Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 243167 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #150 dnia: 09 Marzec 2018, 12:38:13 »
Według norm jakie są w Polsce po wycince DPF auto je spełni.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #151 dnia: 09 Marzec 2018, 12:44:37 »
Cytat: "waszek_rmc"
Cytuj
ja zostawiłem DPF.


Brawo Ty ;) Też chcę moda ;) na razie nakręcam żonkę jakie to jest potrzebne :) Nic, czekam aż przyjdzie z listą zakupów z Ikei :)

uuuuu kolega pantoflarz :-)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #152 dnia: 09 Marzec 2018, 15:17:06 »
Cytat: "MD13"
Według norm jakie są w Polsce po wycince DPF auto je spełni.


Auto ma spełnić normy pod jakie było homologowane. Z reszta, na przeglądzie to chyba tylko cząstki stałe są jakoś sprawdzane? Bo prawidłowo to auto powinno byc w ruchy by sprawdzic emisje spalin

[ Dodano: 2018-03-09, 15:18 ]
Cytat: "Venom"
Cytat: "waszek_rmc"
Cytuj
ja zostawiłem DPF.


Brawo Ty ;) Też chcę moda ;) na razie nakręcam żonkę jakie to jest potrzebne :) Nic, czekam aż przyjdzie z listą zakupów z Ikei :)

uuuuu kolega pantoflarz :-)


Ale tylko w domu ;))) Tak jak każdy chyba facet ;)

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #153 dnia: 09 Marzec 2018, 20:07:47 »
Kolega ma wywalony DPF w dwóch kia i już kilka lat nie ma problemu z przeglądami. Sporadycznie miał pomiar spalin i tak wyszły oki.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #154 dnia: 09 Marzec 2018, 21:35:43 »
Bo te normy mierzone dynomierzem to nawet passat w tedei spełni. Jak się wezmą faktycznie to wykryją co trzeba :) Niemiecka policja ma dopiero sprzęt

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #155 dnia: 10 Marzec 2018, 11:00:28 »
Dobra trochę sprostowania i nowego info. Po moich modyfikacjach zauważyłem 3 razy białą chmurę za autem. Okazało się że DPF nie był wyłączony do końca. Dziś byłem na poprawce. Dodatkowo popytałem o algorytm załączania DPF . No niestety jest zawiły i załączany z różnych warunków i stanów. Jednych z nich jest na pewno zapełnienie filtra i odpowiednie warunki drugim załączenie dopalania wnikające z kilometrów na co nie ma wpływ stan DPF. Takie dopalanie proforma po wyjeżdżeniu danej ilości kilometrów zaszyte w sterowniku.

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #156 dnia: 11 Marzec 2018, 22:09:19 »
Ilu kilometrów? O co chodzi, sprecyzuj proszę

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #157 dnia: 12 Marzec 2018, 07:14:57 »
Wygląda to tak ,że algorytm jest rozbudowany. Mi się właśnie włączało od ilości kilometrów , takie wypalanie proforma i wygląda mi to że ta ilość się zmienia w zależności od jazdy. Bo jak pojechałem do w trasę to zaobserwowałem to raz a zrobiłem z 200 km i duże prędkości potem zaobserwowałem w mieście 2 razy ale odstępy km były mniejsze. Jak zaczęliśmy gadać o tym dpf to żeby nad tym panować to się nie da. Jest za dużo warunków na dopalanie. Zabawa w góry skazana na porażkę. Niestety ;(

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #158 dnia: 12 Marzec 2018, 07:23:46 »
A ja możliwe że znalazłem przyczynę częstego (bo ostatnio co 30 km) wypalania DPF. Jadąc do ASO na autostradzie przy wyprzedzaniu lewym pasem coś szarpnęlo i zgasło. Auto odpaliło i pojechałem dalej. W ASO błędu nie znaleźli. Diagnoza DPF-12 g sadzy więc wg opinii stan niezły.
Podjechałem do firmy, która robiła chip i poprosiłem o zmniejszenie dawki paliwa. Zrobili to.
Powrót do domu jednak znowu z wypalaniem ale bez problemu. Niestety po dojechaniu do domu okazało się, że wali olej i spaliny z pierwszego cylindra. Wyjęcie wtryskiwaczy. Pierwszy uszkodzony, drugi i trzeci na długości w sadzy. Czwarty czysty. Zawiezione na diagnostykę i... Pierwszy uszkodzony tak że nie mógł przejść testów. Drugi i trzeci poza zakresami. Czwarty ok.
Wygląda na to, że wtryski lały i ciągle zapychały DPF. Do tego temperatura wywaliła uszczelki wtryskiwaczy. Wyciągane były 5000 km temu przy wymianie łańcucha. Nowe uszczelki. Plus frez oczywiście. Dokręcane odpowiednim momentem. I albo stare śruby już nie trzymały jak należy, albo wtryskiwacze zaczęły lać coraz bardziej albo okazało się że chip podniósł temperaturę spalania.
Czekam na regenerację 4 wtryskiwaczy.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #159 dnia: 12 Marzec 2018, 07:35:17 »
no to nieźle . A dlaczego wymieniałeś łańcuch? I przy jakim przebiegu?

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #160 dnia: 12 Marzec 2018, 07:39:54 »
240 tys. Hałasował przy odpaleniu. Po wyjęciu napinacz wyciągnięty już do końca.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #161 dnia: 12 Marzec 2018, 07:50:53 »
Znajomy łańcuch przy 150 tys wymieniał, ten sam objaw. Wiec reguły nie ma, wprawdzie to było 150 tys w 3 lata wiec intensywnie:) Mechanik stwierdził, ze zapewne olej za rzadko wymieniany, ale nie wiem.
Co do DPF, czyli nie da się tak do koca wyłączyć? Ciekawe MD13, gdzie ta nadwyżka paliwa podczas dopalania fikcyjnego poszła... i co jak nie filtr rozgrzał do 650 stopni...

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #162 dnia: 12 Marzec 2018, 08:14:15 »
Poszła w wydech i olej zapewne.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #163 dnia: 12 Marzec 2018, 08:15:08 »
Cytat: "waszek_rmc"
Znajomy łańcuch przy 150 tys wymieniał, ten sam objaw. Wiec reguły nie ma, wprawdzie to było 150 tys w 3 lata wiec intensywnie:) Mechanik stwierdził, ze zapewne olej za rzadko wymieniany, ale nie wiem.
Co do DPF, czyli nie da się tak do koca wyłączyć? Ciekawe MD13, gdzie ta nadwyżka paliwa podczas dopalania fikcyjnego poszła... i co jak nie filtr rozgrzał do 650 stopni...


Nie no da się wyłączyć. Dlatego pojechałem na poprawkę. To jest tak. W autach nie każdy komp jest taki sam. Bardzo dużo jest wersji . Nawet jak wyjeżdżają 2 auta tego samego dnia to mogą już mieć inne softy wgrane. Z tego co gadałem to w softach do tuningu i wyłączania dpf jest switch który wyłącza dpf. I tak było u mnie. Nie wskazywał błędu , nie wypalał się ze względu na zapchanie itd. Ale przełącznik nie wyłączył regeneracji proforma i trzeba było jeszcze pogrzebać głębiej. Z tego co wiem nie każdy też tak ma. Bo u tego co robiłem jego znajmy ma i40 i już nie musiał grzebać dalej bo ten wyłącznik wyłączył tez regenerację proforma , czego nie uczynił w moim.

W trakcje wypalania miałem białą chmurę za mną , ale wypalanie trwało krótko. Olej nie podniósł się bo zauważyłem to 3 razy i pojechałem na poprawkę.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #164 dnia: 12 Marzec 2018, 08:19:36 »
No to dobrze, że się dobrze skończyło :) Dzieki za wyjaśnienie.