powypalać.... :-/

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #264 dnia: 31 Lipiec 2018, 06:25:44 »
Cytat: "krzysiekchl"
Riux miałem wypalanie co 30 km. ASO twierdzilo, że jest wszystko ok. Nie było. Skończyło się wypaleniem uszczelki pod wtryskiem i uszkodzeniem turbiny.
Mechanik pewnie czyścił komputerowo tak? To w ogóle nie pomaga.
Po rozcięciu DPF okazało się że było tam pełno popiołu. Przepustowość żadna.
Zostaje Ci oddać go do regeneracji lub...
Decyzję musisz podjąć sam


Kolego po ilu przejechanych kilometrach z wypalaniem co 30 km wystąpiły te awarie ? Mam takie same czeste wypalanie serwis wielokrotnie sprawdzał auto i uważa że jest wszystko super i tak ma być . Hyundai Polska też napisało mi meila że takie wypalanie jest ok.Własnie tak jeżdżę i czekam aż coś się zepsuje mam jeszcze rok gwarancji na auto


anowny Panie,


W nawiązaniu do Pańskiego zgłoszenia, uprzejmie informujemy, że zgodnie z weryfikacją sprawności Pańskiego samochodu przeprowadzoną przez ASO Nord Auto nie zdiagnozowano niesprawności w procesie oczyszczania spalin. Dodatkowo zagadnienie było konsultowane z Działem technicznym Hyundai Motor Poland.
Uprzejmie informujemy, że nie istnieją wytyczne producenta na temat częstotliwości regeneracji filtra cząstek stałych.
Regeneracja filtra następuje po przeliczeniu przez jednostkę sterującą informacji na temat różnicy ciśnień przed i za filtrem i po spełnieniu warunków koniecznych do przeprowadzenia regeneracji. Częstotliwość regeneracji zależy przede wszystkim od: prędkości obrotowej silnika, ilości uruchomień silnika, długości trasy, korków, stylu jazdy, paliwa, sprawności EGR (nie powinien być zaślepiony). Jeżeli regeneracja jest skuteczna i filtr oczyszcza się, to układ jest sprawny.
Jesteśmy przekonani, że zagadnienie zostało w pełni wyjaśnione.


Z poważaniem,


Zespół Centrum Obsługi Klienta Hyundai Motor Poland

Offline MasterMaximus

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #265 dnia: 31 Lipiec 2018, 10:02:28 »
A czy przypadkiem przy tak częstym wypalaniu nie przybywa Tobie  oleju (ropy) w silniku? Jeżeli tak to co na to serwis jak olej trzeba wymieniać co kilka tysięcy.
(u mnie w 8 tyś przybyło około 2 litrów)
No chyba, że to też norma według serwisu i nie wpływa negatywnie na zużycie silnika. :mrgreen:

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #266 dnia: 31 Lipiec 2018, 12:49:43 »
Cytat: "Alonzo_"
waszek_rmc co to znaczy? Przecież czujniki cisnieniowe po zamontowaniu wyczyszczonego filtra powinny czytać różnice ciśnień i pod to powinien komp regulować częstotliwość wypalania.
Choć podejrzewam że chyba komp w pamięci ma czas/okresy ostatnich wypalań i musi uplynąć chwila drogi zanim dostosuje nową częstotliwość do obecnych parametrów filtra. Znaczy chwile moze często sobie jeszcze powypalać.... :-/


Zapewne coś w tym stylu. Adaptacja musi być wykonana, zapewne jest kalibrowana do wartości jakie wskazuje czujnik cisnień.

Offline Riux

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #267 dnia: 01 Sierpień 2018, 18:57:55 »
Witam ponownie, adaptacja komputerowa zrobiona, dpf czysciutki a wypalanie w dalszym ciągu jest co 30-50 km  :evil:

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ?

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #268 dnia: 02 Sierpień 2018, 09:23:10 »
Jestem wlasnie w warsztacie poleconym przez waszek_rmc na czyszczeniu dpfa. Jeden z pracownikow powiedzial mi ze winny czestemu wypalaniu moze byc rowniez zawor recyrkulacji spalin (EGR) wiec moze warto by to sprawdzic/wyczyscic?

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #269 dnia: 02 Sierpień 2018, 10:03:19 »
Panowie czy ktoś z was podejmował się próby wyczyszczenia EGR samodzielnie?