Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
mariusz00-82:
No tak ale i odpowiednich obrotów też nie miał dopóki dojechałem do ekspresówk miałem dwa światła to temperatura była ponad 500°c dopiero jak wyjechałem i miałem 2000obr temperatura była ponad 600 °C .
waszek_rmc:
Obroty tutaj chyba nie maja nic na rzeczy, na postoju tez mi do 650 potrafił dobić. Gdzieś wyczytałem (wprawdzie o oplu), ze temperatura silnika musi. Tv innym 70 stopni. Choć ja nigdy nie zauważyłem aby dopalało mi przy mniej niż 89..
Alonzo_:
Z moich obserwacji potwierdzam kolegi info że obroty nie mają nic do rzeczy. Temperatura silnika tak ale czy te 89 st czy nie i ile nie powiem bo nie mierzę. W każdym razie wypalnie nie inicjuje mi sie przy nie rozgrzanym silniku.
Co do wypalanie a przebiegów pomiędzy:
Kiedy tego zacząłem pilnować i za każdym razem pozwalam aby proces sie sam zakończył zwiększają mi sie przebiegi pomiędzy dopalaniem.
W momencie "krytycznym" w punkcie tzw startu pilnowana tego, dopalanie ze 2 x mi pojawiło sie co sto kilkadziesiąt kilometrów, każdorazowe wypalenie do końca zwiększa mi okres do kolejnego wypalania o kilkadziesiąt kilometrów - ostatni wyniósł prawie 500km.
Co do samej jazdy - nie ukrywam, że to jakaś zlośliwość na która przestałem się irytować ale jak pisałem wczesniej dopalanie staruje nie wtedy kiedy "stwarzam" ku temu warunki tz jazda na autostradzie a wtedy kiedy kompletnie nie powinno mieć miejsca - miasto, podmiejskie ślimaczenie się w sznureczku 30-60 km/h - wtedy zmieniam styl jazdy - nie toczę sie na niskich obrotach ale jade utrzymując obroty w przedziale 2-2,5 tyś obr.
Tu prędkośc jazdy nie ma znaczenia natomiast wydaje mi się że istotne jest jednak utrzymywanie obrotów wyższych niż 1-1,5 tysiaca aby podczas wypalania lepiej przedmuchiwać układ wydechowy spalinami.
Jazda 2-2,5 tyś na 2-ce czy 3-ce nie jest męcząca bo auto nie wyje, w kabinie jest cicho.
Na razie ten schemat mimo wypalania w warunkach skrajnie odmiennych, jak i jazdy samej w sobie (więskzośc miasto i tereny podmiejskie i częste krótkie odcinki) niż zalecane wydłuża mi czas pomiędzy dopalaniem. To dało mi trochę "luzu" bo juz kombinowałem co zrobić z fantem - bo wypalanie co 100km wydawało się, że oznacza kaput dla filtra i konieczność wymiany/regeneracji.
Czy uda się te okresy jeszcze wydłużyć - zobaczymy. W każdym razie gdy sie pozwoli mu wypalić do końca to na razie cykl za cyklem "wstaje" z kolan.
djrexy:
Wracam z powrotem koledzy. Skonfigurowałem jak mi kolega @Alonzo_ napisał i wszystko śmiga jak trzeba. W miedzy czasie miałem wypalanie filtra i temp. skoczyła do około 650 stopni C. Przegoniłem autko na dwupasmówce około 12 mil i temp. spadła do 270 stopni. Zresetowałem licznik i zobaczę kiedy znowu nastąpi wypalanie, narazie przejechałem od ostaniego wypalania 300 mil i temp. utrzymuje się w granicał 250-280 stopni. Nie zapomnę się podzielić spostrzeżeniami.
Alonzo_:
Przyznam, że sądziłem że dopalanie występuje rzadziej na filtrze w dobrej kondycji.
Z tego co piszecie to dystanse kilkaset km są jednak raczej standardem (waszek_rmc - po regenercji np) a nie co kilka tyś km... :-/
Ja pochwaliłem i ostatni dystans wyniósł "zaledwie" 300km z hakiem :evil:
waszek_rmc a jak ze spalaniem u Ciebie po regeneracji?
Mój widze że więcej pali niż np rok temu.
Wcześniej kolega napisał, że po wycięciu spalanie mu zeszło o prawie 2 litry.
Jeśli u Ciebie też spadnie to koszt regeneracji/wycięcia zwraca się w paliwie po 15-20 tyś przebiegu czy nawet po 10 tyś jak prawie 2 litry by zbił.
Czyli tak czy siak regeneracja miałaby sens nie tylko ze względu na upierdliwość czestego wypalania ale i ekonomicznie bo się po przeciętnym rocznym dystansie zwraca.
Pomijając dyskusje "ekologiczne" (bo można by się zastanowić czy spalenie 200-400 litrów wiecej np na 20 tyś km to rzeczywiście taka prawdziwa ekologia) to wycięcie jest jednak IMO najsensowniejsze gdy się jeździ sporo wkoło komina.
Widze że standardowy "czas" wypalania to ok 20 km.
Piszcie proszę jeszcze jakie macie przebiegi w autach jak piszecie o wypalaniu - co ile się to odbywa. To da lepszy ogląd sytuacji.
Ja mam 77 tyś km, 5 latek własnie mija od zakupu nowego. Ale u mnie skrajnie niekorzystne dla filtra są warunki jazdy....niestety.
Nawigacja
[#] Następna strona