Forum > Matrix / ix20

[ix20] Zawieszenie

<< < (9/16) > >>

piter_ix20:

--- Cytat: "histe" ---
Każdy ma prawo do subiektywnej oceny auta, które użytkuje. Dla mnie  zachowanie zawieszenia, słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach, tudzież inne mankamenty  nie dyskwalifikują ix20 i sa częściowo rekompensowane  zaletami auta (np  ilością miejsca, przesuwana kanapą, wygodnym fotelem kierowcy ). Ale oczywiście każdy ma prawo do wlasnej opinii stąd kluczową kwestią przy zakupie auta jest  stosowna jazda próbna
--- Koniec cytatu ---


Jazda próbna musiałaby trwać miesiąc aby z grubsza obeznać się z samochodem, poznać większość jego wad itp.
Odnośnie zawieszenia w ix20, nie nazywajmy szamba perfumerią. Jeździłem wieloma samochodami i żaden nie prowadził się tak nieprzewidywalnie. Jak można umieścić amortyzator pod kątem, kiedy zawieszenie pracuje w pionie? W artykule, do którego link znajdziesz na stronie http://hyundai.nieudanyzakup.pl/ zobaczysz jak fajnie zostało to zaprojektowanie w Skodzie Citigo. A więc da się za małe pieniądze zrobić to lepiej. A jest to samochód mniejszy od ix20.
Skrzypień plastików nie słyszysz bo początkowo jest cicho. Dobij do przebiegu 30 tys. km i przejedz się po nawierzchni z kamienia brukowego z prędkością 50 km/h i daj znać.

no i obserwuj ciecz chłodzącą :)

histe:
Ok  będę jeździł i będę obserwował i zawieszenie płyn. Póki co mam na razie przejechane 7 tys. przed zakupem jechałem ok 15 km autem z przebiegiem 32 tys - nic niepokojącego nie wychwyciłlem- ale może wszystko przede mną- oby nie

irkor:
Zna ktoś jakiś warsztat, który przerabia zawieszenie (ustawienie amortyzatorów w pionie), no i ile trzeba w to zainwestować ?
A druga sprawa to co z gwarancją po takiej przeróbce ?

zbyniuw48:
Ja mam przerobione mocowanie tylnych amortyzatorów. Pisałem o tym w temacie "Dla osób które mają problem z Hyundaiem" w czerwcu 2014. Problemem jest wykonanie odpowiednich adapterów - nie jest to takie proste. Ja kupiłem taki komplet od mechanika z Czech. Zamontowali mi to w prywatnym serwisie w Poznaniu. To żaden problem.
W autoryzowanym serwisie na stanowisku do badania amortyzatorów, przyczepność kół do nawierzchni wyszła po przeróbce po 75 % na stronę. Przy nowych amortyzatorach przed przeróbką miałem 43 do 45 %. Serwisant zrobił duże oczy jak zobaczył wynik po zmianie, ale z uśmiechem powiedział, że nie widzi żadnych zmian w zawieszeniu. Taki sam wynik miałem pod koniec października na rocznym przeglądzie gwarancyjnym.
Po tej przeróbce przejechałem ok 10 tys km i naprawdę nie zdarzyło mi się żeby tył uskoczył na zakręcie. Co nie znaczy że jestem zadowolony z zawieszenia. Któryś z kolegów stwierdził na forum: ten samochód ma amortyzację jak taczka. To tylko niewielka przesada. Choć przyznam, że na niemieckich drogach to zawieszenie mi odpowiadało. Szukam rozwiązania jak zrobić go bardziej komfortowym na polskie drogi, ale póki co to widzę tylko jedno rozwiązanie: zmienić samochód.

piter_ix20:

--- Cytat: "zbyniuw48" --- Szukam rozwiązania jak zrobić go bardziej komfortowym na polskie drogi, ale póki co to widzę tylko jedno rozwiązanie: zmienić samochód.
--- Koniec cytatu ---


Niestety producent i importer ma to w nosie a szkoda bo samochody są ładne i mają sporo zalet. Niewiele trzeba by zadowolić użytkownika ale lepiej z nim walczyć!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej