Autor Wątek: [Lantra J2] Czy układ wspomagania sam się odpowietrzy ?  (Przeczytany 5119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mcdrive

  • Gość
Witam bede wymianiał pompe wspomagania, i czy układ sam sie odpowietrzy ?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Czy układ wspomagania sam się odpowietrzy ?
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Luty 2013, 14:19:43 »
Sam ale warto po wymianie płynu, pompy czy naprawach związanych z wymianą płynu odpowietrzyć na zasadzie 10 powtórzeń skrętu maksymalnego w lewo i prawo kierownicą przy odpalonym silniku - ale broń Boże nie odkręcać zbiorniczka - tam panuje ciśnienie i ten płyn napewno wyleci. Powietrze ucieknie spokojnie.

mcdrive

  • Gość
[Lantra J2] Czy układ wspomagania sam się odpowietrzy ?
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Luty 2013, 20:07:10 »
Wymiana zakonczona sukcesem, bajecznie prosta i szybka robota

najpierw sobie poluźniamy dolną i górną śrube, potem odkrecamy górny waż, stawiamy go do pionu zeby z niego nie ciekło i predko srube wkrecamy spowrotem w pompe żeby z pompy nie leciał aż tak olej,

nastepnie odkrecamy  dół, i zdjemujemy wąż doprowadzajacy olej ze zbiorniczka, i tez go stawiamy pionowo zeby nie kapało, górna srube odkrecamy do konca (wczesniej trzeba ja zostawic wkrecona tylko ze 3 obroty) i predko wyciagamy pompe zeby z dołu nie wyciekł olej mozna palcem zatkac dolny kruciec

cała operacja da sie wykonac praktycznie bez żadnej utraty oleju
warto połozyc pod pompe na alternator gazety czy szmate

przy wkładaniu pompy najpierw podłaczamy dolny waż i czekamy momencik aż alej wypełni pompe (zacznie być widoczny po odkreceniu górnej sruby)

to tyle Pzd.

aha jak ktos chce jeszcze pasek wymieniac to trzeba ściagac pasek z alternatora!

[ Dodano: 2013-02-26, 20:16 ]
Cytat: "Złośnik"
ale broń Boże nie odkręcać zbiorniczka - tam panuje ciśnienie i ten płyn napewno wyleci.


po wymianie zapomniałem zakręcic zbiorniczek i odpaliłem samochód, kreciłem kierownicą z 10 razy do konca prawo lewo, zostawiłem an chodzie, ide pod maske i patrze że zapomniałem zakrecic zbiorniczek :p, ale nic nie wyleciało

watpie zeby tam było cisnienie bo pompa swobodnie pobiera ze zbiorniczka olej, a z maglownicy jak tam wlatuje to tez nie pod specjalnie wielkim cisnieniem, wiec nic takiego nie powinno nawet miec miejsca, co innego moze jak by było oleju pod korek, pompa by pchała powietrze spręzone i w pełbym zbiorniczku by sie rozprezyło to pewnie by troche wybulgotało.