Autor Wątek: [Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy  (Przeczytany 36256 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marcuspl6

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« dnia: 16 Marzec 2013, 13:09:16 »
witam posiadam Santa Fe od 5 lat
pojawił się problem z odpalaniem w zimie
rozmawiałem z kilkoma mechanikami i wszystko wskazuje na to, że puszcza zawór przelewowy i gubi ciśnienie podczas zapłonu
paliwo wraca do zbiornika

pytanie, czy jest problem w wymontowaniem pompowtrysku?
ktoś mógł to opisać krok po kroku żeby nic nie uszkodzić


orty. tekla

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marzec 2013, 16:13:21 »
W sf nie ma pompowtryskow jak w vw. Tu jest uklad common rail. Czyli pompka wstepna na zbiorniku poprzez filtr paliwa daje ON do pompy wysokiego cisnienia z ktorej poprzez listwe rozdzielane jest paliwo do wtryskiwaczy. Zawory przelewowe z tego co sie orientuje sa na wtryskiwaczach. Najpierw podjedz do warsztatu specjalizujacego sie w dieslach to Ci je sprawdza za jakies grosze czy nie leja.

swinger

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Marzec 2013, 22:02:43 »
Wtrysk łatwo wymontować .
zdemontować chłodnicę powietrza oraz plastikową obudowę góry silnika  będzie widać wtryski ,rozpiąć kostki cewek wtrysków oraz przewody przelewowe (delikatnie bo lubi pęknąć trójnik plastikowy)
Wyjąć cztery zaślepki z dekla klawiatury są to takie motylki które się przekręca i wyciąga do góry (jak się przyjrzysz nim zobaczysz na nich opis w którą stronę trzeba przekręcić)pod , po wyjęciu zaślepek zobaczysz śruby na torx T-45 ,odkręcamy je i delikatnie podnosimy do góry a następnie przesuwamy w tył razem z dociskiem wtrysku.
Delikatnie przekręcamy w prawo i lewo wtryskiem i wyciągamy do góry zwracając uwagę na podkładkę miedzianą co by nie wpadła na klawiaturę .

Offline zkit

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Marzec 2013, 18:16:16 »
U mnie też zaczął się problem z odpalaniem. Zapalał za trzecim lub czwartym razem i chwilowo utrzymywał bardzo niskie obroty, które początkowo falowały. Sprawdziłem świece żarowe i jedna była uszkodzona. Wymieniłem ją i pali bez zarzutu.
Zdziwiło mnie, że jedna świeca dawała takie objawy, ale problem zniknął. Pali za każdym razem i równo pracuje.

elpaso

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Październik 2013, 19:59:01 »
kręcę i ciągnę do góry te zaślepki [motylki], jest luz na nich ale za chiny nie chcą wyjść do góry
poproszę o podpowiedź, bo nie chcę tego urwać ....
i tak się zastanawiam czy jak udałoby mi się zdemontować jeden przelewający wtrysk to po oddaniu go do regeneracji mogę zamontować go i wszystko powinno śmigać??

Offline Dareq36

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 38
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Październik 2013, 08:06:34 »
Witam. Odnośnie regeneracji jednego wtryskiwacza; powino być wszystko ok. Tak zrobiłem w samochodzie córki ..i jak do tej pory wszystko jest ok. Co prawda fachowcy mówią że powinno sie regenerować wszystkie ..ale chyba jest to bardziej chwyt "na kase".
Pozdro.

elpaso

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Październik 2013, 18:51:59 »
na środę jestem umówiony do magika od "dizli"... jeden wtrysk w zależności co będzie trzeba zrobić od 250 do 450 i uszczelnienie pompy bo poci się od spodu 350....

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Październik 2013, 06:35:34 »
Cytat: "elpaso"
uszczelnienie pompy bo poci się od spodu 350....


Właśnie jestem po regeneracji pompy CR, okazało się że nie mam w Santku jak większość pompy Bosch tylko jakiś koreański badziew - piszę celowo badziew bo zestawów naprawczych nawet w serwisie Hyundaia nie posiadają, na szczęście pompa trafiła do dobrego magika i poruszył swoje kontakty no i naprawił, u mnie poza poceniem się wyszło jeszcze planowanie głowiczek - pokrzywione oraz wymiana zaworków, w sumie dobrze że wyszedł ten podciek paliwa bo praktycznie dla pompy to było ostatnie tchnienie, lada moment czekało by mnie holowanie.
Sama regeneracja pompy kosztowała mnie 550zł netto, na szczęście obyło się bez faktury w tym mam 12 miesięcy gwarancji na pompę.

felkner

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Październik 2013, 06:48:21 »

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Październik 2013, 07:53:11 »
Dziękuję koledze za cenne informację ale nie wiem czy kolega zauważył ale napisałem że nie posiadam pompy Bosch - niestety ,  do tej nie bosch-owskiej pompy zestawy Bosch nie pasują, ma troszkę inną budowę,  nie rozbierałem jej, bo nie mam warunków/narzędzi więc polegam na zdaniu profesjonalistów, jak dotąd mnie nie zawiedli - przynajmniej w tej dziedzinie
Pompiarz stwierdził że taką pompę robił ostatnio jakieś 1,5-2 lata temu i jest bardzo rzadka w koreańczykach z europejskiego rynku


Co do stosowania oleju 2T - stosuję od jakiegoś czasu, ale miejmy świadomość że ten olej cudów nie zrobi jeśli auto ma 10 lat - nie zregeneruje "zużytych" elementów, trzeba mieć tylko nadzieję że przedłuży ich żywotność

elpaso

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Październik 2013, 13:53:59 »
wreszcie koniec problemów... dzisiaj rano, ledwo co przekręciłem kluczyk i już odpalił :]:]
reasumując wymieniłem aku [mogłem ale nie musiałem], świece [nie musiałem, niestety] no i regeneracja jednego wtrysku i uszczelnienie pompy i jest baja!!!

krzysiek_tk

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Październik 2013, 08:15:07 »
Witam. Jakie koszty jeśli można wiedzieć?

elpaso

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Październik 2013, 08:18:53 »
aku kupilem Boscha 440pln
świece Denso 4x85pln
regeneracja wtrysku 300pln
uszczelnienie pompy 350pln

Michał_88

  • Gość
[Santa Fe SM] Common rail?
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Marzec 2015, 18:25:09 »
Witam, może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie czy 2.0 crdi jest zasilany listwa typu Common Rail czy może jest tam tylko stara dobra pompa rotacyjna ? silnik 113 km :) czytałem jakąś dyskusje na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:) dziękuje i pozdrawiam

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Marzec 2015, 20:10:06 »
Siemasz Kolego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
a w naszych motorkach jest i pompa rotacyjna, trzy sekcyjna i listwa wtryskowa:)