Plecy schowka (tzn. wnęka, w której schowek się porusza) zasłaniają praktycznie cały filtr. Jedyna opcja, to wymiana całego schowka na wersję po lifcie (jeżeli pasuje plug & play), ale na dobrą sprawę - po co... Do tego w jednoczęściowym jest taka wypustka cylindryczna, która wchodzi w gniazdo klapki - co dociska filtr na miejsce i usztywnia też klapkę. Bez tego bolca klapka może z czasem po prostu wypaść.
I w sumie patrząc na katalogi części - praktycznie wszyscy producenci opisują filtry dwuczęściowe jako pasujące do aut po 05.2003, lub później - nieliczni (obstawiam, że błędnie - bo to częste w przypadku zamienników) tylko twierdzą, że dwuczęściowy pasuje od początku produkcji.
No i każdy filtr do Santa Fe jest w plastikowej ramce - bez tego - jak wyżej pisałem - po pierwsze filtr nie uszczelni przelotu, więc i tak pył i kurz będzie leciał z nawiewów, a po drugie klapka wypadnie z gniazda.
Zerknąłem jeszcze do katalogu Valeo - filtr jednoczęściowy ma inne wymiary, niż złożone ze sobą połówki filtra dwuczęściowego - taka sama jest jedynie grubość (38mm), natomiast długość wynosi 255 vs 258, szerokość 192 vs 2x102.
Jeśli chodzi o roczniki - jednoczęściowy 08/00 - 04/03, dwuczęściowy 04/03 - 03/06.