Autor Wątek: [Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?  (Przeczytany 51671 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« dnia: 16 Marzec 2013, 23:09:25 »
Witam.
Mam luz dość spory na tulei lewego wahacza. W zimie diagnosta powiedział, że spokojnie pojeżdżę jeszcze rok ale nie oszukujmy się - nie jeżdżę autem po bułki.
Komplet tulei, poduszek i sworzni na obie strony to ok 150zł + koszt wymiany.
Nowe wahacze ze wszystkimi tulejami (SAKURA czy coś takiego - ponoć wyższa to półka niż jakieś maxgeary lub quick parts) to około 120zł za sztukę. Wiadomo - kupię dwa. W takim wypadku chciałbym zdecydować się na samodzielną wymianę. Dwa wahacze do wymiany to nieduży kłopot - ewentualnie chyba tylko na łączeniu go z łącznikami drążka stabilizatora i sworzniami śrub. Pytanie do tych co robili wymianę samodzielnie - czy duży z tym kłopot ? Wiem że regeneracja i wymiana to co najmniej ze 100. Więc cena praktycznie ta sama a obecne wahacze już trochę mają. Tu pytanie drugie - oryginalne wahacze kosztują za sztukę ok 300zł. Trochę dużo - zwłaszcza, że auto nie jest nowe - ale czy lepiej zastępować obecne wysłużone wahacze i zastąpić je nowymi czy lepiej pozostać przy oryginałach ? Wiem, że to zamienniki nowe ale aluminiowe nie są więc... ???

orty, orty. tekla

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marzec 2013, 23:19:27 »
Sam chyba odpowiem sobie na pytanie - Chwila zastanowienia i jest już odpowiedź - jak przemyślałem to jeśli wahacz jest ok, nie pokrzywiony, nie spotkał się z usterką, pogięciem, nie gnije itd, itd to zostawić. Cześć najważniejsza - to dobrej marki tuleje a w tych zamiennikach to stosowane są same gó....na. Skoro komplet tulei jest droższy od samego wahacza :) Wolę zapłacić za wymianę dobrych tulei - dłużej to posłuży :) Pozdrawiam :)

orty cd. tekla

forestkorsze

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marzec 2013, 23:33:39 »
Jeżeli nie będzie problemu z odkręceniem śrub, to w dwie godzinki się obrobisz. To jest banalnie proste. Ja trzy dni temu wymieniałem łączniki stabilizatora i sworznie wahacza. Szybka robota :)

mcdrive

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marzec 2013, 00:12:10 »
na allegro sa wahacze po 99zł sztuka KOMPLETNE

ort. tekla

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marzec 2013, 01:03:50 »
Tak wiem. Tylko jak z jakością tego. Plusem jest to że wymienię to sam wtedy (kompletny wahacz) ale z drugiej strony tuleje czy wahacze mogą być jakości papieru toaletowego.
Fajnie wiedzieć że to proste w kwestii kompletnego wahacza. Wprasować tulei sam nie wprasuję ani nie wyprasuję sworzni z wahacza. Tu jest inaczej niż w J1. Sworznie nie są przykręcane do wahaczy tylko wprasowane i zabezpieczane pierścieniem w rodzaju segera.

[ Komentarz dodany przez: tekla: 2013-03-17, 23:12 ]
Cieszę się, że sam z siebie zacząłeś poprawnie pisać słowo "wahacz" :D

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marzec 2013, 01:54:56 »
Cytat: "Złośnik"
SAKURA czy coś takiego - ponoć wyższa to półka niż jakieś maxgeary lub quick parts

I tu się grubo mylisz. Ta sama półka.
Co do wymiany wahaczy to zależy w jakim są stanie i ile zamierzasz pojeździć. Osobiście wymienił bym całość i poszukał bym czegoś dobrego (CTR).

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Marzec 2013, 02:05:40 »
Wiem wiem kolego. Sam siebie poprawiłem w kolejnym poście :)
Tak naprawdę - blacha jest blacha - tu musi pasować bo inaczej każdy zamiennik jest spisany na stratę - za tą cenę co widać można łatwo określić jakiego rodzaju dostaje się tuleje i sworznie zamontowane. Za 100zł to coś w jakości i wytrzymałości kartonu papieru. CTR jest za ok. 200zł. Jeszcze sprawdzę dokładnie koszty wymiany tulei. Jeśli będzie to zbliżone to wezmę te CTRy. Nowe kompletne raczej odpadają - chyba że auto by miało z 5-6 lat.
A jeżdżę sporo.
Ostatnie tuleje wymieniałem ok. 2 lat temu. Półka chyba najniższa i to bez sworzni.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Marzec 2013, 15:48:00 »
Ja na wahaczach Sakury jeżdżę ponad rok, a może dwa.

Cytat: "Zbyszek"
I tu się grubo mylisz. Ta sama półka.

Zbyszku i tu Ty się mylisz. Sakura owszem jest niską półką ale nie w przypadku części metalowo- gumowych do Hyundaia czy KIA.
Jakieś 95% Sakury do tych aut to części OE z zeszlifowanymi numerami.
Jeśli chodzi o układy hamulcowe, czy zawieszenia typu łączniki stabilizatora to rzeczywiście nic dobrego, ale w przypadku tuleji met-gum czy wahaczy to zawsze trafiałem na orginał.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Marzec 2013, 22:42:06 »
O kurcze. To widzisz. Tylko czy ta cena czasem nie powinna zniechęcać ? 100zł za kompletny nowy wahacz z tulejami ?

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Marzec 2013, 09:16:29 »
Cytat: "Złośnik"
100zł za kompletny nowy wahacz z tulejami ?

Mniej więcej tyle płaciłem.
Sprężyny na tył kupiłem kilka lat temu w Inter Carsie za 50 zł kpl - OE z hologramami Hyundai  :mrgreen: Jakąś wyprzedaż mieli czy coś innego.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Marzec 2013, 12:25:58 »
Czyli warto zaryzykować i wziąć tą sakurę ? jak jeździsz kolego BartBartez ? Spokojna jazda do kościoła czy tryb normalny i po jakich drogach ?

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Marzec 2013, 14:12:06 »
Spokojna jazda w okolicach czerwonego pola  ;-)
Po polskich dziurawych drogach.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Marzec 2013, 15:02:02 »
To wezmę :) Zobaczymy ile to wytrzyma w okolicach czerwonego pola na naszych dziurawych polnych drogach :)

Miejmy nadzieję, że nie będę musiał ostro walczyć przy sworzniu :(

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Marzec 2013, 20:20:52 »
Witam. No i nastał ten moment kiedy pada pytanie - czy się nie narobię a to i tak nic nie da. Po pierwsze. Czy łatwo odkręcić sworzeń ? Kluczem nasadowym dostanę się tam ? jest na tyle miejsca między manszetą przegubu a nakrętką sworznia ? Zapewne wybić go nie będzie łatwo i lekko się nii podda więc albo wybijak albo odrazu na zdjętych kołach odkręcenie mocowania amortyzatora do zwrotnicy (dwie śruby) i tu pytanie czy w tym momencie na zdjętym kole - amor nie wystrzeli mi w dół ? Jest już luźny ? Bo w sumie to jest jego maksymalne położenie i rozprężenie sprężyny ? czy śruby uda się odkręcić na zdjętym kole i luźnej kolumnie ? Poz zdjęciu tych śrub i odkręceniu końcówki i jej wybiciu zwrotnica jest na tyle luźna że można wyjąć przegub i demontować resztę wahacza i już ze zwrotnicą poza autem walczyć ze sworzniem albo wcześniej wybijak - tylko pytanie - nie wybiję tego napewno na zdjętym kole ? Czy jednak ? Całe zawieszenie jest luźne bez obciążenia czyli na podniesionym aucie więc może jednak ?

I jeszcze pytanko jedno. Wie ktoś jaka jest nakrętka na sworzniu ? 19 ? 17 ?

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Marzec 2013, 22:22:54 »
Cytat: "Złośnik"
Czy łatwo odkręcić sworzeń ?


Zależy od narzędzi. Palnik (mały na butan, plus WD40) może okazać się niezbędny. Na pewno niezbędnym będzie duży młotek.

Cytat: "Złośnik"
jest na tyle miejsca między manszetą przegubu a nakrętką sworznia ?


I tak, i nie. Zdejmij przegub, będziesz miał o wiele lepszy dostęp (choć sworzen bez obciążenia moze zacząć się kręcić..
Przy odrobinie perswazji dasz radę wyjąć przegub bez rozpinania końcówek drążków kierowniczych


Cytat: "Złośnik"
amor nie wystrzeli mi w dół


Nie, trzyma go mała nakrętka na samej górze (a cały komplet wisi na trzech większych).

Amor trochę opadnie, ale porównywalnie do obnizania się koła podczas podnoszenia auta podnosnikiem.


Cytat: "Złośnik"
czy śruby uda się odkręcić na zdjętym kole i luźnej kolumnie


Kolega z dużym łomem podważający wahacz o huba powinien rozwiązać problem.

Cytat: "Złośnik"
Wie ktoś jaka jest nakrętka na sworzniu ? 19 ? 17


Powinieneś miec komplet narzędzi..  U mnie to chyba była 17



Nieocenionym żródłem wiedzy będzie youtube. To co chcesz zrobić jest nieskomplikowane.

Szukaj np ball joint removal, stubborn ball joint, wishbone bush replacement, wheel hub bearing removal, track rod end replacement  itp. Mniejsza już o język w jakim gadają - obejrzyj sobie filmiki w HD, od razu zobaczysz, ze to w sumie całkiem proste.

Koniecznie kup sobie karmelizator do cukru na propan. Bardzo, BARDZO ułatwia garażowe naprawy.