Moje "bolączki" i braki:
- firmowe światła led, nie opłaca się instalować ich na własną rękę, bo wyglądają dziwnie a i na paliwie się nie zwróci.
- brak dwubiegowych przycisków szyb, jest tylko drugi bieg do całkowitego opuszczenia szyby kierowcy ale nie ma już do jej całkowitego podniesienia, trzeba trzymać cały czas,
- blokada rodzicielska otwierania drzwi z tyłu na przycisk,
- brak blokady podnoszenia szyb z tyłu, pozostawiając te z przodu, obecna blokada blokuje chyba wszystkie szyby, co jest bezużyteczne,
- schowek na rękawiczki powinien być większy, w grand sceniku mogłem schować tam kilka litrowych butelek a był to samochód bez porównania bardziej upakowany pod maską niż ix-35;
- podobnie jak w g. sceniku brakuje dużo większego schowka pod łokciem z możliwością jego przesuwania, ten jest tak ze 3-4 razy mniejszy i na stałe,
- brak szuflad pod siedzeniami z przodu,
- brak dodatkowego lusterka wstecznego do obserwacji dzieci, w scenicu było, w CRV załatwili to dodatkową funkcją schowka na okulary;
- sterowanie światłami mijania jest bez sensu, wyłączając silnik w jednej z pozycji światła pozostają włączone i co jest dziwne - nie ma sygnalizacji dźwiękowej.
- brak sygnalizacji niskiego poziomu płynu spryskiwaczy, w fordzie focusie I sprzed 10 lat miałem,
- przednia szyba ogrzewana, czasem się przydawała ale trzeba mieć na uwadze, że czasem przeszkadza przy łapaniu sygnału nawigacji,
- brak niezależnych foteli z tyłu,
- brak isofix na przednim siedzeniu, przy dwóch isofixach z tyłu nikt nie usiądzie pomiędzy nimi, w grand sceniku, który był w środku węższy można było bez większego problemu usiąść. Tu za to jest chyba bezpieczniej, bo foteliki sa bardziej odsunięte od drzwi.
To dla mnie drobne wady ale można było w tych miejscach lepiej się postarać zwłaszcza, że w wielu mniej zaawansowanych samochodach które miałem to jest.
Jednak za nic w świecie nie zamieniłbym IX-a na żaden z dotychczasowych samochodów, ma zbyt dużo innych zalet. :mrgreen: