Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
kacluk1987:
Dlatego w Uk jest ciekawie. Diagnosta nie moze odkrecic zadnej sruby na przegladzie. Jedynie wizualnie moze spradzic czy dpf jest czy nie.
Najsmieszniejsze sa fapy z francuzow gdzie np w 1.6hdi mozna go otworzyc bez ciecia.
Masz racje ze auto bez dpf minimalnie inaczej czuc z tylu. Ale wszystko zalezy od programu. Chyba ze ktos bedzie od razu krecil na 190koni czy ile sie da. Ostatnio ogladalem na yt vw caddy z 1.6tdi zrobiony na 170koni i 0 dymu. Ale sa auta ktore ciezko kupic z benzyna i ludzie skazani sa na diesla.
Gdyby ciemna masa ludzi sie zbuntowala jak w australii to moze cos w tym temacie by sie zaczelo zmieniac a tak chodzi o kase.
Alonzo_:
W i40 nic nie trzeba odkręcać. Latarka i widzisz połowę puchy dpfa. Zależy gdzie będzie cięty.
A co do zapachu - dobrze jak auto ma w dobrej kondycji układ wtryskowy.
Czasami jeszcze nie wali czarnym z rury a już czuć że spaliny gryzą. Bez czipsów. Baza.
Z dpfem tego nie ma.
[ Dodano: 2019-09-11, 11:24 ]
--- Cytat: "Nowy102" ---a możesz podpowiedzieć który czujnik mam wykręcić żeby to zapodać?
--- Koniec cytatu ---
To taka pucha na wydechu, na skosie gdy wydech idzie w dół z komory silnika pod podłogę. Przy ścianie grodziowej. Widac to za silnikiem od strony komory silnika.
Sebko:
Drodzy,
jest jakiś ratunek na dpf? na częste procesy wypalania oprócz usunięcia filtra?
Obecnie w mieście załącza się po około 50-70km, w trasie 200-300km.
Jest jakiś warsztat w mazowieckim, który wie jak naprawić, gdzie zajrzeć, co wymienić aby przywrócić sprawność i funkcję auta?
Do 100tkm wszystko było ok, później regeneracja dpf, jakiś czas spokój i za chwilę znowu problemy.
Będę wdzieczny za jakieś sugestie. Obecnie nikt nie ma pomysłu...
MD13:
Rozwiązania są tylko dwa.1 - usunięcie, 2 - mycie i ciągłe się z tym męczyć. Innych rozwiązań nie ma.
hyubi:
Sebko. Też mam podobny problem, filtr DPF w moim samochodzie wypala się co 100km. w trasie co 250km. przebieg mam 119tys.
Też zamierzam filtr wyprać, bo nie chcę męczyć silnika tymi częstymi wypalaniami.
Byłem w serwisie w celu zdiagnozowania dlaczego tak często się wypala, żeby w ciemno nie myć filtra, bo może się okazać że problem jest w czymś innym np. wtryski leją , egr stoi, turbina rzuca olejem, nie działa czujnik różnicy ciśnień lub temperatury spalin, czy może rurki różnicy ciśnień poprzytykane itd....
W serwisie wypalali mi filtr na postoju trzy razy, w DPFie przed wypalaniem było 9,5g. sadzy, po trzech wypalaniach wynik, w filtrze zostaje 6,0g. sadzy, czyli popiołu który nie da się wypalić, przy jeździe próbnej na odcinku 27km. przybyło 0.4g. sadzy.
Teraz po wypalaniu serwisowym DPF dwa razy wypalił mi się co 200km. wcześniej przy takiej samej jeździe było co 100km.
Tak czy inaczej filtr wypiorę, bo muszę się pozbyć 6.0g. popiołu który zajmuje miejsce do magazynowania sadzy.
Mam nadzieję że po wypraniu filtr będzie się wypalał co 350km. w jeździe miejskiej, a w trasie co 600-700km.
Jak problem zostanie, lub szybko powróci, to nic innego nie zostaje jak wybrać pierwszą opcję z dwóch co pisał MD13, czyli wyciąć DPFa i przestać męczyć częstymi wypalaniami silnik, jak i siebie samego.
Nawigacja
[#] Następna strona