Autor Wątek: [Santa Fe CM] [Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona  (Przeczytany 63051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pgaz

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Październik 2014, 21:58:09 »
Z Tucsona bym zaryzykował bo mamy potwierdzenie od jednego kolegi ale nie widze ich na allegro, natomiast w SM  producentem tych zabawek jest KAMCO a w CM WOORY.

Więc napisałem do WOORY pytanie gdzie wsadzali ten silniczek, zobaczymy czy zaproszą do zakupu czy odpowiedzą :)

djmcg

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #31 dnia: 13 Październik 2014, 17:23:49 »
Ciekawe czy jakiś elektroniki by naprawił ten silniczek

spidigon

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #32 dnia: 14 Październik 2014, 09:02:14 »
Naprawić jest trudno, ale się da - tylko brak jest części. Jak pisałem wcześniej u mnie wytarte do końca były szczotki, pozostałe części nie były zużyte. Silnik jest mały, szczotki bardzo delikatne, ale przy dużej dozie cierpliwości można przełożyć z innego sprawnego.

brave

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Grudzień 2014, 16:09:13 »
witam odgrzeje temat. ale trochę z innej strony czy jest możliwe ze zatkała sie nagrzewnica i przez to słabo grzeje w aucie. bo mam dość nie typowe objawy po przestudiowaniu całego tematu. a mianowicie u mnie auto zagrzewa sie normalnie ale nawet jak jest na zegarze prawie 90st to z nadmuchu potrafi lecieć zimne powietrze (oczywiście nie zawsze czasami potrafi lecieć taki sobie średnie ale d... nie urywa a mam podkręcona na maxa 32 st. to chyba powinno być jak w  saunie) ale jak np trochę go przegonie (na wyższych obrotach) to zaczyna być cieplej i jak uspokoję jazdę to  przez jakiś czas jest znowu znośnie ale jak sie zatrzymam i postoje trochę w korku (obroty jałowe) to leci już zimne. a na zegarach dalej 90 st.
\
czy to może być zatkana nagrzewnica jak to zdiagnozować najlepiej?
a moze pompa wody jest słaba jak ja sprawdzić?
macie jakiś ciekawy pomysł a może coś innego :cry:

djmcg

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Grudzień 2014, 16:47:51 »
Hmm,
Obstawiam kila rzeczy jak masz climatronik to może silniczek sterujacy klapką sie popsuł i klapka się nie domyka która steruje zamykanie dopływu zimnego powietrza.
Taka sama sytuacja moze być tez np przy sterowaniu linką która się urwała lub jakiś plastik się urwał i w efekcie po przękręceniu na ciepłe powietrze klapa zostaława w pozycji pół otwartej(Kiedyś taki numer miałem w vw)
U ciebie może być też walnięty termostat ale jak trzyma 90 stopni to nagrzewnica może być zapchana. Jak np poprzedni właściciel zamias płynu lał wodę i kamien zatkał cienkie przewody do nagrzewnicy i nie ma wymiany płynu.
Kiedyś przerabiałem "wymianę " nagrzewnicy w Daewoo Koszmar niestety nie udało mi się jej wymienić w efekcie zalałem 3 razy wody z octem i sie wypłukało troche syfów co gorsza okazało się ze nowy termostat miał zły moment otwieranie jak jechałem to nie grzało tylko jak stałem w korku a na wskazówce nie szło zauważyć różnicy temperatury 10 stopni.

brave

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Grudzień 2014, 17:53:11 »
termostat wymieniłem jakieś 2 ty temu bo sie nie zagrzewał teraz sie zagrzewa ale w aucie szału nie mam tak to climatronik ale tak jak pisałem jak sie go przegoni wieksze obroty to tak jakby troche ruszy i leci ciepło ale jak sie zatrzymam to zaraz sie wychładza bo silnik po woli chodzi i obieg słabszy. najpredzej to nagrzewnica

djmcg

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #36 dnia: 31 Grudzień 2014, 11:57:43 »
No to powodzenia w wymianie...
Ja jednak odpuściłbym sobie wymiane a zalał ją octem w domieszcze 50/50 z gorącą wodą i tak zostawiasz na noc czynnośc najlepiej powtórzyć (potem smierdzi octem w aucie kilka dni /tygodni  lub zakupić specyfik odkamieniacz nie wiem tylko czy nie uszkodzi nagrzewnicy. :-?

brave

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #37 dnia: 05 Styczeń 2015, 13:39:57 »
kupiłem odkamieniacz (ale jeszcze nie użyłem) i tak się zastawaniem czy to przypadkiem nie jest obaw UPG :( bo wytwarza mi się ciśnienie w węzach i nagrzewnica może się zapowietrzać stad zimno w kabinie pyzatym jak zimny to potrafi  trochę nie równo chodzić zaraz po odpaleniu a potem ustaje.
czy to może być uszczelka? robił ktoś z forum UPG ? jakie to koszty mniej więcej?

pawel.st.kan

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #38 dnia: 23 Marzec 2015, 12:56:41 »
U mnie wystarczyło podmienić napęd mechanizmu kierującego powietrzem z prawej strony, silniczek pochodził ze szrotu od kia sorento 2003r. z klimatronikiem, łączny koszt naprawy 50zł

gientki

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Kwiecień 2015, 11:28:43 »
Cześć,

miałem dokładnie taki sam problem. Po przeczytaniu wszystkich postów i wskazówek na ten temat zdecydowałem się dobrać do silniczka klapki nagrzewnicy. Faktycznie nie działał. Wymieniłem go na silniczek z Santa Fe SM (koszt zakupu razem z przesyłką 30 zł) i klapka działa. Mam natomiast inny problem, którego nikt wcześniej nie opisał. Mianowicie klapka przy ustawieniu na 25 stopni wpuszcza na max ciepłe powietrze a przy ustawieniu na 24.5 otwiera się całkowicie i leci powietrze zimne.
Z lewej strony natomiast wszystko działa jak należy - klapka otwiera się tak aby dobrze wymieszać powietrze ciepłe z zimnym i osiągnąć ustawioną temp.
Czy wie ktoś co może być przyczyną? Może jednak silniczek z SM nie jest odpowiedni pomimo takich samych symboli? A może jest jakiś element elektroniczny uszkodzony?

[ Dodano: 2015-09-19, 16:59 ]
Cześć!!

Wreszcie zadziałało. Mój wniosek - nie wymieniajcie samych silniczków w klapkach na jakieś innego pochodzenia. Zgodnie z Waszymi wskazówkami użyłem 5 silniczków. Wszystkie miały podobne symbole tylko każdy pochodził z czegoś innego. Były to magnetowidy, Santa Fe SM i stare urządzenia kuchenne japońskie. Wszystkie działały dokładnie tak samo - albo otwierały maksymalnie przy ustawieniu 25 stopni i wyżej, albo całkowicie zamykały przy ustawieniu 24.5 stopnia i niżej. Przeszukałem amerykańskie fora i gdzieś dotarłem do wpisu tłumaczącego, że tam jest coś na wzór mikroprocesora, który odbiera sygnał od komputera i silnik działa prawie jak silnik krokowy. Dlatego nie może być zastosowany żaden inny, tylko oryginał. Oryginalne produkują dwie firmy (z tego co udało mi się dowiedzieć). Jedna nazywa się WOORY (symbol HCC D267-DC4AA). Klapki tej firmy Hyundai zastosował na rynku europejskim. Druga to DORMAN (nie pamiętam symbolu ale mają dobrą stronę internetową www.dormanproducts.com) i ta firma zaopatrzyła Santa Fe na rynek amerykański.
Nie wiem jak będzie funkcjonował DORMAN w autach w których było WOORY ale jeden ze sprzedawców w Stanach do którego dotarłem twierdzi, że wszystko działa. Koszt 44 USD + 10 USD za przesyłkę.
Ja ostatecznie znalazłem oryginał WOORY na Allegro, wpisując w wyszukiwarkę "klapka nagrzewnicy Hyundai Sonata". Okazuje się, że Sonata miała dokładnie te same klapki.

Oprócz tego, gdzieś wyczytałem, że przed odłączeniem przewodu od klapki trzeba ustawić na max i odłączyć akumulator. Nie prawda. Mamy tu do czynienia z wiązką 5-cio żyłową co gwarantuje nam, że komputer sam znajdzie sobie właściwe położenie klapki względem ustawionej temp. i nie trzeba go resetować ani "uczyć".

[ Dodano: 2015-09-19, 16:59 ]
Cześć!!

Wreszcie zadziałało. Mój wniosek - nie wymieniajcie samych silniczków w klapkach na jakieś innego pochodzenia. Zgodnie z Waszymi wskazówkami użyłem 5 silniczków. Wszystkie miały podobne symbole tylko każdy pochodził z czegoś innego. Były to magnetowidy, Santa Fe SM i stare urządzenia kuchenne japońskie. Wszystkie działały dokładnie tak samo - albo otwierały maksymalnie przy ustawieniu 25 stopni i wyżej, albo całkowicie zamykały przy ustawieniu 24.5 stopnia i niżej. Przeszukałem amerykańskie fora i gdzieś dotarłem do wpisu tłumaczącego, że tam jest coś na wzór mikroprocesora, który odbiera sygnał od komputera i silnik działa prawie jak silnik krokowy. Dlatego nie może być zastosowany żaden inny, tylko oryginał. Oryginalne produkują dwie firmy (z tego co udało mi się dowiedzieć). Jedna nazywa się WOORY (symbol HCC D267-DC4AA). Klapki tej firmy Hyundai zastosował na rynku europejskim. Druga to DORMAN (nie pamiętam symbolu ale mają dobrą stronę internetową www.dormanproducts.com) i ta firma zaopatrzyła Santa Fe na rynek amerykański.
Nie wiem jak będzie funkcjonował DORMAN w autach w których było WOORY ale jeden ze sprzedawców w Stanach do którego dotarłem twierdzi, że wszystko działa. Koszt 44 USD + 10 USD za przesyłkę.
Ja ostatecznie znalazłem oryginał WOORY na Allegro, wpisując w wyszukiwarkę "klapka nagrzewnicy Hyundai Sonata". Okazuje się, że Sonata miała dokładnie te same klapki.

Oprócz tego, gdzieś wyczytałem, że przed odłączeniem przewodu od klapki trzeba ustawić na max i odłączyć akumulator. Nie prawda. Mamy tu do czynienia z wiązką 5-cio żyłową co gwarantuje nam, że komputer sam znajdzie sobie właściwe położenie klapki względem ustawionej temp. i nie trzeba go resetować ani "uczyć".

Offline treboR

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Luty 2016, 19:39:56 »
Witam. Proszę Was o odpowiedź czy z kratek na środkowym słupku dmucha ciągle zimne powietrze. Mam takie coś i czy ustawię max ciepło czy zimno to jest bez zmian.

gientki

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Luty 2016, 21:28:12 »
Niestety coś jest nie tak. W środkowych wylotach powietrza powinno dmuchać powietrze o temp. takiej jaką ustawiłeś, a dokładnie o takiej żeby doprowadzić do temp. jaką ustawiłeś, czyli jeśli ustawiłeś cieplej niż na zewnątrz to powinno grzać, a jeśli chłodniej to powinno chłodzić. Musisz podać więcej szczegółów, żeby można było coś wstępnie zdiagnozować.

djmcg

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Luty 2016, 13:45:24 »
Witam
U mnie ponownie nie działa grzanie , rozebralem regulator i wyglada jak by padł silniczek


Chyba pojade do aso i powiem zeby to wymienili ciekawe ile originalny regulator oraz wymiana :/


gientki

  • Gość
[Santa Fe CM] Klimatyzacja-nie grzeje prawa strona
« Odpowiedź #44 dnia: 14 Luty 2016, 09:08:13 »
Osobiście polecam Ci sprawdzać allegro. Ja znalazłem oryginał za 80 zł. i wszystko działa.
Jeśli jednak zdecydujesz się na ASO, napisz proszę ile u nich kosztowało.