Autor Wątek: [Getz] świece żarowe  (Przeczytany 9730 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kiboo

  • Gość
świece żarowe
« dnia: 13 Marzec 2009, 09:58:25 »
Witam
To jest mój pierwszy diesel :-(
Dzisiaj rano przy odpalaniu dłużej niz zawsze ( taka sama temp. otoczenia lub zbliżona) nagrzewały się swiece żarowe .Gdy juz odpalił to jakby jeden gar nie palił(Gatzek nie miał ochoty i siły na jazdę :-/ ) . Po paru minutach jazdy było już dobrze (paliły wszystkie )
po godzinie postoju ta sama sytuacja .
Czy tylko wymiana świec. :roll:
Dzięki za podpowiedź
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 22:04:56 przez Brt »

marekityle

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Marzec 2009, 15:59:54 »
Moim zdaniem przy takiej pogodzie nawet jak któraś świeca żarowa jest padnięta to najpóźniej po parunastu sekundach pracy silnik powinien chodzić normalnie, osobiście zdarza mi się jeździć Dieslem, który nigdy nie miał świec żarowych – konstrukcyjnie niemożliwe do założenia a świeca płomieniowa padła jakieś 10 lat temu i jak temperatura jest powyżej zera to nie ma problemów z uruchomieniem sprawnego silniczka :mrgreen: (jak jest mróz to wystarcza na godzinkę podłączyć prostownik) jak chwyci na jeden tłok to zawsze po paru sekundach chwytają pozostałe dwa (tak samo jak w getzie diesel na trzech tłokach)

klodek

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Marzec 2009, 16:15:50 »
może to świece albo kable albo złe paliwo... najlepiej by się wypowiedzieli koledzy z silnikami diesela.

wlad

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Marzec 2009, 17:00:58 »
Cytat: "kiboo"
po godzinie postoju ta sama sytuacja .

nie wyglada to na swiece chyba- u mnie po 2-godzinnym przestoju odpalam silnik bez grzania swiec i chodzi od razu bez problemow.

RADTUS

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Marzec 2009, 18:45:47 »
W moim padły wszystkie trzy sztuki i faktycznie podczas zapłonu i pierwszych obrotów wrażenia jak w benzynie bez jednego "gara". Piszesz o minutach u mnie to był efekt kilku obrotów <= 15s.

p.s pozdrowienia dla autora wątku od Kaszuba mieszkającego w Krakowie :)

kiboo

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Marzec 2009, 19:39:55 »
Wracam od znajomego mechanika tylko odpalił i,,świece może jedna, do wymiany i zobaczymy filterek paliwa ale dopiero w poniedziałek rano"
 Zobaczymy w poniedziałek
Dzięki za odzew

RADTUS
p.s pozdrowienia dla autora wątku od Kaszuba mieszkającego w Krakowie

Dzięki <piwo>
Z jakiej części Kaszub?

marekityle

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Marzec 2009, 17:46:32 »
Cytat: "kiboo"
zobaczymy filterek paliwa

to może być podstawowa przyczyna, ja bym jeszcze sprawdził filtr powietsza - w pierwszej chwili zapomniałem że zawsze jak diesel słabnie to wymniecnia się filtr paliwa i czyści filtr powietsza

kiboo

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Marzec 2009, 08:14:42 »
Witam
Wczoraj wymienione 3 świece żarowe (troszkę się pomęczył mechanik żeby dojść do nich :-D ) i filtr paliwa. Po odbiorze wszystko ok nagrzewanie b. krótkie obroty równe . Dzisiaj rano powtórka z przed paru dni: długi czas nagrzewania i po uruchomieniu ,,skaczące" obroty .Wszystko wraca do mormy po rozgrzaniu silnika .PALIWO <co?>
Do włascicieli Gatzków z diselkiem ;jakie macie obroty po uruchomieniu ,,na zimno'' mi oscylowały przy 1000 ,teraz po odpaleniu koło 800 ,,skaczą " słychac nieregularną pracę. :-?

RADTUS

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Marzec 2009, 11:22:32 »
okolice 1000 +/- 50 w zalezności od ilości wł odbiorników "prądu"

marekityle

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Marzec 2009, 15:29:18 »
kiboo,
A nie zatankowałeś czasem jakiegoś wynalazku w postaci BIO ON – to jest gęstsze paliwo i potrafi przytykać filtry przy niskich temperaturach czyli nie należy używać w zimie.
Może to jeszcze być np. padnięty czujnik temperatury w urządzeniu rozruchowym czy coś w tym stylu i elektronika pompy wtryskowej „myśli” że silnik jest ciepły i przez to podaje za mało paliwa (w uproszczeniu pomijając kąt wtrysku) mamy wtedy za niskie obroty na zimnym silniku a jak silnik się zagrzeje to jest lepiej

klodek

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Marzec 2009, 19:19:39 »
No ja też zgaszam się z marekityle
Zacząłbym od porządnego paliwa :)

kiboo

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Marzec 2009, 20:24:47 »
Może to i paliwo , ostatnio tankowałem na innej stacji niż zawsze i może złapałem jakiegoś zonka . Jest prawie pół baku :-? .Wyjeżdzę ,zatankuję na starejstacji może wszystko wróci do normy <co?>
Dzieki za zainteresowanie moim problemem

klodek

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Marzec 2009, 21:25:52 »
Co do tankowania zalej benzynę wzbogaconą na stacji BP lub SHELL

marekityle

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Marzec 2009, 22:59:07 »
Cytat: "klodek"
wzbogaconą na stacji BP lub SHELL

jak masz za dużo gotówki w portfelu to tak – ja osobiście testowałem kilka razy i nie ma najmniejszej różnicy to samo spalanie i moc silnika – i wcale nie marka stacji się liczy bo na paliwie z niektórych stacji m.in. SHELL moje autka potrafią skonsumować prawie 150% normalnej ilości paliwa (na tej samej trasie, podobnych warunkach atmosferycznych i drogowych, obciążeniu i stylu jazdy) i co najciekawsze to również tych „wzbogacanych”

z moich obserwacji wynika że najlepsze paliwo mają zawsze najnowsze stacje w okolicy, postawione w przeciągu ostatnich paru lat od zera

kiboo

  • Gość
świece żarowe
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Marzec 2009, 20:40:49 »
witam
Zmiana paliwa nic nie dała.
Dalej przy odpalaniu długi czas nagrzewania świec po odpaleniu obrotki na 1000 i po chwili 800 i ,,skakanie silnika" po kilku kilometrach spokoj slychać jak silnik wskakuje na normalne obroty
 <co?> !! ?? W tygodniu jadę na komkuter może się coś wyjaśni.