Autor Wątek: [Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?  (Przeczytany 45815 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Marzec 2013, 14:34:16 »
Mam jeszcze pytanie co do łączników drążka stabilizatora - gdyż może się okazać, że biedak się nie odkręci (duże prawdopodobieństwo) i trzeba się zaopatrzyć w dwa bo tamte pójdą pod flexa.
Jakiej firmy najlepiej ? Co polecicie ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Marzec 2013, 17:00:59 »
Cytat: "Złośnik"
Jakiej firmy najlepiej ? Co polecicie ?


Popieramy dobrych polskich producentów  http://www.ramech.pl/katalog.php?groupId=11&P

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Marzec 2013, 18:35:15 »
Fajnie ale wezmę chyba jednak Kagera lub Oryginał za 50zł za szt. :) Bo znalazłem oryginał w dobrej cenie. A to dlatego też, że nie mam czasu czekać na pocztę polską to raz a dwa - nie mam do nich kompletnie zaufania. 5 razy zgubili paczkę, 3 razy przyszła po 2 tygodniach i 2 razy priorytet przyszedł po miesiącu. Także wystarczy.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Marzec 2013, 20:11:55 »
Bierz oryginał jak znalazłeś w dobrej cenie. Kager to brand dedykowany Foty. Jeśli w środku będzie coś porządnego to tak a jeśli chińczyk to nie rób krzywdy samochodowi.

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Marzec 2013, 21:14:05 »
Czy marki Bluepoint i First Line są w Polsce dostępne? Filtry kupuję bluepointa (robione w Polsce), sworznie ostatnio kupiłem First Line i nie mam zastrzeżeń.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Marzec 2013, 22:03:54 »
Nie. Pierwsze słyszę. Szukając w necie widać strony UK.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #51 dnia: 27 Marzec 2013, 08:54:08 »
O Bluepoint słyszałem. jakiś dostawca chciał mi to sprzedawać. Firma działa na zasadzie Ruville - są pakowaczem, a nie producentem. Podobno dobre części ale nie próbowałem  ;-)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #52 dnia: 27 Marzec 2013, 09:05:59 »
Znalazłem oryginał za niecałe 3 dyszki. Jeszcze lepiej więc nawet nie ma co się zastanawiać. Z Waszego doświadczenia - da się to cholerstwo odkręcić czy raczej diax w pobliżu musi być ?

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #53 dnia: 27 Marzec 2013, 09:08:16 »
Czasami się udaje, ale zazwyczaj szkoda czasu.

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #54 dnia: 28 Marzec 2013, 18:08:41 »
Złośnik,  i jak dałeś radę wszystko zdemontować?

Gdy wycinałem dziś kawałek progu w fieście (oblała przegląd na małej dziurce-nic więcej..), to sobie pomysłałem, że tam  gdzieś, daleko, 1500 mil ode mnie jakiś nieszczęsnik wali młotkiem po sworzniach  ;-)

Nie ma lekko.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #55 dnia: 28 Marzec 2013, 21:24:16 »
Już nie młotkiem hehehehe - mam 10kg młot :)
Czekam na ten wybijak - widelec i nowe łączniki i zacznę prace w weekend :) Cóż - święta - nie święta - trzeba robić robić robić.
Myślę że 10kg młoteczek mi wystarczy już w sumie. Dzisiaj pomierzyć miałem ile mam miejsca w nadkolu bo chcę wziąć te śruby od łączników na nasadką 14 na przedłużce i za kolumną mc persona dołączyć grzechotę z przedłużką i spróbować odkrętać ale już ciemno :)

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #56 dnia: 28 Marzec 2013, 23:38:04 »
Cytat: "Złośnik"
mam 10kg młot :)


Przegiąłeś troszeczkę... Siła to jest masa razy przyspieszenie - 2 kg młotek by wystarczył. Taką dychą to nie wiem jak Ty się chcesz rozpędzić w nadkolu: skończy sie na poobijanym lakierze (i dumie)

Cytat: "Złośnik"
Dzisiaj pomierzyć miałem ile mam miejsca w nadkolu bo chcę wziąć te śruby od łączników na nasadką 14 na przedłużce i za kolumną mc persona dołączyć grzechotę z przedłużką i spróbować odkrętać ale już ciemno :)


Zrób fotkę. Uprościłoby to mi bardzo komunikację, gdyż  ja już nie pamiętam swojej Lantry...

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #57 dnia: 29 Marzec 2013, 16:29:12 »
Masz tarczę i prosto do góry kolumna mc persona. Patrzysz na tarczę i tam za nią z lewej strony jest łącznik. Dostać do jego śrub można się tylko kluczem nasadkowym z grzechotką. Ale zakładając nasadkę trzeba przedłużkę ze 20cm i dopiero grzechotka. Żeby ominąć kolumnę i w wolnej części nadkola pracować kluczem. Zwykły klucz płaski jest na nic - tylko objedzie się nakrętkę.

Hants

  • Gość
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #58 dnia: 29 Marzec 2013, 18:39:34 »
Złośnik - a co tarcza tam jeszcze robi? Sciągnij ją. Podwies zacisk hamulca do spręzyny (przewody nie lubią być rozciągane) i od razu będziesz miał duzo więcej miejsca na przedłużki, klucze i młotek.

Personalnie nie jestem (już) fanem kluczy płaskich. W nasadkach - też jestem wybredny - muszą mieć sześciokąt w środku, a nie 12-kątową koronkę.

Przed odkręcaniem starych nakrętek - podgrzej je palniczkiem, a srubę - schłodz WD40 - lub lepiej: usuwaczem rdzy firmy Wurth.

Z cięciem szlifierką wyjątkowo upartych 'zestawów' też uważaj - jesli nie utniesz ich blisko otworu - to zostaniesz z pięknie zgrzaną 'srubonakrętką', której nie odkręcisz już chyba niczym.

Dremel multi i mały frez do metalu na wiertarkę też się bardzo przydają.

Dasz radę: Koreańczyk to skręcał - Polak da radę odkrecić.

A w przyszłosci - zamiast na piwo, odkładaj na mały kompresor i zestaw kluczy udarowych. Zupełnie inna jakość pracy: problemy, na które tracisz godziny recznie/młotkiem/palnikiem - rozwiazesz w ciągu kilku minut.

Samo sciąganie koła to u mnie teraz 1.5 minuty (włącznie z podnoszeniem auta).

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Wymiana czy regeneracja wahaczy?
« Odpowiedź #59 dnia: 29 Marzec 2013, 18:46:13 »
Tarcza jest non-captive - więc sobie jej nie ściągnę :)

A co do cięcia. Tnę by zniszczyć :)