Forum > i40 VF

[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI

<< < (151/168) > >>

gulgulq:
zmiana paliwa na zimowe( z mniejsza ilością biododatków)

waszek_rmc:
Dokładnie, u mnie obecnie zauważam wypalanie co drugie tankowanie... czyli 800-1000 km. Latem w trasie miałem co 450-600. Dodatkowo po czujnikach ciśnienia doładowania oraz EGR widzę, że jest dużo czyściej. Zatem taka oto ekologia, którą zabija sama ekologia... nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Wystarczy nie dodawać dodatków BIO do paliw i wszyscy będą zadowoleni :) Ale biznes musi się kręcić. Ciekawe czym uszczęśliwią hybrydy i elektryki :)

kornjed:

--- Cytat: "Przemek343" ---Witam serdecznie. Z filtrem walczę już od prawie roku bo wtedy zauważyłem zbyt częste wypalanie filtra. W sierpniu tego roku regenerowalem filtr DPF ale nic to nie pomogło. Zauważyłem bardzo dziwną rzecz a mianowicie w lecie filtr wypalał mi się co 50-70 km. Teraz jak jest zimno to filtr wypala mi się co ok 400 km. W poprzednią zimę było tak samo. Co może być przyczyną takiego wypalania ? Proszę pomóżcie.
--- Koniec cytatu ---

U mnie dokładnie to samo ale w i30stce, strasznie irytująca sprawa.


--- Cytat: "gulgulq" ---zmiana paliwa na zimowe( z mniejsza ilością biododatków)
--- Koniec cytatu ---

Z moich obserwacji również temperatura zewnętrzna a nie samo paliwo. W zeszłym roku we wrześniu robiąc trasę 700KM (tankowanie przed wyjazdem) i wyjeżdżając późnym popołudniem gdzie było ok 19 stopni wypalanie miałem po 60KM, stopniowo interwał się wydłużał do ok 240KM gdy wieczór/noc była dużo zimniejsza ok 8 stopni. Praktycznie wyłącznie autostrada i styl jazdy taki sam... Wypalanie co 70KM w lecie, w porównaniu z 400-500KM teraz zimą to jakiś kosmos i nienormalna rzecz jak dla mnie.

waszek_rmc:
Hmm, być może sprawność diesla przy niższych temperaturach zewnętrznych jest lepsza. Bo tak jak pisałem, fizycznie mam czystszy wydech oraz egr i czujnik ciśnienia doładowania

hyubi:
W moi i40 teraz też DPF wypala się co 400km, latem wypalał się co 100km.
Z tego co zauważyłem to że przy niższej temperaturze na zewnątrz DPF przy wypalaniu osiąga niższą temperaturę.
Na przykład latem przy 30C osiąga 650C a przy 0C osiąga 600C, jest to spowodowane na pewno przez chłodne powietrze które wychładza filtr.
Czyli warunki zimowe nie sprzyjają DPF-owi, bo im większa temperatura tym lepiej dla DPF-a, dlatego też filtry montowane są teraz za turbiną a nie jak wcześniej gdzieś pod podwoziem.
Na logikę filtr powinien wypalać się teraz częściej a latem rzadziej.
Doświadczonym mechanikiem nie jestem, ale moim zdaniem w tym samochodzie jest za mały intercooler i może to ma na ten efekt wpływ.
Intercooler powinien być o rozmiarze chłodnicy i powinien znajdować się przednią, a jest schowany z boku mały.  
Kupiłem 400 litrów paliwa zimowego na lato i zobaczę latem jak będzie z wypalaniem na zimowym paliwie.
Mam też i30 1.4 diesel z dwa razy większym przebiegiem, w i30 nie ma różnicy lato czy zima, filtr DPF wypala się zawsze co 400km.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej