Forum > Accent
Zapach benzyny w kabinie - uszkodzony EVAP?
Vex:
Nie zwrocilem uwagi, swoja droga pomyslowe rozwiazanie.
Hants:
--- Cytat: "bobi17" --- czy może to być powiązane ze świeceniem się lampki "check engine"?
--- Koniec cytatu ---
Moze i to calkiem powaznie. Gumowe przewody paliwowe parcieja.. Gwatowny spadek cisnienia w ukladzie (jesli masz wtrysk). Przejrzyj sobie dokladnie silnik - pewnie znajdziesz cos nienormalnego. Obstawialbym lacznik elastyczny wydechu - dziury moga oklamywac sonde lambda, a to na bank zapala 'check engine'
Vex:
Lacznik elastyczny wydechu dostarczal by mniej wygluszony dzwiek co jest odrazu odwczuwalne dla ucha.
bobi17:
Dzięki za zainteresowanie i sugestie. Jeśli poznam przyczynę problemu - dam znać.
Pozdrawiam serdecznie.
e-gen:
Sprawdź system recyrkulacji par paliwa tzw. EVAP --> na hmaservice.com znajdzie schematy;
w każdym razie za lewym tylnym kołem znajduje sią plastikowy, prostokątny pojemnik o pojemności ok. 2 L do którego trafiają opary/skroplone paliwo tzw. EVAP canister.
Oczywiście paliwo które trafia do EVAP canister nie jest tam magazynowane na stałe lecz trafia do zbiornika paliwa.
Ważnymi elementami układu jest:
- zawór PCV
- elektrozawór PCSV (Purge Control Solenoid Valve), który powinien mieć rezystencje na poziomie 26 Ohm
- drożność układu podciśnieniowego (wszelkie dziurki w kolektorze dolotowym należy sprawdzić pod kątem drożności ;) )
Problemy z EVAP powodują problemy z zapalaniem, obrotami biegu jałowego, zamuleniem przy wkręcaniu się na obroty. Bardzo ważny układ ale niedoceniany :idea:
Nawigacja
[#] Następna strona