Autor Wątek: [Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?  (Przeczytany 45816 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #60 dnia: 03 Kwiecień 2013, 01:25:22 »
No jest bardzo wesolutko :( Dzisiaj miałem nadzieję na sukces a tu zonk - wszystko poszło pięknie i na koniec cholerna śruba tulei wahacza zapiekła się - a dokładniej to zablokowała się w tulei tak, ze kręci się w niej a wyleźć nie chce. Wykręciła się z gwintu więc nie została ale siedzi w tulei metalowej i się obraca iz a chiny nie chce wyjść :( Masakra :(
Muszę jutro ją szlifierką wyciąć ale zanim to zrobię - trzeba nowe śruby niestety :(

I tu mam problem mały. Według katalogu do mojego auta to są: 54560-29010.
Na allegro widzę ofertę i srubę ale o numerze: 55117-17000



Zmierzyłem i jest na klucz 17. Długość "goła" śruby - bez gwintu to około 63mm. Ta na allegro ma jakieś 94mm czyli 3cm gwintu - możliwe ? I najważniejsza sprawa - czy to średnica 12 ? Niewiem :(

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #61 dnia: 03 Kwiecień 2013, 01:40:03 »
Oh.. to byl booool!
Pamietam, ze u mnie 4 tuleje sa schowane (z tylu) w takiej cholernej oslonie. (takie dlugie ceowniki do ustawiania geometrii z tylu). Ani tego podciac, ani ukrecic. Cudowalem z palnikiem, zuzylem kilkanascie tarczek do dremela, walilem mlotkiem (sprezynowala, bo przeciez okryta guma..), krecilem kluczami na przedluzce, klalem, modlilem sie i przeklinalem..

Sruby do geometrii byly drogie - ta nie wyglada na zbyt skomplikowana..

Ogolnie - nie zazdroszcze.

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #62 dnia: 03 Kwiecień 2013, 02:01:54 »
Cytat: "Złośnik"
Zmierzyłem i jest na klucz 17. Długość "goła" śruby - bez gwintu to około 63mm. Ta na allegro ma jakieś 94mm czyli 3cm gwintu - możliwe ? I najważniejsza sprawa - czy to średnica 12 ? Niewiem :(


W załączeniu link do strony z normą na śruby:
http://eurobolt.com.pl/32,din-931--din-601--pn-82101--iso-4014--en-24014--sruby-szesciokatne.html

Prawdopodobnie jest to śruba M10 pod klucz 17, długość gwintu 26 mm.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #63 dnia: 03 Kwiecień 2013, 02:14:36 »
1) Właśnie kolego są to cholernie nietypowe śruby z łbem stożkowym i gwintem drobnozwojowym.
2) Nawet jeśli to pal licho długość gwinu - zawsze mogę przyciąć. Ale średnica ważna jest :(

Różnica zasadnicza między obiema śrubami na allegro jest taka, ze mają one różne średnice.
Jedna ma wymiary:

długość:94
średnica:12
na klucz:17

Druga:

długość:85
średnica:15
na klucz:17

Na fox-rzeszów gdy wpisuję numer katalogowy części do mojego auta: 54560-2910 - mają też odnośnik do zamiennika: 09100A12035-000

Po zwertowaniu wychodzi na to, że ta śruba to: M12X1.25X88 z wahacza tico, matiz.
Dobre jest to, że przedewszystkim nie kosztuje 15zł/szt tylko 4zł/szt.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #64 dnia: 04 Kwiecień 2013, 01:00:35 »
Kolego Hants. Prosta śruba prosto wkręcana - warunkiem udanej operacji odkręcenia to to aby śruba wyszła z gwintu ramy pomocniczej do której jest wkręcana - tak aby tuleja była pół-wolna i się ruszała już. Teraz - skoro i tak wymieniam wahacz - mając nowe śruby - tnę śrubę od strony końcówki ucha wahacza - kwestia- czy dostanę się tam zwykłą tarczą na tyle głęboko aby przeciąć całą śrubę ?

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #65 dnia: 04 Kwiecień 2013, 09:30:25 »
Złośnik załącz foto: ja mam niezłą wyobraznię, ale opisanego wyzej przypadku - po prostu nie widzę.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #66 dnia: 04 Kwiecień 2013, 20:21:26 »
Tuleja z lewej:


Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #67 dnia: 05 Kwiecień 2013, 00:21:18 »
A dlczego chcesz ciac cos, do czego masz w miare sensowny dostep? Rozgrzej wbudowana nakretke, opukaj z obu stron, zalej WD do srodka tulejki i walcz kluczem z przedluzka. Jezeli obetniesz srubie leb, to w tym wypadku narobisz sobie tylko bigosu.

Jezeli masz problemy z dostepem, a wymieniasz caly wahacz na nowy, to go po prostu utnij tuz przy mocowaniu i uwazaj na to zewnetrzne 'korytko; w ktorym ta koncowka ze sworzniem siedzi - jej pogiecie lub naciecie moze byc problematyczne...

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #68 dnia: 05 Kwiecień 2013, 00:34:36 »
Kolego. Pokolei. Ta śruba została odkręcona. Cały gwint wyszedł, ale tyleja była zapieczona na śrubie i samo wykręcanie - póki gwint na śrubie wykręcał się z gwintu w ramie to działalo to jako prasa i ta część śruby wyszła z tulei a teraz gdy gwint wyszedł już z ramy to śruba obraca się w tulei i nie chce wyjść, ani się wkręcić spowrotem. Jakby zaklinowała się w tulei, tzn kręci się ale nie wychodzi. Tak czy inaczej całość trzyma się tylko na tym jednym uchu przez które jest przewleczona śruba. Jeśli obetnę ją przy samym uchu od zewnątrz lub wewnątrz to uwolniona tuleja z uchem wahacza wyleci z gniazda w ramie. Rozumiesz już ???
Grzanie - walenie młotem nic nie daje - śruba zachowuje się tak jakby przeskakiwała na gwincie w tulei i można ją palcami obracać. Bałem się że się ukręciła i nei daj boże została z gwintem wkręconym - ale nie wylazła cała bo ciągnąć wahacz w dół to z jednej strony tuleja wyłazi ale blokuje ją przewleczona przez ucho i tuleję śruba.

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #69 dnia: 05 Kwiecień 2013, 01:11:40 »
Dobrze wiec - dlaczego nie zaczniesz wkrecac identycznej sruby od drugiej strony, zeby wypchnac te stara?

Jezeli upierasz sie przy cieciu - to jesli masz jakis luz - podwaz sworzen z prawej strony-dopychajac go jak najbardziej w lewo, obetnij leb srubie, zeszlifuj pozostajacy kawalek sruby na rowno z 'korytkiem'- wbij go ten mm, czy dwa spowrotem i wyszarp wystajacy kawalek. W ostatecznosci rozewrzyj nieco 'kolyske'

A tak na przyszlosc - stare sruby odkrecamy pol obrotu i dokrecamy cwierc - i 'tak w te abarotnyje'.

Jezeli jestes juz naprawde wsciekly - to po prostu utnij sworzen w kolysce na X. Posmierdzi troche guma, poklniesz sobie dowoli i sie odprezysz :-)
Kat X dobierz tak, zeby wszedl jak najglebiej.


PS w tulei nie ma gwintu... Sruba zardzewiala w tulejce, a ta odczepila sie od gumy.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #70 dnia: 05 Kwiecień 2013, 21:49:56 »
Kolego. Wyobraź sobie śrubę wkręconą w ścianę. Jak chcesz z drugiej strony wkręcić inną śrubę ? W co ? Nie ma otworu na wylot. Ja się nie upieram - to konieczność. Śruba przechodzi przez ucho gniazda, tuleję i wchodzi w otwór z gwintem który nie jest przelotowy.

Druga sprawa - ja wiem jak wygląda śruba przyrdzewiała, przypieczona do tulei która obraca się w gumie - ta się nie obraca w gumie. Śruba wychodziła spokojnie, nie przejmowałem się że ciężko - w końcu to 1) wahacz a 2) jeśli zapieczona to i kręci się z oporem. Już kilka razy walczyłem ze śrubami w tulejach kręcących się w gumie. - np. tylna belka. Ale tam otwór jest na wylot, tniesz śrubą - zwłaszcza że belka byłą do wywalenia i spokój. Tu musiałbym ciąć kołyskę jeszcze.

Tu zdjęcie jak to wygląda:


Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #71 dnia: 06 Kwiecień 2013, 04:06:24 »
Skoro sie rusza w tulei i jest wykrecona z gwitnu-to w czym problem?

Podwaz ja za leb jakims widelcem i jednoczesnie podygaj wahacz.

[ Dodano: 2013-04-06, 03:08 ]
PS Ze zdjecia wynika, ze nie jest wykrecona z gwintu. Nie urwales go przypadkiem?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #72 dnia: 06 Kwiecień 2013, 09:37:58 »
Kolego - to jest zdjęcie poglądowe - tak wygląda całkiem wkręcona. Chciałem tu pokazać że nie ma otworu na przestrzał jak widzisz. A obecnie wykręcona jest. Ruszałem, szarpałem wahaczem, pod śrubę wsadzałem i widełki i przecinak i podważałem, nic a nic nie daje. Wezmę jeszcze dzisiaj zanim będę jechał tarczą i przecinakiem od strony łba śruby pobiję młotkiem. Może się uda. Cięcie mi nie wsmak ale też nie chcę wszystkiego pokancerować.

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #73 dnia: 06 Kwiecień 2013, 10:11:11 »
Obetnij wahacz jak najbliżej przy kolysce i spróbuj zakręcić 180 stopni pozostałoscią. Ewentualnie jedno głębokie cięcie na ukos.

Dyskutujemy o tym już trzeci dzień, a to robota na maksymalnie godzinę. Zjedz sniadanie z dużą iloscia węglowodanów, to będziesz miał krzepę  ;-)

(albo poproś jakiegos faceta,  zeby Ci to wyciągnął -   :mrgreen:  :lol:  :mrgreen:  :-D  :lol:  :mrgreen:  :-D   )

 ;-)  Uszy do góry - to nic trudnego.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #74 dnia: 06 Kwiecień 2013, 11:17:53 »
To co że trzeci. Ja wierzę, że jak zapytam 5 razy więcej to inni może nei będą pytać tylko cała historia ich szybciej doprowadzi do sukcesu.