Autor Wątek: [i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz  (Przeczytany 49031 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jeger28

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #30 dnia: 22 Maj 2013, 21:50:50 »
ok. płeć poprawiłem ;)
postawiłem sobie za punkt honoru zrobienie "prawieorginału" ;) w tym tygodniu to chyba mi już sie nie uda ale w następnym (tj 27-29V)... może pomoże mi kumpel który ma doświadczenie z tego typu drzwiami... w sumie z tego co się dowiedziałem to podobnie jest jak w VW, tj odkręcenie szyby, zdjęcie całego ALU, demontaż zamka z klamką,  rozbiórka zamka... jakoś nie mogę się zadowolić "półśrodkami" :) wszelkie wskazówki będą mile widziane. Qrde.. najgorzej jest z tą myślą, że przez dzień będę jeździł bez możliwości zamknięcia drzwi.. bo mam na względzie fakt że po rozebraniu zamka czegoś mi zabraknie... np odpowiedniej śrubki do skręcenia zamka po jego roznitowaniu itp... ale ok. w ramach "frycowego" zrobię fotorelacje z przedsięwzięcia o ile kumpel mi pomoże ;)

florek2b

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Maj 2013, 00:44:47 »
Ja też nie jestem fanem półśrodków, ale po rozebraniu drzwi uznałem, że (jak to sie mówi) jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać  :-P

Jak ja nie widzę, żadnej różnicy w funkcjonowaniu klamki, a naprawa zajęła mi naprawdę niewiele czasu w porównaniu do tego jak miał bym demontować zamek, rozwiercać nity i oddawać linkę do dorobienia.

nie przeszkadzają mi tego typu rozwiązania dopóki są robione z głową a'la MacGiver a nie na odwal sie a'la Mietek druciarz  :mrgreen:
 :mrgreen:

azory1

  • Gość
I mnie to sie przydarzyło
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Sierpień 2013, 16:43:14 »
Przyłaczam się do listy nieszczęśników z uszkodzonym cięgnem drzwi kierowcy. W dniu dzisiejszym ni stad ni zowąd przestało działać otwieranie od wewnątrz drzwi kierowcy. Po przeczytaniu tego watku jestem podłamany "kulturą trchniczna" Koreanczyków. Brak moźliwości wymiany samego cięgna to jakaś paranoja !!! No i to że HMP zna problem, jest to wada fabryczna a udaje że go to nie dotyczy. Usterka wystapiła po 8 miesiacach od skonczenienia się 3-letniej gwarancji :-(

[ Dodano: 2013-08-17, 17:22 ]
Dzisiaj dzieki info w tym watku naprawiłem zerwane cięgno. Koszt: 7zł  :-D  ! Do naprawy wykorzystałem linkę rowerową do przerzutek i zacisk metalowy do połaczenia linek. Zwracam uwage na:
oplot zerwanej linki wykonany jest ze stalowych nitek i dośc trudno je przeciąć,
trzeba bardzo dokładnie wymierzyc miejsce łaczenia linek.
A tak poza tym to bez komplikacji. Klamka działa i zaoszczedziłem kilka setek PLN. Czas naprawy to 1 godzina.

niedziu

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Sierpień 2013, 22:51:20 »
Owe cięgno otwierania drzwi kierowcy objęte jest akcją serwisową, na którą jestem zaproszony.
Sorry jeśli powtórzyłem jakąś poprzednią wypowiedź.
Dziwne, że Hyundai czeka aż skończy się gwarancja a nie informuje o tym wcześniej.
Mnie się udało przy okazji akcji serwisowej wskaźników.

azory1

  • Gość
Akcja serwisowa
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Wrzesień 2013, 15:06:07 »
Czy na tą akcje zostałeś zaproszony oficjalnie (pismo, telefon od Hyundai) ? I co to za akcja ze wskaźnikami ??? To mi się jeszcze nie zepsuło więc lepiej żebym wiedział co mnie czeka :-(

Marek_B

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #35 dnia: 05 Grudzień 2013, 19:43:51 »
Podczas 3 przeglądu gwarancyjnego, zalecono mi profilaktyczną wymianę linki na nowy jej typ w drzwiach po stronie kierowcy, oczywiście w ramach gwarancji. Pytałem czy to jakaś powszechna akcja. Odpowiedziano mi tajemniczo, że to zalecenie HMP i nawet po gwarancji jeśli ta linka by się zerwała (pod warunkiem serwisowania auta) zostałaby wymieniona. Na pytanie czy ten problem nie pojawi się po stronie pasażera i w tylnych drzwiach nie uzyskałem odpowiedzi.

[ Dodano: 2013-12-05, 20:11 ]
Pozwolicie że wtrącę swoje 3 grosze :)
Problem ze wskaźnikami zaczął się u mnie od tego, że od czasu do czasu nie mogłem odpalić auta. Znaczenie nie miał ani czas, ani pora, po prostu odpalał czasami za 3-4 razem, to znowu przez jakiś czas od pierwszego strzału. Najpierw podejrzenie padło na pompę paliwa - okazało się że jest OK. Problem nadal się powtarzał, bardzo losowo. Serwis rozkładał ręce. Zauważyłem, że po włożeniu kluczyka nie świeci na wskaźnikach symbol żółtego kluczyka - immobliser?? Wkładam, wyjmuję, wkładam wyjmuję kluczyk bez odpalania, kontrolka świeci, odpalam normalnie. Serwis podłącza do kompa - nic, czysto! Po kilku dniach zaczyna się z wyświetlacza robić dyskoteka, mruga, błyska jak mu się podoba. Kręcę komórką filmik, bo znając złośliwość rzeczy martwych w serwisie znowu będzie wszystko działać OK. Bez problemu wymieniają wyświetlacz (dzięki temu znowu auto ma przebieg 0 km, no niestety jest wpis w książce hehe) z komentarzem, że to jego usterka zakłócała immobliliser. OK - myślę sobie...ale po jakimś czasie znowu brak lampki kluczyka, losowe odpalanie lub nie. Cała sprawa kończy się na wymianie czujnika immobilaisera. Od tego czasu żadnych problemów z odpalaniem.

psmalec666

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #36 dnia: 13 Maj 2014, 13:18:34 »
ma ktos moze zdjecia jak zdjac tapicerke w tylnych drzwiach?
wlasnie zerwala mi sie linka..

psmalec666

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Maj 2014, 13:18:35 »
ma ktos moze zdjecia jak zdjac tapicerke w tylnych drzwiach?
wlasnie zerwala mi sie linka..

lotug

  • Gość
Re: [i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Lipiec 2014, 09:23:37 »
Cytat: "psteclik"
Jestem posiadaczem i30 od kilkunastu dni, przejechałem z 500km i ku mojemu zdziwieniu za którymś razem Hyundai nie chce mnie wypuścić. Klamka w drzwiach kierowcy od wewnątrz nie reaguje. Wygooglowałem, że przez zerwane cięgno trzeba wymienić kawał auta za kilka stówek i podobno nie da się wymienić samego cięgna. Czy macie jakieś bardziej pocieszające scenariusze? Dodam, że mam umiejętności mechanika samochodowego I-go stopnia: potrafię założyć kamizelkę odblaskową i wezwać assistance.


Niedawno miałem podobny problem. Koszt naprawy we własnym zakresie to dokładnie 11PLN + nieco ponad godzina roboty. Potrzebowałem jedynie linkę hamulcową od roweru oraz przedłużkę linek zakupioną w jednym z marketów budowlanych. Po zdjęciu boczku drzwi (odkręceniu śrubki pod klamką oraz w podłokietniku i wyjęciu boczku z zapinek) wszystko ma się jak na dłoni, wystarczy uciąć odpowiedni kawałek rowerowej  linki hamulcowej i przedłużką połączyć ją z zerwaną linką w drzwiach. Warto przed ucięciem linki pobielić ją cyną we właściwym miejscu, żeby zapobiec rozplątania plecionki po ucięciu.

Rycho50

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #39 dnia: 20 Czerwiec 2015, 20:30:38 »
16-06-2015 u mnie padła linka wewnętrznego otwierania drzwi kierowcy przy 146 000 km. Nowa Koreańska w internecie 140 zł i 2 godzinki dłubania przy drzwiach. Oprócz boczku na drzwiach trzeba jeszcze zdemontować zamek i klamkę. Z zamka należy wysunąć 2 plastikowe ramki.

Offline choody

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 65
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #40 dnia: 20 Czerwiec 2015, 21:23:05 »
a ta to cięgno nie było wymieniane na akcjach serwisowych? u mnie wymieniali w zeszłym roku.

Kucharz

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Czerwiec 2015, 15:36:57 »
Cytat: "Rycho50"
16-06-2015 u mnie padła linka wewnętrznego otwierania drzwi kierowcy przy 146 000 km. Nowa Koreańska w internecie 140 zł i 2 godzinki dłubania przy drzwiach. Oprócz boczku na drzwiach trzeba jeszcze zdemontować zamek i klamkę. Z zamka należy wysunąć 2 plastikowe ramki.

Nie czytałem całego tematu, być może to rozwiązanie się już pojawiło. Mi szwagier zamontował zwykłą linkę hamulcową do roweru (wyczytałem o tym w necie), trzyma już ponad rok. Koszt: kilkanaście zł.

zmalinowski1968

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Grudzień 2015, 13:11:24 »
We wtorek żonie się urwała linka. Próbowałem umówić się u dealera ale nie mają tych części. Obejrzałem wiec film i stwierdziłem, że sam zrobię. Tu krótki opis.

Najpierw naszykowałem sobie:

1. Linkę rowerową bez oplotu;
2. 10 centymetrów oplotu do linki rowerowej (sprzedają to oddzielnie);
3. Blachę z puszki po oliwkach;
4. Nity i zaciskarkę;
5. Piłkę do metalu;
6. Nożyce do cięcia blachy;
7. Zestaw narzędzi do zdejmowania plastików (takie żeby nie porysować);

Zdjęcie panelu na szczęście jest proste - 2 wkręty i potem trzeba podważać.

[ Dodano: 2015-12-12, 13:12 ]
Sprawdziłem, że linka jest urwana - była!

[ Dodano: 2015-12-12, 13:14 ]
Zdjąłem klamkę, wyjąłem starą linkę włożyłem nową i kawałek oplotu (jakieś 3 centymetry), który zamocowałem blaszką z nitem. Uwaga! Nit musi być w odpowiednią stronę bo inaczej klamka odstaje po ponownym założeniu! Ja musiałem poprawiać...

[ Dodano: 2015-12-12, 13:18 ]
Potem jedna z najtrudniejszych czynności: trzeba przyciąć piłką oplot starej linki ale tak, żeby samej linki nie uszkodzić. Oplot jest dość twardy na szczęście między oplotem a linką jest warstwa twardego, białego plastiku.
Ważne, żeby nie uciąć za dużo ale też i nie za mało, żeby złączka miała się gdzie poruszać.
Potem owinąłem blaszką i wywierciłem otworki. Wstępnie zamocowałem nitami.

[ Dodano: 2015-12-12, 13:22 ]
Kolejny krok: założyłem linkę od blokady drzwi i przykręciłem klamkę na stałe.
Założyłem na linki zacisk odpowiednio naciągając linki, żeby nie było luzu ale także żeby nie było napięte. Linka Hyundaia jest cienka, wiec założyłem obie linki na ósemkę i mocno skręciłem.
Przeprowadziłem próbę otwierania - działa!

[ Dodano: 2015-12-12, 13:25 ]
I końcowe dopieszczanie: postrzępioną końcówkę linki przyciąłem a resztę schowałem w osłonce termokurczliwej, którą zagrzałem. Nie będzie skrobać.
Zacisk owinąłem i okleiłem samoprzylepną taśmą wygłuszającą (taką do kabli), żeby nic nie stukało, nie pukało i nie skrobało.

[ Dodano: 2015-12-12, 13:27 ]
Panel założony i koniec! Żona odebrała robotę, pochwaliła.  :-)

W sumie zajęło to 20 godziny przygotowań techniczno-teoretycznych i jedną godzinę roboty. Zużyte materiały kosztowały faktycznie koło 20 złotych.

Powodzenia!

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #43 dnia: 12 Grudzień 2015, 17:56:59 »
cały odcinek linki założyłeś nowy?

zmalinowski1968

  • Gość
[i30] Cięgno otwierania drzwi kierowcy od wewnątrz
« Odpowiedź #44 dnia: 13 Grudzień 2015, 10:18:29 »
Nie, tylko jakieś 10 centymetrów. Cała sprawa właśnie w tym, że wymienić trzeba tylko kawałek i dołączyć go do istniejącej linki. Całej linki wymienić się nie da bo stanowi ona jedną dużą część z takim nierozbieralnym mechanizmem, ukrytym pod panelem metalowym drzwi.